Sekite naujienas

Ekspertai

Populiarėja dovanos, kurių nereikia pakuoti: psichologė išskyrė jų naudas

Paskelbta

-

Nenumaldomai artėjančios Kalėdos įkvepia staigmenoms: norisi maloniai nustebinti artimuosius ir pradžiuginti juos dėmesiu, laiku kartu ir originaliais įspūdžiais. Psichologė Ugnė Juodytė teigia, kad verta pagalvoti ne apie materialias dovanas, o apie nepamirštamas patirtis: būtent jos ilgai išlieka atmintyje ir dažnai sukelia malonias asociacijas. Susitikimas ir jaukių pokalbių vakarienė su draugais, bilietai į renginį ar naujų įspūdžių kupina kelionė gali tapti patirtimi, kuri suteiks žymiai daugiau teigiamų emocijų nei dar vienas net ir prabangus daiktas namuose.

Vis dažniau renkamės dovanoti patirtis

Pasak psichologės Ugnės Juodytės, dovanų gauti visada malonu, tačiau dar svarbiau, kad nepamirštume pagalvoti apie to, kuriam renkame dovaną, poreikius: „Rekomenduoju atkreipti dėmesį ne tik į tai, kas patiems atrodo gražu arba ko kitas žmogus teigia norįs, bet ir ko šiuo metu jam galbūt labiausiai reikia. Tai tikrai gali būti ne tik materialūs dalykai, bet ir dėmesys, nuoširdus pokalbis, turiningas laikas drauge. Kartu praleisti daugiau laiko galima, pavyzdžiui, savaitgalio ar net ilgesnėje kelionėje – taip ne tik pasisemsite naujų įspūdžių, bet ir sukursite bendrų prisiminimų.“

Per Kalėdas, gimtadienį ar kitas šventes dovanoti būtent patirtis tampa vis populiaresne tendencija. Šiemet kelionių ir pramogų internetu platformos „Get Your Guide“ atlikta apklausa parodė, kad amerikiečiai labiausiai nori tokių dovanų, kurios leistų jiems daugiau keliauti ir pažinti pasaulį. Net 92 proc. apklausos dalyvių teigė, kad jie mieliau norėtų gauti įspūdžius nei fizines dovanas. Šiemet pastebimai išaugo įspūdžio dovanas norinčiųjų gauti skaičius – 2021 m. pradžioje tokių dovanų pageidavo 62 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu Lietuvoje šiemet „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atlikta apklausa parodė, kad trokštamiausia dovana yra pinigai arba dovanų čekis – tai nurodė 22 proc. respondentų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra bilietai į renginius, o trečioje – kelionė arba nuolaidos kuponas jai įsigyti (19 proc. apklaustųjų).

Didžiausio kelionių organizatoriaus Baltijos šalyse „Novaturo“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė pastebi, kad prieš šventes išauga kelionių dovanų kuponų pardavimai – lietuviai vis dažniau renkasi po eglute „dėti“ įspūdžius: „Jau nebestebina, jog artimuosius esame linkę stebinti ne daiktais, o patyrimais, nes būtent laikas kartu tampa didžiausia dovana. Džiugina tai, kad lietuviai artimiesiems ar bičiuliams renkasi dovanoti ir kelionių patirtis – pavyzdžiui, kviečia juos keliauti drauge arba dovanoja galimybę leistis į kelionių nuotykius patiems. Pastebime, kad vėlyvą rudenį bei žiemos pradžioje žmonės aktyviau perka dovanų kuponus. Per lapkritį ir gruodį parduodame daugiau nei trečdalį visų metų dovanų kuponų kelionėms, šią tendenciją stebime jau ne pirmus metus. Be to, prieš šventes taikome ir specialią akciją, kai pirkdami dovanų kuponą, gaunate didesnę jo vertę“.

Laikas kartu – neįkainojama dovana

Dovanojant patirtis, kaip ir bet kokį daiktą, svarbu įdėmiau pagalvoti, kas labiausiai pradžiugintų konkretų žmogų. Vieną labiau pradžiugins skrydis oro balionu, kitą – bilietas į laukiamą festivalį, vakarienė dar nelankytame restorane, viešnagė SPA centre arba ilgojo savaitgalio „pabėgimas“ į Europos sostinę ar netikėtą pažintinę kelionę.

„Kartais sudėtinga nuspėti kito žmogaus skonį, stilių ar norus, tad tam tikra prasme rizikuojame pirkdami artimiesiems ar bičiuliams, pavyzdžiui, drabužius, kurie greitai susidėvi ir tampa nebemadingi. Be to, turbūt daugelis pripažinsime, kad namuose jau turime pakankamai puodelių, vazų ar žvakidžių. Būtent dėl to dovanojamos patirtys yra puikus būdas nuoširdžiai pradžiuginti. Išgyventos akimirkos nepasens morališkai, o kartu tai – užtikrintas emocijų pliūpsnis. Pavyzdžiui, metų pabaiga yra geras laikas planuoti ateinančių metų tikslus, kurių vienas gali būti kelionė ar įkvėpimas pradėti dėlioti jos scenarijų.“

Ieškant dovanų artimiesiems psichologė siūlo pirmiausia galvoti ne apie kainą, bet apie žmogų ir jūsų santykį su juo. „Jūsų ryšys ar žmogaus hobiai, svajonės gali padiktuoti, koks dovanos variantas būtų pats tinkamiausias. Vis dažniau žmonės teigia turintys viską, o labiausiai trūksta laiko ir dėmesio, tad visada pradžiugins iškeptas mėgstamas desertas, savaitgalis kalėdinėje mugėje ar pabėgimas drauge į šiltus kraštus“, – pastebi psichologė.

Tyrimai rodo, kad pinigai, skiriami patirtims, dažnai ilgainiui teikia didesnį laimės jausmą nei materialūs daiktai. „Kelionės ne tik atveria duris į naujas patirtis, bet ir skatina nuotykiams, drąsesnėms ar tiesiog dar nebandytoms patirtims. Be to, naujos kultūros, istoriniai ir gastronominiai patyrimai, pažintys ir netgi kitos kalbos girdėjimas atostogų metu padeda išeiti iš įprastos rutinos, o kartais net ir komforto zonos. Kartu praleistas laikas dažnai tampa brangesnis nei bet koks daiktas – tuo visi spėjome įsitikinti per pandemiją. Keliaujant turime galimybę suartėti su šeima ir draugais, o bendri prisiminimai stiprina tarpusavio ryšius. Tad dovanojant įdomias, originalias ir smagias patirtis laimingas ir dovanotojas, ir dovanos gavėjas“, – dalinasi M. Bielinytė.

Ragina nepamiršti savęs

Psichologė U. Juodytė atkreipia dėmesį, kad per šventes žmonės kartais pasijunta vieniši. Toks jausmas gali aplankyti net būnant tarp artimų žmonių, tad geriausia tokiomis akimirkomis įsiklausyti į save.

„Aplankius liūdesio bei vienišumo jausmui, pirmiausiai reikėtų savęs paklausti, ko aš noriu ir leisti sau tai padaryti. Tai gali būti įvairūs dalykai: galbūt norisi susitikti su draugais kavinėje ar pavakarieniauti restorane, o gal pasidovanoti sau poros dienų kelionę, kurioje atsiduosite naujų vietų tyrinėjimui, negalvodami apie paliktus darbus bei rūpesčius. Kiekvienas sau galime susigalvoti malonių veiklų ir nedelsti jas įgyvendinti“, – sako U. Juodytė.

M. Bielinytė primena, kad nebūtina kelionėms ieškoti kompanijos, nes galima leistis į solo keliones, kurios populiarėja. Pavyzdžiui, viena iš mėgstamų krypčių solo kelionėms yra Portugalijai priklausanti Madeiros sala. „Vietiniai salos gyventojai itin svetingi, be to, beveik ištisus metus saloje tvyro pavasariški orai, tad galėsite pasinerti į pažinimą ir pasisemti įkvėpimo, pabūti ramiau arba kaip tik labai aktyviai, kasdien atrandant ką nors naujo. Madeirą dažnai renkasi aktyvaus poilsio mėgėjai, norintys pasimėgauti ne tik puikiu oru, bet ir žmogaus nepaliestu gamtos grožiu – keliautojai leidžiasi į žygius kalnuose, levadomis arba laurų miškais“, – sako „Novaturo“ komunikacijos vadovė ir priduria, jog solo keliautojai pamėgę ir Tenerifę, vasaros metu – Graikijos salas bei kitas kryptis.

Tiems, kurie kitais metais svajoja keliauti, bet neturi su kuo ir nedrįsta to padaryti vieni, psichologė U. Juodytė skatina išdrįsti, o jausti baimę dar nepatirtam dalykui, anot jos, yra normalu. „Kai aplinkui daug triukšmo, kitų norų bei poreikių, kartais mes pametame patys save. Tad solo kelionė gali būti labai naudinga priemonė įsiklausyti ir suprasti, ko norime, o gal net rasti būdus, kaip tai patenkinti“, – drąsina psichologė.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |