Sekite naujienas

Verslas

Kaip paruošti verslą pardavimui?

L

Paskelbta

-

Kai pasiruošiate pereiti prie kito etapo nuo savo verslo, jo pardavimas gali suteikti finansinę laisvę tyrinėti naujas galimybes. Tačiau norint sudaryti tinkamą sandorį, reikia kruopštaus planavimo.

Reklama

„Šiandienos… pirkėjai vis labiau išprusę, o patikrinimo procesai yra griežtesni“, – sakė Sidharth Ramsinghaney, Twilio strategijos ir operacijų direktorius. „Sėkmingi sandoriai reikalauja profesionalaus pasiruošimo, skaidrios dokumentacijos ir struktūruoto perėjimo planavimo. Rankos paspaudimu pagrįstų sandorių, remtų paprastais daugikliais, dienos jau seniai praėjusios.“

Štai žingsnis po žingsnio procesas, kaip paruošti verslą pardavimui, taip pat apžvalga, į ką galite remtis parama šio proceso metu.

Kiek laiko paprastai užtrunka verslo pardavimo procesas? Vidutiniškai verslo pardavimas užtrunka apie 10–12 mėnesių, įskaitant pirkėjo pasirinkimą ir užbaigimo procesą. Tačiau šis laiko tarpas gali svyruoti priklausomai nuo jūsų prašomos kainos, siūlomų sąlygų, verslo vietos ir pramonės rinkos.

Kad procesas būtų sklandus ir laiku, Ramsinghaney patarė pradėti pasiruošimo procesą gerokai iš anksto.

„Sėkmingi išėjimai reikalauja „švarių namų“ strategijos, pradedant 18–24 mėnesiais prieš išeinant į rinką“, – sakė jis. „Iš mano patirties, pardavėjai, kurie investuoja į profesionalų pasiruošimą, paprastai pasiekia didesnes vertes.“

Verslo pardavimui: 8 žingsniai

Nepakanka tiesiog pakabinti „parduodama“ ženklą ant savo verslo. Prieš parduodami, atlikite šiuos žingsnius, kad būtumėte pasiruošę.

1. Nustatykite savo pardavimo tikslus

Reklama

Kodėl norite parduoti savo verslą? Kiekvienas mažo verslo savininkas į šį klausimą atsakys skirtingai, bet žinoti, ko norite iš pardavimo, yra esminis sėkmingam sandoriui dalykas. Dažni tikslai apima pelno maksimizavimą iš verslo pardavimo, užtikrinimą, kad darbuotojai bus gerai pasirūpinti, greitą ir švarų sandorį bei verslo palikimo saugojimą.

Išvardykite savo tikslus ir sutvarkykite juos pagal prioritetus. Nors tai bus sunku, išsiaiškinkite, kuris tikslas jums svarbiausias. Kai ateis derybų laikas, galbūt negalėsite pasiekti visų tikslų, bet aiškiai apibrėžę prioritetus padėsite užtikrinti, kad pasieksite tuos, kurie jums svarbiausi.

2. Gaukite verslo vertinimą

Prieš pradėdami priiminėti pasiūlymus už savo verslą, turėsite žinoti, kiek jis vertas iš išorinio šaltinio. Profesionalus vertinimas duos idėją, kiek jūsų verslas realiai vertas, taip pat jo rinkos poziciją, finansinę situaciją, stipriąsias ir silpnąsias puses.

Verslo vertinimą galite gauti iš kelių skirtingų objektyvių šaltinių. Tai gali būti vietinės apskaitos firmos, regioniniai verslo tarpininkai ir investicinės bankininkystės firmos. Norėdami gauti teisingiausią rezultatą, įsitikinkite, kad vertinimą atliekantis asmuo turi prieigą prie naujausių nacionalinių duomenų apie sandorius jūsų pramonėje.

„Pardavėjų klaida yra nerealistiški vertinimo lūkesčiai“, – sakė Ramsinghaney. „Pardavėjai turėtų sutelkti dėmesį į įtikinamą augimo istoriją, paremtą švariomis finansinėmis ataskaitomis ir stipria valdymo komanda, kuri gali veikti nepriklausomai.“

3. Sutvarkykite savo apskaitos knygas ir dokumentus

Galimi pirkėjai paprastai prašys bent trijų metų jūsų finansinės informacijos peržiūrai prieš pateikdami pasiūlymą. Pažvelkite į savo verslą, knygas ir dokumentus iš vidinės perspektyvos, kad įsitikintumėte, jog viskas sutvarkyta, tikslu ir lengvai peržiūrima prieš pradėdami pardavimo procesą. Kuo formalesnės ir išsamesnės jūsų finansinės ataskaitos, tuo lengviau pirkėjams jas peržiūrėti, ir jums bus geriau.

„Geriausia finansinius dokumentus paruošti gerokai iš anksto prieš planuojant parduoti įmonę“, – sakė Crystal Stranger, Optic Tax generalinė direktorė. „Finansinės ataskaitos nėra tai, ką verta skubinti. Mokesčių reglamentai, įskaitant valstijos mokesčių rizikas, gali grįžti ir įkasti parduodant įmonę.“

4. Peržiūrėkite savo mokesčių įsipareigojimus ir istoriją

Teisingos mokesčių dokumentacijos svarba negali būti aiškesnė. Be jos pardavėjai gali susidurti su teisinėmis rizikomis, įskaitant dideles baudas ir sankcijas, ypač jei mokesčių įsipareigojimai atrandami po pardavimo. Netikslūs ar neišsamūs mokesčių įrašai taip pat gali uždelsti pardavimo procesą arba priversti sumažinti pardavimo kainą.

„Mačiau, kaip šimtai tūkstančių buvo sulaikyti iš pardavimo sandorio dėl (mokesčių problemų, pvz.,) praleistos valstijos mokesčių deklaracijos ar pardavimo mokesčių problemų“, – paaiškino Stranger. „Dažnai šios problemos galėjo būti išspręstos vos už kelis tūkstančius dolerių prieš pardavimą, bet baigiasi šimtais tūkstančių, jei atrandamos per patikrinimą.“

Kad išvengtumėte problemų parduodant verslą, įsitikinkite, kad atitinkate visus mokesčių įsipareigojimus ir kad jūsų įmonė turi tvirtą, sveiką istoriją. Kai kuriais atvejais trijų metų mokesčių deklaracijų gali pakakti peržiūrai. Tačiau kai verslas ruošiamas pirkimui, visada geriau turėti daugiau finansinės informacijos nei mažiau.

5. Sukurkite paramos komandą

Nors jūsų teisininkas ir buhalteris turi nepakeičiamų žinių apie jūsų verslą, gali prireikti pritraukti kitų ekspertų, kurie padėtų su paties įmonės pardavimu ir vestų jus per procesą. Galite susisiekti su verslo tarpininku, kad padėtų parduoti verslą, taip pat su sandorio teisininkais ir buhalteriais, kad užtikrintumėte, jog kiekviena pardavimo detalė būtų įskaičiuota. Nors tai gali skambėti kaip dar viena išlaida, samdyti profesionalus pardavimui tvarkyti gali sumažinti klaidų, susierzinimo ir netikėtų finansinių problemų ateityje tikimybę.

Neišskyrus avarinės situacijos, planuokite verslo pardavimą kuo anksčiau įmanoma. Sandorio teisininkai ir buhalteriai gali padaryti viską, kad maksimizuotų jūsų pardavimo vertę, kai turi pakankamai laiko dirbti. Kaip profesionalai, jie gali pasiūlyti nurodymus, kaip sumažinti ir derėtis dėl skolų, taip pat apskritai pagerinti įmonės finansinę sveikatą.

6. Informuokite savo darbuotojus ir klientus apie ketinimą parduoti

Nors konfidencialumo susitarimai dažnai reguliuoja verslo pardavimus, darbuotojų informavimas tinkamu laiku yra raktas į moralės, finansinio stabilumo ir pritarimo palaikymą. Bendraukite su susijusiais suinteresuotaisiais – įskaitant vidinį vadovavimą ir esminius darbuotojus – kai leidžia jūsų susitarimas, kad išvengtumėte sandorio rizikos. Reikalaukite NDA prieš atskleisdami detales ir būkite skaidrūs apie tai, kaip pardavimas paveiks visus įsitraukusius.

Kai tinkama, informuokite klientus ir svarbius tiekėjus, kad jie suprastų perėjimą ir ko tikėtis iš verslo ateityje.

„Praneškite klientams ir tiekėjams iš karto, kai sandoris patvirtintas, bet būkite strateginiai su laiko tarpu ir užtikrinkite, kad detalės būtų galutinai nustatytos“, – siūlė John Silvestri, Craveworthy Brands generalinis patarėjas. „Dėkite akcentą ant verslo sėkmės ir minimalaus sutrikimo, kuris įvyks, kai ateis nauji pirkėjai.“

7. Reklamuokite savo verslą ir raskite pirkėjus

Kai viskas viduje sutvarkyta, galite reklamuoti savo verslą, kad pritrauktumėte pirkėjus. Yra keli skirtingi būdai, kuriais galite juos rasti. Tai gali būti kreipimasis į profesionalą, pvz., tarpininką ar nekilnojamojo turto agentą, arba savireklama per tradicines ar skaitmenines žiniasklaidas, esamą tinklą ar žodžiu. Pasirinktas metodas priklausys nuo pramonės, kurioje esate, verslo vietos ir organizacijos dydžio. Norėdami nustatyti geriausią reklamos būdą, pažiūrėkite, kaip panašaus dydžio ir struktūros verslai buvo parduoti ir kaip jie rado pirkėjus.

8. Sudarykite pardavimo susitarimą ir perleiskite nuosavybę

Radę pirkėją ir suderėję pardavimo kainą, dirbkite su teisininku, kad sukurtumėte pardavimo susitarimą ir perleistumėte nuosavybę pirkėjui. Šis procesas gali užtrukti, nes reikia sukurti ir kruopščiai įvykdyti daug specifinių dokumentų. Dirbkite su savo teisininku ir pirkėjo teisiniu atstovu, kad užtikrintumėte aiškų bendravimą tarp abiejų šalių šio proceso metu.

Po pardavimo nuosavybės perėjimo valdymas

Radę tinkamą pirkėją savo verslui, atlikite šiuos žingsnius, kad užtikrintumėte sklandų nuosavybės perėjimą visiems įsitraukusiems.

  • Sukurkite perėjimo strategiją. Gerai struktūruotas perėjimo planas padeda naujam savininkui perimti verslą, apibrėždamas verslo atsakomybes, laiko grafikus ir tikslus. Ramsinghaney patarė sukurti išsamų 100 dienų planą, apimantį klientų komunikaciją, darbuotojų išlaikymą ir operacinę integraciją.
  • Nuraminkite darbuotojus ir klientus. Staigūs pokyčiai gali sukelti neaiškumą, todėl palaikant atviras komunikacijos linijas ir teikiant aiškius lūkesčius galima padėti išlaikyti stabilumą. Pristatykite naują savininką ir anksti adresuokite rūpesčius, kad palengvintumėte perėjimą.
  • Užtikrinkite žinių perdavimą. Naujas savininkas turėtų turėti prieigą prie būtinų verslo įžvalgų, operacinių procedūrų ir tiekėjų santykių. Kad padėtumėte jiems sklandžiai pereiti į vaidmenį, siūlykite paramą per dokumentaciją, mokymus ar konsultacinius laikotarpius.
  • Perduokite teisinius ir finansinius įsipareigojimus. Pasitelkite teisinius ir finansinius patarėjus, kad padėtų užbaigti sutartis, perkelti reikiamas licencijas ir atsiskaityti už nebaigtas skolas. Tai užtikrina, kad naujas savininkas perimtų verslą geros ekonominės ir teisinės būklės, užkertant kelią galimiems ginčams ateityje.

Svarbiausia, prioritetu laikykite aiškią ir laiku vykstančią komunikaciją visose proceso stadijose.

Turinys priklauso: uschamber.com

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |