Sekite naujienas

Auto

Vairuotojus šalčiai užklupo nepasiruošusius: 8 kartus išaugo prašančiųjų užvesti automobilį

Paskelbta

-

Pakelėse gausu sniego, o oro temperatūra naktimis nukrinta iki 15-20 laipsnių šalčio – tikri žiemiški orai kausto Lietuvą. Pirmieji šalčiai yra tikras išbandymas automobiliams, kurie nėra tinkamai paruošti žiemos vairavimo sezonui. Pagalbos kelyje tarnybos vadovas atkreipia dėmesį, kad pastarosiomis naktimis visoje Lietuvoje paspaudus šaltukui pagalbą kelyje kviečiančių vairuotojų skaičius išaugo kelis kartus.

„Pirmieji šalčiai šiemet automobiliams tapo egzaminu, kai oro sąlygos patikrino jų akumuliatoriaus bei variklio galimybes. Dažniausia pastarosiomis paromis vairuotojams pasitaikanti problema yra susijusi su akumuliatoriais. Tokiu šaltu oru silpnas akumuliatorius nepajėgia užtikrinti tinkamos srovės, todėl vairuotojai rytais negali užvesti automobilių. Praktika rodo, kad didžioji dalis transporto priemonių, kurios užšąla esant didesniam minusui, yra senesnės, negu 10 metų bei varomos dyzelinu“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Techninės pagalbos įmonės „RedGo Lithuania” direktorius Ignas Krasauskas teigia, kad vos paspaudus pirmajam šaltukui vairuotojai aktyviausiai kreipiasi dėl neužsivedančio automobilio. „Pagrindinės priežastys tokiomis oro sąlygomis nesikeičia – nusėdęs akumuliatorius, neveikiančios ar prastai veikiančios dyzelinių variklių pakaitinimo žvakės, užšalęs kuras”, – vardija I. Krasauskas.

Pasak „RedGo Lithuania” vadovo pirmieji šalčiai šiemet sutapo su šventinio laikotarpio ir moksleivių atostogų pabaiga, todėl jau sekmadienį iškvietimų dėl automobilių užvedimo skaičius padidėjo daugiau nei 4 kartus. Transporto priemonių pervežimų dėl kitų gedimų – du su puse karto. „Pirmadienį sulaukėme 8 kartus daugiau iškvietimų su prašymais užvesti automobilį. Maksimaliai padidintos pajėgos kelyje dirba nepertraukiamai. Suprantama, reagavimo laikas tokiomis aplinkybėmis yra ilgesnis nei įprastai. Pagalbos mieste vairuotojams gali tekti palaukti net ir 2-3 valandas. Vairuotojams, kurie sugenda kelyje, ne namuose ar darbe, padedame pirmiausiai“, – kalba I. Krasauskas.

A.Gučius pataria iš anksto, sinoptikams prognozuojant artėjančius šalčius, pasirūpinti automobilio akumuliatoriumi, tačiau nespėjusiems to padaryti ekspertas taip pat pateikia kelis naudingus patarimus:

„Prieš bandydami užvesti transporto priemonę, išjunkite visus jos prietaisus, klimato kontrolės, garso sistemas. Jei automobilis yra varomas dyzeliu, jame bus įrengta variklio cilindrų pašildymo sistema. Pasinaudokite ja kelis kartus ir atkreipkite dėmesį, kad apie jos veikimą visada praneša prietaisų skydelyje esanti lemputė. Bandydami užvesti transporto priemonę, nesukite jos starterio ilgiau nei 10-15 sekundžių. Jei nepavyko užvesti automobilio, palaukite porą minučių ir bandykite dar kartą.”

Jei akumuliatorius yra silpnas, pasak A. Gučiaus, gali būti, kad antrasis kartas taip pat nebus sėkmingas, tuomet teks arba įkrauti akumuliatorių, arba pasinaudoti pagalbiniu nešiojamu akumuliatoriumi, skirtu variklio užvedimu. „Nereikėtų naudotis automobiliais donorais, jei nesate tikri, kaip tinkamai juos pasitelkus užvesti transporto priemonę. Šiuolaikiniai automobiliai turi nemažai jautrių elektros įrenginių, todėl, netinkamai atlikę šią procedūrą, rizikuojate automobilio donoro „sveikata“, – pabrėžia draudikas.

Jei automobilį užvesti pavyko, A. Gučius ragina neskubėti važiuoti į kelią: „Atsakingai pasirūpinkite tinkamu matomumu. Spaudžiant šaltukui, automobilio langai gali apšalti ne tik išorėje, bet ir viduje, kur nepanaudosite nei valytuvų, nei ledo tirpiklio. Reikėtų kantriai palaukti, kol langus nupūs vėjelis, arba nugramdyti juos mechaniškai. Nerizikuokite važiuoti tik šiek tiek pravalytais langais. Išvykstant iš kiemo gali pasirodyti, kad matomumas yra pakankamas, tačiau išvažiavus į gatves, kuomet ypač svarbu matyti ir kitus eismo dalyvius, prastas matomumas gali tapti eismo įvykio priežastimi. Pasirūpinkite ne tik priekiniu, bet ir šoniniais stiklais bei veidrodėliais. Galinis stiklas turi įmontuotas atitirpinimo sistemas, įjunkite jas.“

Pasak A. Gučiaus, pasitaiko ir tokių situacijų, kai automobilis – užvestas, stiklai – švarūs, regis, būtų galima važiuoti, tačiau įjungus pavarą ir pabandžius pajudėti, automobilis stovi vietoje. „Greičiausiai leistis į kelią trukdo užšalęs rankinio stabdžio mechanizmas, todėl pabandykite kelis kartus išjudinti automobilį iš vietos, keli truktelėjimai gali padėti atlaisvinti rankinį stabdį ir pradėti važiuoti. Įjunkite atbulinę pavarą bei pabandyti pavažiuoti atgal. Net ir išjudėjus iš vietos patartina nevažiuoti didelio atstumo, nes nėra aišku, ar mechanizmas yra tinkamai atlaisvintas, ar stabdžių kaladėlės ir toliau liečiasi prie stabdžių disko arba būgno. Tokiais atvejais reikėtų kreiptis į remonto dirbtuves, kur bus įvertinta rankinio stabdžio mechanizmo būklė“, – pataria draudimo bendrovės Transporto žalų skyriaus vadovas.

3 svarbiausios taisyklės, padėsiančios per šalčius išvengti nemalonių automobilio staigmenų

1. Prieš šalčius pakeiskite akumuliatorių. Jei to padaryti nepavyko, ir akumuliatorius yra keistas senokai, galima jį išimti bei per naktį palikti šiltai. Tuomet ryte, akumuliatorių įdėjus į automobilį, bus lengviau pastarąjį užvesti. Tačiau tokia procedūra kai kuriuose automobiliuose yra pakankamai sudėtinga, ypač jei transporto priemonė yra pakankamai nauja ir turi nemažai papildomų elektroninių sistemų.

2. Pasirūpinkite, kad viduje neapšaltų langai. Jų apšalimo iš vidaus priežastis yra automobilio salone susikaupusi drėgmė. Norint jos išvengti, reikėtų pasirūpinti kilimėliais: laikyti juos švarius ir sausus, esant galimybei, išdžiovinti transporto priemonės kilimėlius namuose ir tik tada grąžinti į automobilį. Nakčiai galima palikti šiek tiek pravirus automobilio langus. Praverkite tiek, kad į transporto priemonės saloną nepatektų sniegas, bet jos vidus vėdintųsi.

3. Įsitikinkite nepriekaištinga rankinio stabdžio mechanizmo veikla. Jei rankinis stabdis dažnai užšąla esant žemesnei nei -20 laipsnių oro temperatūrai, vadinasi jo mechanizmą reikia patikrinti. Jeigu automobilis stovi lygioje vietoje, transporto priemonę palikite su įjungta pirmąja mechaninės greičių dėžės pavara, o ne su rankiniu stabdžiu. Taip pat į kelkraščio pusę susukite priekinius transporto priemonės ratus, jai pajudės, tai sumažins tikimybę nuriedėti didesnį atstumą ar įgautį pagreitį. Po automobilio ratu galite padėti papildomą kliūtį, kuri jam neleistų pajudėti.

 

Naujienos

Verslas11 val prieš

Tvarią gamybą skatins naujos finansavimo galimybės atsinaujinantiems energijos ištekliams ir pramonės dekarbonizacijai

Inovacijų agentūros renginyje pristatytos finansavimo priemonės, kurios padės įmonėms pereiti prie tvaresnės gamybos bei taupyti energiją. Ekonomikos ir inovacijų ministerija...

Verslas1 d. prieš

Lietuvos oro uostai 10 metų kartu: įspūdingiausi dešimtmečio plėtros projektai

Prieš dešimtmetį įvykęs Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimas buvo tarsi Lietuvos aviacijos pakilimas naujam skrydžiui. Dešimtmetį skaičiuojanti Lietuvos...

Startuoliai1 d. prieš

TOP 7 didžiausios Lietuvos startuolių pritrauktos investicijos šiemet

Lietuvos startuoliai per pirmąjį šių metų pusmetį jau pritraukė 32 mln. eurų investicijų – vidutinė vienos investicijos suma siekia 1,87...

Verslas1 d. prieš

Inovacijų agentūra prisidės prie personalizuotos medicinos sektoriaus vystymo Europoje

Inovacijų agentūra kartu su 24 partneriais dešimtyje šalių skatins personalizuotos medicinos sektoriaus Europoje vystymąsi. Dalyvaudama PRECISEU (angl. Personalised Medicine Empowerment...

Dirbtinis intelektas2 d. prieš

„Telia“ – tarp pirmųjų išbandžiusiųjų „Microsoft 365 Copilot“: pirminį susižavėjimą DI asistentu keitė praktiškos išvados

Daugeliui organizacijų dar tik domintis „Microsoft“ dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, „Telia“ jau spėjo juos pritaikyti savo veikloje ir įvertinti jų...

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |