Paskelbta
7 val prieš-
By
LukasŠiandien tėvai, rinkdami mokyklą savo vaikams, vis dažniau žvalgosi į tokias įstaigas, kurios suteikia ne tik tradicinį ugdymą, bet ir individualų požiūrį. Jiems svarbu, kad mokyklos ne tik pateiktų šiuolaikines technologijas ar „madingas“ švietimo kryptis, bet ir gebėtų prisitaikyti prie kiekvieno vaiko unikalumo. Tai apima ne tik akademinius pasiekimus, bet ir gebėjimą atsižvelgti į vaiko emocinę gerovę, kūrybiškumo vystymą ir socialinius įgūdžius. Apie individualizuoto ugdymo svarbą pasakoja „KD International school of Vilnius“ pavaduotoja ugdymui Laura Monkevičiūtė-Aliukonė.
Vaikai mokosi ne tik pamokų metu
L. Monkevičiūtės-Aliukonės teigimu, mokyklos, kurios žino ir vertina savo misiją, turi galimybę pasiūlyti ne tik gerus akademinius rezultatus, bet ir padėti vaikams augti kaip asmenybėms.
„Geros mokyklos koncepcija sako, kad negali būti dviejų vienodų mokyklų. Kiekviena mokykla turi savo unikalumą ir misiją, kurios dėka ji gali teikti išskirtinį ugdymą. Tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl tėvai dažnai renkasi privačias mokyklas, kuriose mažesnės klasės ir lankstesnė ugdymo sistema leidžia teikti didesnį dėmesį kiekvienam mokiniui“, – teigia specialistė.
Edukologė taip pat pažymi, kad individualus požiūris į vaiką neapsiriboja tik akademine sritimi. Tai apima ir vaiko emocinę gerovę, kūrybiškumo vystymą, socialinių įgūdžių ugdymą.
„Kiekvienas vaikas turi savo unikalų būdą bendrauti, mokytis ir reaguoti į pasaulį. Šiuos aspektus sunkiau išmatuoti, tačiau jie yra ne mažiau svarbūs nei akademiniai pasiekimai. Mokyklos, kuriose siekiant aukštesnių rezultatų atsisakoma dailės, sporto pamokų ar lauko pertraukų, kad „pasiruoštume MNPP ar testui“, gali būti, kad atima iš vaiko tą „jo pamoką“, tą dienos dalį, kurios jis laukė labiausiai. Juk mokykla nėra tik kalbos ir matematika. Švietimo sistema, kuri atsižvelgia į šiuos aspektus, padeda vaikams pasiekti geresnius rezultatus ne tik mokslo, bet ir gyvenimo srityse. Kaip teigia edukologai, mokykla yra gyvenimas, ir vaikai mokosi čia ne tik pamokų metu. Daugybę pamokų jie išmoksta pertraukų metu, žaisdami, pralaimėdami ir laimėdami, bendraudami su bendraamžiais. Tai yra vienas iš pagrindinių aspektų, leidžiančių vaikams augti kaip asmenybėms“, – teigia L. Monkevičiūtė-Aliukonė.
Turi mokėti dirbti ir grupėje
Specialistė priduria, kad mokslas įrodė, jog mokymasis per socialines patirtis, tokias kaip bendravimas su bendraamžiais, konfliktų sprendimas ar komandiniai projektai, yra būtinas tiek akademinei, tiek asmeninei raidai. Pasak jos, nors mokyklos turi atsižvelgti į individualius kiekvieno vaiko poreikius, ugdytinis taip pat turi mokėti dirbti ir grupėje, funkcionuoti sociume. Gebėjimas bendradarbiauti ir dirbti komandoje yra esminiai įgūdžiai, kuriuos vaikai privalo įgyti šiuolaikinėje švietimo sistemoje.
„Tobulėjant technologijoms, dirbtiniam intelektui susidraugavus su ugdymo procesu, keičiasi ir darbo rinkos poreikiai – kritinis mąstymas, gebėjimas dirbti komandose ir adaptuotis prie skirtingų žmonių bei situacijų tampa esminiais. Tokie įgūdžiai, kaip empatija, bendravimo gebėjimai ir derybų sugebėjimas, ugdomi ne tik pamokose, bet ir per kasdienius socialinius kontaktus mokykloje. Kiekvienas vaikas, nesvarbu, kokie jo mokymosi poreikiai, turi išmokti dirbti grupėje, laikytis susitarimų ir būti atsakingas už savo indėlį grupės darbe“, – teigia „KD International school of Vilnius“ pavaduotoja ugdymui.
Svarbu aiškiai apibrėžta misija ir tikslai
Specialistė pažymi, kad mokykloms itin svarbu išsigryninti savo vertybes ir gebėjimą pasiūlyti būtent tokią ugdymo patirtį, kuri atitiktų ne tik šiandienos, bet ir rytojaus poreikius. Tam būtina turėti aiškiai apibrėžtą misiją, kuri padėtų ne tik ugdyti vaikus žinių pagrindais, bet ir skatinti jų kritinį mąstymą, kūrybiškumą, savarankiškumą ir pasitikėjimą savimi.
„Mes „KD International school of Vilnius“ mokykloje pasirenkame individualizuotą ugdymą, nesiremdami tik madingais edukaciniais metodais, bet siekdami kiekvienam vaikui suteikti tai, ko jam reikia, kad jis galėtų augti, mokytis ir pasiekti savo optimalią ūgtį. Mūsų mokykloje mokosi vaikai – individai, kaip ir bet kurioje mokykloje. Kiekvienas jų yra unikalus ir autentiškas, net dvyniai, juk ir jie skirtingi. Su kiekvienu iš jų, užmezgę ryšį ir pažinę, mes keliamės tikslus: ilgalaikius – semestro pradžioje, trumpalaikius – kasdien. Jei sunkiau sekasi loginiai uždaviniai, kviečiame savo mokinius po pamokų į tokių uždavinių sprendimo ratą. Dar tik neseniai atvykusius į Lietuvą ir nemokančius mūsų kalbos, kviečiame į lituanistines pamokas. O jei matematikos uždavinius jau gliaudai kaip riešutėlius, kol tavo draugai dalina daugybos lentelės ribose, gal jau trauksi šaknį, nes būtent toks yra tavo pusmečio tikslas. Ir jeigu, tau rašant rašinį, dėmesį blaškys suolo kolega, mokytoja tau pasiūlys širmą, kad padėtų tau susikaupti, o muzikos pamokoje, atliekant ritmo pratimus, bus per garsu – gal garsą slopinančios ausinės padės? Ir smagiausia, kad tomis akimirkomis, kai norisi paliūdėti ar pasidžiaugti, visi vaikai turi TĄ žmogų mokykloje. Kažkam tai klasės mokytoja, kitam psichologė, o dar kitas pirmiausia skubės prie mokyklos direktorės Astos Jagelo durų, nes jos visada visiems atviros, o gal mokinys pasitars su šeimininkute, kuri dažnai padeda rasti dingusį batą ir visada išklauso. Ir visiems šiems skirtingiems suaugusiems žmonėms mokykloje visada rūpi, todėl jie pasirengę nuoširdžiai padėti“, – savo mokyklos komanda didžiuojasi L. Monkevičiūtė-Aliukonė.
Individualus ugdymas – būtinybė, o ne pasirinkimas
Pasak L. Monkevičiūtės-Aliukonės, individualus požiūris į vaiką leidžia padėti jam įgyti socialinius įgūdžius tokiu tempu ir būdu, kuris atitinka jo asmeninius poreikius bei galimybes.
„Kiekvienas vaikas yra unikalus ir reikalauja skirtingų metodų bei požiūrių, kad galėtų sėkmingai integruotis į grupę ir tapti atsakingu, empatišku ir pasitikinčiu savimi asmeniu. Šie gebėjimai ne tik pagerina mokymosi rezultatus, bet ir padeda vaikui tapti aktyviu visuomenės nariu, pasirengusiu spręsti realias gyvenimo situacijas. Mokyklos, kurios pasirenka individualizuotą ugdymą, tampa ne tik edukacinėmis institucijomis, bet ir vietomis, kur vaikams suteikiama galimybė tapti atsakingais, kūrybiškais ir pasitikinčiais savimi asmenimis. Šiandienos švietimo sistema turi atsižvelgti į vaiko unikalumą ir suteikti jam galimybę augti ne tik kaip mokiniui, bet ir kaip asmenybei. Mūsų mokykloje tai yra prioritetas, nes tik per individualizuotą ugdymą galime užtikrinti, kad kiekvienas vaikas pasiektų savo optimalią ūgtį“, – tvirtina edukologė.
Apgaulės schemoms tobulėjant ir daug Lietuvos žmonių tampant nuotolinių sukčių aukomis, būtina didinti budrumą apsiperkant internetu. Viena tokių el. parduotuvių...
Šiandien tėvai, rinkdami mokyklą savo vaikams, vis dažniau žvalgosi į tokias įstaigas, kurios suteikia ne tik tradicinį ugdymą, bet ir...
Raul Eamets, banko „Bigbank“ vyriausiasis ekonomistas Lietuvos startuolių ekosistema yra viena iš sparčiausiai augančių Centrinėje Rytų Europoje, kur jau turime...
Pagrindiniai ketvirtojo 2024 m. ketvirčio „ORLEN Lietuva“ rezultatai: – Gauta 1,319 mlrd. JAV dolerių pajamų; – EBITDA pagal LIFO metodiką...
„Lidl Lietuva“ ir toliau nuosekliai investuoja į komandos gerovę, stiprindama tiek finansinį stabilumą, tiek darbuotojų emocinę ir fizinę sveikatą. Dalies...
Smurtas artimoje aplinkoje nėra vien privatus reikalas – jis turi ilgalaikių pasekmių visai visuomenei, persiduoda iš kartos į kartą, daro...
Baltyminiai batonėliai dažnai dedami į mokyklą vaikams, sportuojantys juos suvalgo prieš ar po treniruotės. Kartais jų įsidedame į darbą užkandžiams,...
Įvairūs tyrimai rodo, jog optimizmas ir pozityvus požiūris į mus supančią aplinką turi teigiamo poveikio emocinei ir fizinei sveikatai −...
Daugiabučių kiemai žiemos mėnesiais didmiesčių vairuotojams tampa vairavimo įgūdžių ir dėmesingumo išbandymų vieta. Gyventojai prigrūstuose kiemuose susiduria su nenuvalytu sniegu,...
2024 metais fiksuojamos automobilių žalos buvo glaudžiai susijusios su sezoniškais įvykiais keliuose – nuo duobių sukeltų padangų ar ratlankių pažeidimų,...