Paskelbta
5 mėnesiai prieš-
Prasidėjus motociklų sezonui fiksuojama daugiau sunkių eismo įvykių, kuriuose nukenčia vairuotojai. Nors plačiai manoma, kad dažniausiai kaltas viršytas greitis ar neatsargus manevravimas, ekspertai vis dažniau įvardija kitą pavojų – prastą kelių infrastruktūrą. Motociklininkų bendruomenės atstovai pabrėžia, kad riziką kelia ne tik eismo sąlygos, bet ir slidūs ženklinimai, dulkės, gilios provėžos ar nekokybiškai suremontuoti kelio ruožai.
Pasak draudimo bendrovės BTA Transporto žalų administravimo skyriaus vadovo Andriaus Gasparavičiaus, po avarijų, į kurias pateko motociklininkai, dažniausiai fiksuojamos ir sunkios traumos, ir dideli finansiniai nuostoliai.
„Dažniausios motociklininkų patiriamos traumos – kojų ir rankų lūžiai, viso kūno sumušimai bei nubrozdinimai. Tokios avarijos neretai sukelia ir didelę žalą turtui ir sveikatai – nuostoliai dažnai prasideda nuo 10 tūkstančių eurų“, – sako A. Gasparavičius.
Pavojingiausi – nepastebimi pavojai
Motociklininkų bendruomenės atstovai pabrėžia, kad eismo įvykių priežastys dažnai slypi ne greityje ar pačių motociklininkų klaidose, o bandymuose išvengti susidūrimo. Lietuvos Motociklų sporto federacijos (LMSF) Mototurizmo komisijos pirmininko Lino Pečiukaičio teigimu, vairuotojai dažnai priversti imtis staigių manevrų – net ir vairuodami atsakingai.
„Didžioji dalis avarijų nutinka ne dėl to, kad motociklininkas važiuoja neatsakingai, o dėl to, kad yra priverstas staigiai manevruoti, norėdamas išvengti susidūrimo. Tam įtakos turi ir nepasirinktas saugus greitis, ir patirties stoka, bet net patyręs vairuotojas negali būti apsaugotas nuo aplinkos veiksnių“, – aiškina L. Pečiukaitis.
Ypatingą pavojų, anot jo, kelia nešvarios ar prastai prižiūrimos kelio dangos – tai tampa iššūkiu ir gerai pasiruošusiems motociklininkams.
„Nešvarūs keliai po žiemos, dulkės aplink statybvietes, nelygiai remontuoti kelio ruožai, slidžios pėsčiųjų perėjų linijos – visa tai tampa rimtu pavojumi. Ypač pavojinga važiuoti per provėžas, kurios lyjant prisipildo vandens ir apsunkina motociklo valdymą“, – tvirtina LMSF atstovas.
Neapsaugoti net ir patyrę vairuotojai
Anot L. Pečiukaičio, neretai motociklininkų avarijų kaltininkais tampa kiti vairuotojai, kurie dviratės transporto priemonės nepastebi arba pastebi per vėlai.
„Nors eismo kultūra Lietuvoje gerėja, vis dar pasitaiko atvejų, kai į motociklininkus žiūrima su nepasitikėjimu ar net priešiškai. Vairuotojai dažnai neįvertina motociklo greičio arba jo tiesiog nepastebi – tokiais atvejais net ir saugiai važiuojančiam motociklininkui gresia pavojus“, – pabrėžia L. Pečiukaitis.
Pasak jo, nepriklausomai nuo vairavimo stažo ar patirties, kiekvienas motociklu važiuojantis žmogus turi būti tinkamai apsirengęs – tai yra pirmoji apsauga įvykus nelaimei. Privaloma dėvėti motociklams skirtą šalmą, striukę, kelnes, pirštines ir batus – visa apranga turi būti sertifikuota ir turėti smūgius sugeriančias apsaugas.
„Kad ir kokią patirtį turi, niekada negali būti apsaugotas nuo kitų eismo dalyvių veiksmų. Todėl apranga visada turi būti gera, kokybiška, saugi ir patogi“, – pabrėžia L. Pečiukaitis.
Su tuo sutinka ir draudimo bendrovės BTA atstovas – nors motociklų avarijų skaičius nėra didelis, jų padariniai – kur kas rimtesni nei įprastų automobilių incidentų. Koks iššūkis šiemet laukia motociklininkų?
„Motociklų avarijos – retos, bet skaudžios. Todėl itin svarbi tampa ne tik važiavimo patirtis, bet ir kokybiška apsauginė apranga bei pasirūpinimas matomumu kelyje“, – tikina A. Gasparavičius.
Su pirmuoju motociklu – ir apsaugos
Renkantis pirmąjį motociklą L. Pečiukaitis ragina įsitikinti transporto priemonės būkle, o įsigijus – pasirūpinti tinkamomis asmeninėmis apsaugomis. Šių gatvių geriau vengti
„Svarbu įvertinti, ar motociklas nebuvo avarijoje, kaip atliktas remontas, ar kokybiškai. Reikia tikrinti padangas, stabdžių sistemą, vairo mechanizmą, amortizatorių būklę“, – vardija jis.
Draudimo bendrovės BTA atstovas A. Gasparavičius pataria pradėti nuo mažesnio tūrio motociklų – tai padeda išmokti valdyti transporto priemonę be perteklinės rizikos. Motociklų sezonas įsibėgėja
„Rekomenduojamas variklio tūris pradedančiajam – 300–500 kubinių centimetrų. Taip pat vertėtų vengti agresyvių sportinių motociklų, kol įgūdžiai dar tik formuojasi“, – pažymi A. Gasparavičius.
Ekspertas taip pat ragina nepamiršti finansinio saugumo – ypač tuomet, kai motociklas įsigyjamas pirmą kartą. Net ir nedideli incidentai gali pareikalauti nemažų išlaidų dėl sugadintos technikos ar vagystės. Naujas motociklas – internetu ir be apžiūros
„Pirmam motociklui šalia privalomojo draudimo labai rekomenduoju ir KASKO – tai užtikrina apsaugą ne tik eismo įvykio atveju, bet ir nuo vagystės, vandalizmo ar net stichinių nelaimių“, – sako A. Gasparavičius.
Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?
Emocinė darbuotojų gerovė tampa darbdavių prioritetu: pagalbos ieško vis daugiau žmonių
„Tele2“ pristato naują produktą: aktualu keliaujantiems
Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?
Fiksuojamas išaugęs automobilių vagysčių skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes
Laužas ant medinio liepto ir vakarėliai su tūkstantiniais nuostoliais: ką išties patiria kaimo turizmo sodybų šeimininkai
Skaudžią realybę atskleidęs tyrimas: 6 iš 10 šeimų dėl vaikų išdaigų turi paploninti piniginę
Sukčių internete tik daugėja: taikiniais vis dažniau tampa ir jaunimas
Nuo drobe pavirtusių tapetų iki dužusių langų: kaip apsaugoti namus nuo vaikų išdaigų?

„Breaking Bad“ – serialas apie mokytoją Walterį White’ą, kuris tapo narkotikų magnatu. Iš pradžių tai atrodo kaip istorija apie nusikaltimus,...
Vienai didžiausių žemės ūkio ir maisto gamybos įmonių grupei AB Akola group priklausančios agroverslo „Linas Agro“ subgrupės įmonės Baltijos šalyse...
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...
Europos kelių transporto sektorius susiduria su struktūrine krize – šiandien Europoje trūksta daugiau nei 426 tūkst. vilkikų vairuotojų. Iki 2028...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...