Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.Įmonių grupė „cargoGO“ atidarė atstovybę Uzbekijoje ir tapo viena pirmųjų lietuviškų logistikos kompanijų, įsikūrusių šioje Vidurio Azijos valstybėje. Bendrovė Uzbekijoje ieško sunkvežimių vairuotojų ir įdarbina uzbekiškai kalbančius transporto vadybininkus.
„Jau seniai bendradarbiaujame su vairuotojais iš trečiųjų šalių, kurie veža mūsų klientų krovinius po visą Europą. Rusijai užpuolus Ukrainą ir šios šalies darbuotojams sugrįžus ginti savo šalies, susidūrėme su vairuotojų trūkumo problema, todėl nusprendėme vairuotojų ieškoti Vidurio Azijoje ir nutarėme čia įkurti atstovybę. Pirminei plėtrai pasirinkome Taškentą. Uzbekija – investicijoms atvira valstybė, mus priėmusi be jokių kliūčių, atstovybę įkūrėme savo jėgomis be konsulinės pagalbos“, – pasakoja Osvaldas Švitra, grupei priklausančios įmonės „cargoGO Logistics“ vykdomasis direktorius.
Naujasis padalinys užsiima vairuotojų paieška ir atranka, tvarko įdarbinamų vairuotojų dokumentus. Neseniai duris atvėrusioje atstovybėje šiuo metu dirba personalo vadybininkai ir transporto vadybininkas.
Pasak O. Švitros, netolimoje ateityje planuojama įsteigti atskirą Transporto vadybos padalinį, kuris dirbs su vairuotojais iš Uzbekijos, tad darbuotojų skaičius atstovybėje augs. Visi atstovybės darbuotojai apmokomi, supažindinami su grupės vertybėmis, padalinyje nuo pat pradžių diegiama organizacijos kultūra „Gera dirbti kartu“.
„Sprendimo vertę pajautėme iš karto. Per mėnesį atrinkti pavyksta vidutiniškai 40 vairuotojų. Atrankose dalyvauja ir daugiau, tačiau ne visi geba kalbėti rusų kalba. Kai atidarysime Transporto vadybos skyrių bus paprasčiau, nes padalinyje dirbs vietiniai darbuotojai ir su vairuotojais galėsime bendrauti uzbekų kalba. Jiems patinka tai, kad gali atvažiuoti į įmonę, pamatyti biurą, sužinoti apie sąlygas tiesiogiai ir visa tai atlikti savo gimtąja kalba. Suteikiame maksimalią pagalbą, tvarkant migracijos dokumentus. Tad rezultatai džiugina, to ir tikėjomės imdamiesi šios plėtros“, – teigia Pranas Pernaravičius, „cargoGO Logistics“ Vairuotojų valdymo skyriaus bei atstovybės Uzbekijoje vadovas.
Pranas Pernaravičius
Atstovybės įkūrimas paspartino vairuotojų pritraukimą, tačiau darbinant juos į lietuvišką kompaniją iššūkių kyla. Nors migracijos dokumentų ruoša vyksta nesudėtingai, labai ilgai užtrunka
Lietuvos vizų išdavimo procesas – eilėse tenka laukti ir pusę metų. Šiuo metu vizos suteikimo laukia 150 būsimų naujų „cargGO Logistics“ darbuotojų iš Uzbekijos.
„Mūsų įmonėje jau dirba daugiau nei 1000 vairuotojų iš 12 šalių ir aktyviai plečiamės į naujas rinkas. Didelių kultūrinių skirtumų nepajautėme, tačiau pastebėjome, kad uzbekai labai atsakingi ir pareigingi darbuotojai. Jie kalba rusų, uzbekų ir kitomis to regiono kalbomis, angliškai dažniausiai nemoka“, – pasakoja P. Pernaravičius
Dauguma vairuotojų dirbti ateina jau turėdami tolimųjų reisų vairuotojų patirties, tačiau dažniausiai jie būna važinėję po Nepriklausomų Valstybių Sandraugos šalis, todėl daug dėmesio tenka skirti mokymams ir parengimui.
„Kai kurie vairuotojai jau yra dirbę kitose Europos įmonėse, todėl jau būna susipažinę su Europos Sąjungos reikalavimais. Vairuotojų, kurie neturi patirties arba yra dirbę tik Uzbekijoje – mažuma. Vis dėlto visiems vairuotojams be išimties skiriame mokymus, o mažiau patirties turintiems vairuotojams užtikriname stažuotes su patyrusiu kolega“, – sako P. Pernaravičius.
Įmonių grupė „cargoGO“ vykdo vietinius ir tarptautinius krovinių pervežimus keliais Lietuvoje ir Vakarų Europoje, o grupės įmonė „cargoGO Logistics“ krovinius veža tik Vakarų Eurpos šalyse.
Grupės centrinė būstinė yra įsikūrusi Vilniuje, o įmonės atstovybė nuo šiol veikia Uzbekijos sostinėje Taškente.
Grupės įmonės šiuo metu yra sukūrusios daugiau nei 2 tūkst. darbo vietų ir šių metų rugpjūčio pabaigoje valdė apie 850 transporto priemonių. Tarp „cargoGO“ klientų – TOP 20 Europos logistikos įmonių. Konsoliduota grupės 2021 m. apyvarta siekė 78 mln. eurų, tai 63 proc. daugiau nei prieš metus, kai grupės pajamos sudarė 48 mln. eurų. Grupės įmones kontroliuoja bendrovė UAB „GO valda“.
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...