Paskelbta
11 mėnesių prieš-
Augant elektroninės prekybos vartotojų skaičiui ir mokėjimo sprendimų pasiūlai, verslui gali kilti iššūkių užtikrinti savo klientų poreikius atitinkančius atsiskaitymo būdus. Kaip tiksliai pasirinkti ir kodėl pigiausias sprendimas ne visuomet pasiteisina?
Keičiasi vartotojų įpročiai
Eurostato duomenimis, 2022 m. 91 proc. ES gyventojų nuo 16 iki 74 m. naudojosi internetu, o 75 proc. iš jų naudojosi elektronine prekyba. Tokių pirkėjų proporcija išaugo nuo 55 proc. 2012 m. iki 75 proc. 2022 m. Lietuvoje 2012 m. elektronine prekyba naudojosi 13,6 proc. gyventojų, 2023 m. – jau 48,3 proc., o pats pikas (50,5 proc.) buvo pasiektas 2021 m., COVID-19 pandemijos metu.
Stiprėjant elektroninės prekybos rinkai, auga ir atsiskaitymo negrynaisiais pinigais apimtys. Europos Centrinio Banko (ECB) duomenimis, 2023 m. pirmąjį pusmetį bendras mokėjimų negrynaisiais pinigais skaičius euro zonoje, palyginti su 2022 m. pirmuoju pusmečiu, padidėjo 10,1 proc. 2023 m. pirmąjį pusmetį mokėjimai kortelėmis sudarė 54 proc. visų mokėjimų negrynaisiais pinigais, mokėjimo pavedimai – 22 proc., tiesioginis debetas – 15 proc.
Anot „Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovo Romo Čereškos, prie tokių mokėjimo tendencijų stipriai prisideda ir išaugęs skaitmeninių atsiskaitymų prieinamumas.
„Kartu su besiplečiančia elektronine prekyba auga ir atsiskaitymo galimybių įvairovė rinkoje. Atsirado paprastų sprendimų smulkiesiems verslams, skatinančių skaitmeninių atsiskaitymų pasiekiamumą. Pavyzdžiui, dažnu atveju jau nebereikia nusiimti grynųjų einant į turgų, nes prekeivis gali priimti atsiskaitymą kortele savo telefonu. Tai formuoja gyventojų įprotį rinktis ne grynuosius pinigus, o kitus mokėjimo būdus“, – teigia R. Čereška.
Pasak jo, stiprėjant šiam įpročiui, didėja ir skaitmeninių atsiskaitymų sprendimų pasiūla.
„Nors vis dar neįsivaizduojame banko paslaugų be mokėjimo kortelės, žmonės fizinėse parduotuvės vis aktyviau renkasi kitus atsiskaitymo būdus: telefoną, išmanųjį laikrodį ar mokėjimo žiedą. Tokia pati įvairovė ir elektroninėje erdvėje – vieniems patogiau atlikti bankinį pavedimą, kitiems – mokėti kortele, dar kiti gali nuspręsti ir nebepirkti, jei nebus galimybės atsiskaityti, pavyzdžiui, „Apple Pay“, – komentuoja R. Čereška.
Nauda ir pirkėjui, ir verslui
Anot Romo Čereškos, elektroninės prekybos įmonės turi užtikrinti įvairių mokėjimo pasirinkimų galimybę, kad atitiktų besikeičiančius savo klientų poreikius.
„Užtikrinta mokėjimo būdų įvairovė ne tik suteikia sklandžią apsipirkimo patirtį klientams, tačiau atneša ir apčiuopiamą naudą prekybininkams: sumažėja paliktų neapmokėtų krepšelių kiekis, prekybininkai gali aptarnauti platesnį klientų ratą, padidėja lojalumas, sumažėja nesėkmingų operacijų ar mokėjimo trikdžių rizika, – vardija jis. – Be to, kai kurie mokėjimo metodai siūlo patikimas saugos funkcijas, padedančias prekybininkams ir klientams apsisaugoti nuo sukčių ir duomenų pažeidimų.“
Anot jo, pastaruoju metu sparčiai populiarėja atsiskaitymo dalimis opcija, todėl vis daugiau elektroninių parduotuvių siūlo „Klix“ ar kitas mokėjimo dalimis principu veikiančias paslaugas.
Finansų ekspertas dalijasi, kad kartais prekybininkams plėsti atsiskaitymo būdų galimybes nedrąsu dėl brangesnių kai kurių sprendimų transakcijos mokesčių. Vis dėlto, svarbu pažinti savo klientą ir nebijoti investicijos.
„Tarkime, įprastai atsiskaitymo „Apple Pay“ arba mokėjimo kortele mokestis prekybininkui yra šiek tiek brangesnis nei bankinio pavedimo. Tačiau prikėjui, vertinančiam savo laiką, atlikti bankinį pavedimą užtrunka žymiai ilgiau, negu susimokėti vieno mygtuko spustelėjimu arba patvirtinti mokėjimą biometriniais duomenimis. Norėdami paskatinti verslą geriau suprasti, koks yra jų tikslinis pirkėjas ir jo įpročiai, savo verslo klientams, naudojantiems „Apple Pay“ taikome tokį patį transakcijos mokestį kaip ir už atsiskaitymus kortele“, – sako Romas Čereška.
Aleksandras Izgorodinas: Velykų vaišių stalas šiemet bus 5 proc. brangesnis
Apklausa: lietuviai toliau investuoja į nekilnojamąjį turtą, krenta pensijų fondų populiarumas
Kol vyresnė karta taupo, Gen Z pinigus leidžia laisvai: kodėl taip skiriasi kartų požiūris į finansus?
Lietuvos ekonomika 2025-aisiais – tarp augimo ir audros debesų
Socialiniuose tinkluose viešinamas gyvenimo detales stebi ir sukčiai: kaip neatskleisti per daug?
Dirbtinis intelektas ir žmogiškas ryšys: kiek finansinių sprendimų galime patikėti technologijoms?
Kaip skirtingos kartos sprendžia finansinius klausimus? Ekspertai pastebi aiškius skirtumus
Lietuvos jaunimas vis dažniau įsigyja automobilį lizingu: auga sutarčių skaičius, bet mažėja vidutinė automobilio vertė
Įspėja norinčius apsipirkti „Facebook“ platformoje: apgavystėms pasitelkiamos net kurjerių tarnybos
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin...
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia viešą konsultaciją dėl naujų teisės aktų projektų, kuriais pertvarkomas elektroninių ryšių išteklių –...
Išvydę policijos automobilį, išmanųjį greitai nusviedėte sau ant kelių? Deja, Australijoje tokia greita reakcija jau nebeapsaugo nuo baudos. Budri dirbtinio...
Velykinis stalas be margučių tikrai neįsivaizduojamas, juk jie yra vienas svarbiausių šios pavasario šventės simbolių. Lengviausia dažyti baltus lukštus, tad...
Iki Velykų likus vos porai dienų daugelis ieško paskutinės minutės idėjų, kaip šiemet marginti kiaušinius, kad jie būtų patys tvirčiausi...
Kasmet pasaulyje pametama arba pavagiama virš 4 mln. išmaniųjų telefonų. Tai reiškia, kad kasdien, net ir švenčių dienomis, beveik 11...
Pavasaris – traumų ir nelaimingų atsitikimų metas. Pasibaigus šaltajam sezonui gyventojai, skubėdami džiaugtis pramogomis ir laisvalaikiu lauke, patiria daugiau sumušimų,...
Artėjant Velykoms, daugelis šeimų ruošiasi jaukioms akimirkoms, spalvingiems margučiams ir šventiniam šurmuliui. Tačiau šis laikotarpis ne visada yra vien džiugi...