Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Kiekvienas startuolio įkūrėjas žino kaip svarbu gebėti prisistatyti investuotojams – „pitch‘inti“. Kūno kalba, balso valdymas, tinkamai sudėliota prezentacija ir istorijos pasakojimas – visa tai gali nulemti arba didžiulę sėkmę, arba visišką fiasko. Neverbalinės komunikacijos ekspertas Jeff Cabili, dėstantis Stanforde bei vedantis mokymus tokioms įmonėms kaip „Google“ ir „Netflix“, puikiai žino, kaip pakelti idėjos pristatymą į kitą lygį. Patarimais jis dalinsis spalio 9 d. Vilniuje, kur vyks „Startup Fair“, organizuojamas Inovacijų agentūros skyrius „Startup Lithuania“.
Pantomimos meną sujungė su verslo įgūdžiais
„Lietuvos startuoliams svarbu ne tik turėti inovatyvią idėją, bet ir gebėti ją patraukliai pristatyti. Džiaugiamės, kad „Startup Fair“ suteiks unikalią galimybę mokytis iš tokio pasaulinio lygio eksperto kaip Jeff Cabili. Jo įžvalgos padės mūsų ekosistemos dalyviams drąsiau žengti į tarptautinę areną“, – sako Inovacijų agentūros „Startup Lithuania“ vadovė Karolina Urbonaitė.
Jeff Cabili daugiau nei 30 metų padeda verslininkams, vadovams ir startuoliams atrasti kūno kalbos ir balso valdymo reikšmę ir galią. Daugybės tarptautinių akceleratorių mentorius pasakoja jau dar karjeros pradžioje pastebėjo, kiek daug sunkumų žmonėms sukelia viešasis kalbėjimas.
„Karjerą pradėjau kaip konsultantas kokybės vadybos srityje ir ten pamačiau, kad tik labai nedidelė dalis žmonių gali įtikinamai komunikuoti. Mačiau sunkumus, su kuriais susiduria kalbėtojai ir pats nusprendžiau pasukti į nepriklausomą konsultavimą. Savo klientus mokiau stiprinti viešojo kalbėjimo įgūdžius – tiek darant kelių minučių pristatymą, tiek išsamesnį pranešimą“, – teigia J. Cabili.
Įgūdžius, kuriais dalinasi su kitais, ekspertas įgijo mokydamasis pantomimos meno: „Tapau profesionaliu mimu, rengiau pasirodymus ir užsiėmiau tuo keletą metų. Kadangi mimo profesija nebuvo labai pelninga, grįžau į verslą. Pantomimos patirtį jungdamas su verslo patirtimi sukūriau metodiką, padedančią viešojoje komunikacijoje tinkamai išnaudoti savo kūno ir balso galimybes.“ Galimybės Lietuvos startuoliams
Iššūkis startuoliams – ne idėja, o gebėjimas ją pristatyti
J. Cabili patirtimi dalijasi su aibe kompanijų lyderių visame pasaulyje. Paklaustas apie startuolius ir jų idėjų pristatymus – labiau žinomus kaip pitch‘ai – ekspertas pastebi nemažai kultūrinių skirtumų.
„Jungtinėse Amerikos Valstijose vaikai nuo mažens mokomi kalbėti viešai, todėl būdami paaugliai jie jaučiasi pasitikintys savimi, o suaugę verslininkai natūraliai demonstruoja itin tvirtą laikyseną. Pats užaugau Prancūzijoje, todėl žinau, kad europietiškas auklėjimas kitoks, čia mokyklose viešajam kalbėjimui skiriama per mažai dėmesio. Europoje žmonės santūresni, vengia pasirodyti per daug drąsūs. Tačiau Silicio slėnyje, kuris laikomas pasaulio startuolių sostine, santūrumas mažina šansus pritraukti investicijas“, – sako ekspertas. Kas yra marketingas? Pagrindinės sąvokos ir reikšmė
„Daugybė kūrėjų turi puikių, vertų dėmesio minčių, tik klausimas – kaip jas pristatyti viešai? Startuolių atstovams tenka dažnai lipti ant scenos, tad reikia labai atsakingai ir išmintingai pasirinkti žodžius, ypač pirmuosius. Visuomet kartoju – tai, ką pasakysi, svarbu. Bet dar svarbiau – kaip pasakysi. Svarbu auditorijos dėmesį prikaustyti nuo pirmųjų sekundžių“, – pabrėžia J. Cabili.
Mokys pitch‘inti Silicio slėnio stiliumi
Ekspertas sako, kad dažniausiai pristatinėtojų klaida – tylus kalbėjimas. „Kai kuriose kultūrose, pavyzdžiui, Japonijoje ar Indijoje, pakeltas balsas laikomas nemandagiu. Tačiau jei nori idėją pristatyti Silicio slėnio stiliumi, turi kalbėti garsiai ir užtikrinai“, – teigia J. Cabili. „Startup Fair“ renginyje – Lietuvos startuoliams rekordinės 5,6 mln. eurų investicijos
Paklaustas apie įsimintiniausius pristatymus, ekspertas juokiasi: „Blogiausias mano matytas pitch‘as buvo žmogaus, kuris atrodė pusiau miegantis ir nė nemėgstantis savo startuolio. O geriausias pristatymas yra toks, kuriam nereikia jokios vizualinės medžiagos – kuomet žmogus įtraukia auditoriją vien tik savo istorija, kuri gniaužia kvapą. Esu matęs vos keletą tokių pristatymų.“
Startuoliai, trokštantys pasiekti Silicio slėnį ir pasauliui pristatyti savo idėas, turi prisitaikyti prie auditorijos, tikina J. Cabili.
„Lietuvoje turite savo stilių, kuris tinkamas vietos auditorijai. Tačiau jei šį stilių naudosite JAV, šansai būti pastebėtiems sumažės. JAV negali būti neužtikrintas, konservatyvus. Jei nesi pasitikintis savimi ir savo idėja, galimybės pritraukti investicijas, dėmesį ir partnerystes ženkliai sumažėja. Apie tai, kaip tinkamai pasitelkti neverbalinę kalbą sėkmingam idėjų pristatymui, pasakosiu ir vizito Vilniuje metu“, – kviečia ekspertas.
Daugiau įžvalgų iš Jeff Cabili išgirskite didžiausiame startuolių renginyje Lietuvoje „Startup Fair“ spalio 9 d. Renginį organizuoja Inovacijų agentūros skyrius „Startup Lithuania“. Pagrindinis renginio rėmėjas – SEB bankas. 400 investuotojų dėmesys ir rekordinės 3 mln. eurų investicijos
Daugiau informacijos: https://www.startupfair.lt/
„Investor Camp“ – susipažinti su Lietuvos startuolių ekosistema susibūrė šimtai investuotojų iš viso pasaulio
Vieno žmogaus vienaragis: kaip dirbtinis intelektas perrašo solo verslininkų sėkmės taisykles
Ukmergėje – „Stansefabrikken“ plėtra: 12 mln. eurų investicija atvers kelią šimtui naujų darbo vietų
Startup Fair 2025 kviečia į Pitch Battle: geriausių startuolių laukia 3 mln. eur investicijų
Startuolių sėkmės formulė: ekspertų patarimai ir „Startup Lithuania“ akceleratoriaus pagalba
Tarptautinis reitingas parodė: Lietuva – tarp geriausiai inovacijas ekonomine sėkme paverčiančių šalių pasaulyje
6-ąjį gimtadienį švenčiantis „ROCKIT“ kelia klausimą, kaip išjudinti startuolių ekosistemą
Lietuvos startuolių ekosistema sulaukė dvigubo tarptautinio įvertinimo: Vilnius – pirmas Europos Sąjungoje
Švietimo inovacijoms – valstybės parama: Inovacijų agentūra siūlo iki 62 000 Eur EdTech startuoliams

Būsto pirkimo kelionė dažniausiai baigiasi notarų biure – bene paskutiniame, bet ne visiems aiškiame etape. Nors atrodo, kad tai –...
Lietuvos gyventojai tampa vienais ryškiausių paštomatų naudojimo lyderių Europoje – naujausias tarptautinis „DPD“ „E. barometro“ tyrimas rodo, kad siuntų pristatymą...
Įdomu, kaip dažnai prabangos pasaulyje galioja taisyklės, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo absurdiškos. Pardavinėti mažiau, nors paklausa – milžiniška? Skamba...
Lapkričio 27 d. verslo bendruomenė kviečiama į nuotolinį renginį „Automatizacija 80/20: kasdienės verslo operacijos arba ką ir kaip automatizuoti?“. Tai...
Į Vilniaus oro uostą jau kitąmet atriedės nauji elektriniai autobusai. Lietuvos oro uostai su kompanija COBUS pasirašė sutartį dėl 12...
Gyvenimas verčia skubėti, o įsibėgėjus tamsiajam metų laikui pastebite, kad dienos emocinis fonas tampa dar labiau nepastovus? Psichoterapeutė teigia, kad...
Specialistai pabrėžia, kad žema lauko temperatūra neigiamai veikia beveik visas automobilio sistemas, todėl, termometro stulpeliui krentant, automobilį atšiaurioms žiemos sąlygoms...
Atsiradus galimybei įsigyti naują būstą kyla klausimas, ką daryti, jei senoji paskola vis dar nėra išmokėta. Apie reikalingus žingsnius ir...
Prekės ženklai, kurių komunikacijoje atsispindi 90-ųjų tematika, sulaukia apie 30 procentų didesnio auditorijos įsitraukimo, o nostalgija grįstas turinys sukelia net...
Skaitmeniniame amžiuje, kai socialiniai tinklai formuoja mūsų įpročius, nuomones ir net emocinę savijautą, prekių ženklams ar turinio kūrėjams sukurti „virusinį“...