Paskelbta
2 metai prieš-
Daugybė automobilių pradeda savo gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje. Nors daugiausiai automobilių senajame žemyne eksportuoja Vokietija, situacija skirtingose šalyse nevienoda.
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas nustatė, iš kurių šalių į Lietuvą dažniausiai atkeliauja transporto priemonės, bei aptarė su importuojamais automobiliais susijusias rizikas.
Pirkėjai tiki, kad vokiški automobiliai geriau išlaikyti
26,3 proc. visų naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš Vokietijos, 18,7 proc. – iš Prancūzijos, 12,4 proc. – iš JAV, 9,1 proc. – iš Italijos, 7,4 proc. – iš Belgijos. Šie duomenys buvo gauti išanalizavus daugiau nei 1 mln. automobilių istorijos ataskaitų.
„Naudotų automobilių pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad vokiečiai juos prižiūri labiau nei bet kas kitas. Lietuviai mano, kad vairuotojai didžiausioje naudotų transporto priemonių rinkoje nepraleidžia techninių aptarnavimų, naudoja tik kokybiškas automobilių dalis ir apskritai renkasi geresnės komplektacijos automobilius“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Automobilio būklė ir dažniausiai pasitaikančios problemos smarkiai priklauso nuo regiono iš kurio jis atkeliauja. Transporto priemonės iš Švedijos ir kitų Šiaurės šalių dėl sniego, druskų ir žemos temperatūros paprastai būna labiau pažeistos korozijos.
Nors automobiliai iš Italijos korozija dažniausiai nepasižymi, dėl intensyvios saulės jų kėbulo dažai gali būti išblukę. Ekstremalūs temperatūrų pasikeitimai ne į naudą jokiai transporto priemonei. Tai paaiškina, kodėl švelniu klimatu ir gerais keliais garsėjančios Vokietijos automobiliai tokie populiarūs Lietuvoje. Iš Vokietijos įvežamos transporto priemonės paprastai turi mažiau problemų su korozija, jų kėbulo dažai būna puikiai išsilaikę, važiuoklė – geros būklės.
Tarp šalių keliaujantys automobiliai turi tam tikrų rizikų
Kai automobilis keliauja iš vienos šalies į kitą, sunku atsekti jo istoriją. Dauguma šalių nesikeičia transporto priemonių duomenimis, todėl automobilis gali būti smarkiai apgadintas Vokietijoje ar Belgijoje, o vėliau atgimti Lietuvoje.
Rinkos skaidrumo indekso duomenimis, net 59 proc. visų platformoje lietuvių tikrintų automobilių praeityje buvo apgadinti, 18,1 proc. turėjo suklastotą ridą.
Šie duomenys rodo, kad naudotų transportų priemonių rinka Lietuvoje vis dar yra neskaidri ir pirkėjai turėtų saugotis apgavysčių.
5 šalys, iš kurių įvežama daugiausiai naudotų automobilių į Lietuvą:
1. Vokietija – 26,3%
2. Prancūzija – 18,7%
3. JAV – 12,4%
4. Italija – 9,1%
5. Belgija – 7,4%
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – sužinokite, ar jūsų automobilis saugus
Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais? Sužinokite, ką tai reiškia pirkėjams
Tyrimas: Lietuvoje į eismo įvykius rečiausiai patenka žali automobiliai
Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?
Į biudžetą – 100 mln. eurų mokesčių: daugiausiai mokesčių sumokėję technologijų sektoriaus lyderiai – „Vinted“, „Wargaming“ ir „Nord Security“
Vairuotojai turėtų suskubti ruoštis žiemai: nepasiruošusiems vairavimas gali tapti kančia
Roges žiemai reikia ruošti vasarą, o kada ir kur mokytis „driftinti“
Lietuviai užsibrėžė ambicingą tikslą: nuomonės formuotojus iš 30 šalių mokys kaip sužibėti socialiniuose tinkluose
Apie inžinerijos ir technologijos sričių specialistų poreikį kalbama nuolat ir labai garsiai – jų masiškai trūksta ir Lietuvoje, ir užsienyje....
Pirmojoje SBA grupės baldų gamykloje JAV darbai vyksta sparčiai – vos per 2 mėnesius sumontuota maždaug 20 proc. įrangos. Į...
Komentaro autorius Leonas Lingis, profesinių paslaugų bendrovės EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse Įmonių valdybos šiemet ypač daug dėmesio skiria geopolitiniams...
Lietuva kartu su kitomis Europos Sąjungos šalimis siekia ambicingo tikslo – užtikrinti, kad iki 2050 metų keliuose nežūtų nė vienas...
Pastačius savo naujus namus, prasideda kitas darbų etapas: aplinkos tvarkymas ir puoselėjimas. Vienas svarbiausių kiemo akcentų – graži žaliuojanti veja,...
Pastaruoju metu Lietuvoje fiksuojami stipresni vėjo gūsiai primena, kad pavasaris ne visada atneša tik saulę ir šilumą. Praėjusį savaitgalį net...
Hibridinis darbo modelis vis labiau trina ribas tarp asmeninio ir darbo laiko – nuotoliu dirbantys darbuotojai neretai linkę prisėsti prie...
Sveikatos specialistai teigia, kad tai, ką valgome kasdien, daro tiesioginę įtaką mūsų sveikatai, energijai ir gyvenimo kokybei. Balandžio 7-oji –...
Lietuvoje vyraujant permainingiems orams, vairuotojai dažnai susiduria su dilema: kada plauti automobilį? Vieną dieną nuplauta transporto priemonė jau kitą gali...