Paskelbta
1 savaitė prieš-
By
LukasDaugybę metų buvo manoma, kad darbo aplinka turėtų būti sterili – kad niekas neblaškytų žmonių dėmesio ir nemažintų jų produktyvumo. Tačiau pastaraisiais metais vis daugiau tyrimų bei studijų rodo, kad yra priešingai – meno kūriniai, laisvalaikio erdvės ir kuo jaukesnė aplinka gerina darbuotojų savijautą ir didina jų produktyvumą.
Didžiosios Britanijos Ekseterio universiteto garbės profesorius, verslo konsultantas ir psichologas dr. Kregas Naitas (Craig Knight), daugiau nei 20 metų tyrinėjantis darbinės aplinkos įtaką žmonių nuotaikai, savijautai ir produktyvumui, tikina, kad darbinės ir meniškos erdvės balansas turi teigiamos įtakos darbo rezultatams. Jo teigimu, atradus tobulą dermę tarp šių skirtingų erdvių, darbuotojų produktyvumą galima pagerinti 31 proc., pareigos jausmą ir atsidavimą organizacijai – 45 proc., o savijautą ir psichologinės gerovės pojūtį – net 60 proc.
Profesorius primena, kad daugiau nei šimtą metų pagrindinis darbinės aplinkos principas buvo minimalistinė erdvė, netrukdanti darbuotojui susikaupti ir jo neblaškanti jokiais darbui nebūtinais elementais. Šios nuostatos ėmė keistis tik įsibėgėjus XXI amžiui, o ypač – po COVID-19 pandemijos, kai verslui reikėjo susigrąžinti darbuotojus į biurus.
Vienomis pirmųjų šioje srityje buvo „Google“ ir kitos JAV Silicio slėnyje įsikūrusios technologijų kompanijos. Jos iš esmės pakeitė darbinės aplinkos suvokimą, drąsiai pristatę gyvybingą, į laisvalaikį, poilsį ir meną orientuotą biuro dizainą. Pastebėjus teigiamą laisvesnės aplinkos poveikį darbuotojams, ši tradicija ėmė greitai plisti tiek į kitas verslo šakas, tiek į kitas valstybes.
Vis didesnis dėmesys menui bei neformaliai, atsipalaiduoti leidžiančiai darbo aplinkai pastaraisiais metais stebimas ir Lietuvoje. Verslo įmonės ne tik vis drąsiau savo erdves puošia atskirais meno kūriniais, bet ir konsultuojasi su menininkais, siekdamos iš anksto sukurti konceptualią, darbuotojų savijautą gerinančią aplinką, papuoštą vertingais meno kūriniais.
„Šviesduobės“ verslo centre „Hero“
Išraiškingų dizaino bei estetinių sprendinių netrūks ir kitų metų rudenį duris atversiančiame naujame sostinės verslo centre „Hero“. Vienas tokių sprendinių – natūralios šviesos atriumai, architektų vadinami „šviesduobėmis“, kurios aprūpina patalpas natūralia dienos šviesa ir formuoja tarsi nedidelį uždarą kiemelį pastato viduje. Šioje netipinėje erdvėje žinomas menininkas Vladas Suncovas kuria specialiai „Hero“ pritaikytas menines instaliacijas.
2013 m. karališkąją Danijos vizualiųjų menų akademiją baigęs menininkas kuria scenografijas, parodų dizainą, mažąją architektūrą bei instaliacijas, transformuoja viešąsias erdves. Meninėms instaliacijoms „šviesduobėse“ sukurti V. Suncovas naudos poliruotą, beveik veidrodinio atspindžio nerūdijantį plieną, kuris skirtingomis atspindžių formomis perduos natūralią šviesą aplink „šviesduobes“ dirbsiantiems žmonėms.
„Idėjos, kurios bus įgyvendintos „Hero“ verslo centre, yra susijusios su gamtos, žmogaus ir architektūros santykiu. Galvojau apie tai, kaip komunikuoti kasdien čia dirbsiantiems žmonėms tai, kas vyksta lauke – kaip ši architektūrinė situacija galėtų atverti naujus požiūrio taškus į aplinką. Pagrindiniu įkvėpimo šaltiniu tapo gamtos ir žmogiškųjų reiškinių sąveika su architektūra – pavyzdžiui, kaip vėjo blaškomi medžių lapai prisitaiko prie miesto urbanistinių elementų, ar kaip miesto „veidas“ kinta kartu ekonominiais pakilimais ir nuosmukiais“, – pasakoja menininkas.
V. Suncovas pabrėžia, kad „šviesduobės“ turės ir praktinę funkciją – skaidys natūralią, per atriumą vidun patenkančią dienos šviesą, subtiliai pagyvins aplink esančias erdves, o žaismingi šviesos atspindžiai suteiks jaukumo ir vizualiai sujungs lauką su verslo centro vidumi.
„Instaliacijos konceptualiai jungsis su „Hero“ deklaruojama sveikos, žalios ir aplinkai draugiškos darbo aplinkos idėja. „Šviesduobės“ bus darnaus santykio tarp gamtos ir naujai kuriamos architektūrinės aplinkos išraiška bei simboliu“, – teigia V. Suncovas.
Gintarė Žemaitė, „Realco“ komercinio nekilnojamojo turto vystymo vadovė, sako nekantraujanti pamatyti šios idėjos išpildymą ir priduria neabejojanti, kad autorinės menininko instaliacijos verslo centrui „Hero“ ne tik suteiks unikalumo bei išskirtinumo, bet ir teigiamai paveiks čia dirbsiančių žmonių savijautą, skatins juos domėtis menu, mėgautis subtilia estetika ir padovanos malonių atsipalaidavimo akimirkų meno apsuptyje.
„Naujajame verslo centre stengiamės sukurti šiuolaikišką ir pagrindines tendencijas atspindinčią darbo aplinką, kurioje būtų malonu ir sveika dirbti, kuri įkvėptų, įtrauktų bei skatintų naujas, kūrybiškas čia įsikursiančių žmonių idėjas“, – savo vizija dalijasi G. Žemaitė.
Ekspertė komentuoja, kad anksčiau menas darbinėse erdvėse dažniausiai buvo suprantamas iš esmės tik kaip paveikslų kabinimas ant sienų, tačiau dabar menas drąsiai žengia į biuro erdves, o išraiškos formos tampa vis įvairesnės ir originalesnės.
„Seniai norėjome tinkamo akcento „Hero“ erdvėse suprojektuotiems šviesos atriumams. Niekada neabejojome, kad atriumo natūraliai suformuotos „šviesduobės“, į kurias nuolat žvelgs čia dirbsiančių žmonių akys, yra architektūrinis išskirtinumas, tad jose norėjosi ir unikalių akcentų. Domėjomės įvairiomis idėjomis, turėjome savo viziją ir praktinius reikalavimus ir apsidžiaugėme, kai sulaukėme pasiūlymų iš būrio puikių menininkų. V. Suncovo pasiūlymas tiek mums, tiek pastato architektams pasirodė artimiausias ir įdomiausias“, – pasakoja G. Žemaitė.
Be daugybės natūralios šviesos, „Hero“ centras čia dirbsiančius žmones pasitiks ir švariu oru viduje, daugybe žaliųjų erdvių, išmaniaisiais sprendimais ir kitais aplinkai draugiškais patogumais. Sveikoji „Hero“ darbo aplinka ir tvarus pastato gyvavimo ciklas buvo sukurti vadovaujantis pasaulinio lygio „Well“ ir „Breeam Excellent“ standartais.
Verslo centre „Hero“ įsikurs didžiausias logistikos NT vystytojas Baltijos šalyse „SIRIN Development“
Verslo centre „Hero“ bus atidarytas didžiausias Vilniuje „Sapiegos klinikos“ padalinys
Verslo centre „Hero“ – pirmieji nuomininkai
Investuotojų susidomėjimas neslūgsta: verslo centras „Hero“ sėkmingai pritraukė dar 13,6 mln. eurų investicijų
Vilniaus verslo centro „Hero“ statybų finansavimui – jau ketvirtoji obligacijų emisijos dalis
„Realco“ statomas verslo centras „Hero“ sulaukė ir mažmeninių investuotojų dėmesio
„Realco“ pristatė verslo centrą „Hero“, kuris pirmas Lietuvoje atitiks sveikųjų pastatų „WELL Gold“ standartą
Su „Realco“ susijusi bendrovė pradėjo platinti 6 mln. Eur vertės viešą obligacijų emisiją
Kviečia investuoti į verslo centrą „Hero“: išplatins 6 mln. eurų vertės viešą obligacijų emisiją
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
Geriausio Lietuvoje gyvenamosios paskirties projekto apdovanojimas šiais metais keliauja į Klaipėdą. Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos kartu su Darnios plėtros...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...