Paskelbta
1 mėnuo prieš-
By
LukasSpalio 1-ąją visame pasaulyje yra minima Tarptautinė kavos diena, skirta suburti šio gėrimo entuziastus ir atskleisti kavos skonio bei aromato įvairovę. Specialistai pastebi, kad kava ne tik energijos šaltinis, kuris stiprina dėmesį ir koncentraciją, tačiau ir ritualo dalis, kuri turi įtakos emocinei būsenai bei žmogaus nuotaikai. Degalinių tinklo duomenimis, lietuviai išgeria daugiausiai kavos Baltijos šalyse, kodėl tautiečiams šis gėrimas taip patinka?
Kava – ritualas pradėti dieną
„Circle K“ duomenys rodo, kad būtent nuo kavos puodelio dažnas lietuvis pradeda savo dieną. „Intensyviausius kavos pardavimus skaičiuojame nuo 7 ryto iki 15 valandos. Galima teigti, kad daugelis renkasi pasimėgauti kavos puodeliu keliaujant į darbus, taip pat sustoja pietų pertraukos metu ar nori „pasikrauti“ energijos dienai įpusėjus“, – teigia „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė Lietuvoje Inga Galinienė.
Kavos kaip ritualo svarbą patvirtina ir psichologė Inga Būdvytytė, pasak jos, saikingai vartojama kava teigiamai veikia emocinę būseną.
„Kava daugeliui yra ne tik gėrimas, bet ir teigiamą poveikį turinti kasdienio ritualo dalis. Rytinis kavos puodelis gali suteikti ne tik energijos, bet ir padėti susikurti ramybės akimirką prieš pradedant įtemptą darbo dieną. Kavos gėrimo ritualas veikia kaip trumpa pauzė, skirta atsipalaidavimui ir minčių „sutvarkymui“. Be to, mėgstamas kavos skonis ir kvapas siejasi su maloniomis emocijomis, sukeldamas pasitenkinimo jausmą, o ritualas sukuria rutiną ir stabilumą, kurie ypač svarbūs emocinei sveikatai“, – dalinasi psichologė.
Populiariausia – pagardinta pienu
„Circle K“ duomenys atskleidė, kad tautiečiai labiausiai mėgsta kavos su pienu gėrimus.
„Pirmoje vietoje jau ne vienerius metus Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse tvirtai lyderiauja „Latte“, šis švelnaus espreso ir kreminio pieno balansas sulaukia didžiausių – daugiau trečdalio klientų – simpatijų. Antroje vietoje rikiuojasi juoda kava, kurią skanauja 10 proc. pirkėjų, nedaug nuo jos atsilieka trečioje pozicijoje esantis itališkas „Cappuccino“. Tuo tarpu juoda kava, pagardinta pienu, sudaro apie 7 proc. kavos pardavimų. Galima teigti, kad Baltijos šalių gyventojai labiausiai mėgsta pieno pagrindu pagamintus kavos gėrimus“, – atskleidžia I. Galinienė.
Pasak „Circle K“ atstovės, pastaraisiais metais šalyje ženkliai augo šaltos kavos pardavimai. „Skirtingų rūšių gėrimų paklausa priklauso nuo sezoniškumo. Didžiausius karštų ir šaltų gėrimų pardavimus skaičiuojame vasarą, kuomet mūsų degalines aplanko didžiausias srautas pirkėjų. Šiltojo sezono metu stebime stipriai augantį šaltųjų gėrimų populiarumą, būtent vasaros metu šaltos kavos pardavimai siekia apie 10 proc. Tuo tarpu žiemą – didėja arbatos bei šokolado gėrimų paklausa“, – dalinasi „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė.
Inga Galinienė pastebi, kad žmonės vis daugiau dėmesio skiria kavos kokybei ir neretai ruošia ją patys. „Pandemijos metu nemažai žmonių įsigijo aukštos kokybės kavos aparatus namams, įmonės taip pat investavo į kokybišką kavos ruošimą biuruose, nes suprato, kad tai yra motyvacinio paketo dalis“.
Aptarnavimo sektoriaus tiesos ir mitai: kokių darbuotojų laukia verslas?
Verslas stebi kintančią pirkėjų elgseną: daugkartinių puodelių naudojimas auga daugiau nei du kartus
Degalų įtaka automobiliui: ar verta rinktis „premium“ kategorijos degalus?
Sportas – kelias į geresnę emocinę savijautą: kaip fizinis aktyvumas veikia mūsų psichinę sveikatą
Kaip Kinijos elektromobiliai ir valiutos kursas veikia degalų kainas Lietuvoje
Plaunate automobilį savo kieme? Taip kenkiate savo sveikatai ir gamtai
Kitąmet už vienkartinę pakuotę teks susimokėti, tačiau verslas jau dabar pastebi tvaresnę vartotojų elgseną
Psichologė pataria, kaip valdyti stresą eismo spūstyse
„Circle K“ naujovė: unikali programėlė tris kartus pagreitina naujų darbuotojų integraciją
SBA grupės NT plėtros kompanija „SBA Urban“ „Nemunaičių“ rajoną Kaune toliau kurs ir vystys pasitelkę tiek pasaulinę, tiek ir vietinę...
Jau 2035 m. gyvą bendravimą keis bičiulystė su dirbtiniu intelektu (DI), o verslui kils dar nematytų iššūkių pelnant vartotojų pasitikėjimą....
Tris dešimtmečius rinkoje veikianti įmonė „PakMarkas“ įgyvendino stambų – daugiau nei pusės milijono eurų vertės – projektą. Pasinaudojusi Norvegijos finansinio...
„Summus Capital“, viena didžiausių nekilnojamojo turto investicijų bendrovių Baltijos šalyse, Lietuvoje valdanti biurų kompleksą „Park Town“ ir prekybos centrą „Nordika“,...
Sparčiai augančiame technologijų sektoriuje sėkmingų produktų kūrimas priklauso ne tik nuo talentingų darbuotojų, bet ir nuo jų įgalinimo organizacijoje. Kaip...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...