Paskelbta
3 metai prieš-
Pirmosios „Lidl“ parduotuvės Lietuvoje atsidarė prieš beveik šešerius metus, 2016 metų birželio mėnesį. Jau nuo pirmųjų darbo dienų parduotuvių lentynose buvo galima rasti 322 lietuviškus produktus, kuriuos tiekė 60 gamintojų. Per pastaruosius metus „Lidl“ lietuviškumo istorija tik tęsėsi ir augo. Apie tai „Lidl“ komanda ir jų tiekėjų atstovai papasakojo specialiame renginyje „Lietuviškumo istorija”.
Keturiskart daugiau lietuviškų tiekėjų
Pastaruosius šešerius metus plėtėsi ne tik pats „Lidl“ parduotuvių tinklas, bet ir lietuviškų prekių asortimentas jose. Per šį laiką lietuviškų tiekėjų skaičius išaugo beveik keturis kartus, nuo 60 iki 239 tiekėjų. Šiandien „Lidl“ parduotuvių lentynose jau galima surasti 700 produktų. Tarp jų – pienas, duona, įvairios dešros, sūriai, salotos, daržovės, ledai ir kitos pirkėjų pamėgtos prekės.
„Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė Ilona Čiužienė sako, kad itin didelis lūžis plečiant partnerystes įvyko karantino metu. „Džiaugiamės, kad tuo sunkiu laiku galėjome padėti smulkesniems gamintojams išsilaikyti, o kartu su jais savo pirkėjams pasiūlyti gerokai platesnį lietuvišką asortimentą už mažą kainą“, – sako I. Čiužienė.
Lietuviški net ir privatūs „Lidl“ prekės ženklai
„Lidl“ parduotuvių lentynose galima rasti gerai žinomų ir pamėgtų lietuviškų prekės ženklų, taip pat Lietuvoje užaugintų vaisių bei daržovių. Tiesa, čia svarbu prisiminti faktą, kad net 90% Lidl asortimento sudaro privatūs prekių ženklai. Bet dar ne visi žino, kad ir privačiais „Lidl“ prekės ženklais pažymėti produktai, pavyzdžiui „Pilos“ pieno produktai, „Baroni“ ir „Pikok“ mėsos produktai, „Mano duona“ ir kiti, yra gaminami ir Lietuvoje.
Pavyzdžiui, „Pilos“ pieno produktus ar „Ballino“ ledus gamina „Rokiškio sūris“, „Varėnos pienelis“, „Žemaitijos pienas“, „Klaipėdos pienas“. „Baroni“ ir „Pikok“ mėsos produktais rūpinasi „Nematekas“, „Samsonas“, o gardžiais duonos gaminiais „Lidl“ lentynas užpildo „Mantinga“.
Lietuviškiausios – duonos bei pieno produktų lentynos
Lietuviškų prekių dalis parduotuvių lentynose sudaro ženklią „Lidl“ siūlomų produktų dalį. Šiuo metu 45 proc. šviežios mėsos, 65 proc. bazinių pieno produktų ir net 90 proc. supakuotos duonos „Lidl“ lentynose yra gaminami Lietuvoje.
„Lidl Lietuva“ pirkimų skyriaus vadovas Domantas Vizbaras sako, kad pirkėjai visose šalyse vertina vietinius produktus, ypač pieno kategorijoje. „Kalbant apie bazinius pieno produktus, tokius kaip pienas, grietinė, varškė, net du iš trijų „Lidl“ lentynose esančių produktų yra lietuviški. Lietuviška pieno produkcija, pavyzdžiui, reikšminga dalis „Pilos“ varškės sūrelių atkeliauja iš „Varėnos pienelio“ gamyklos, o „Lidl“ privataus prekės ženklo ledus „Ballino“ gamina „Klaipėdos pienas“ bei „Vikeda“, – pasakoja D. Vizbaras.
Kilmės šalis lietuviams itin svarbi
„Lidl Lietuva“ užsakymu bendrovės „Norstat“ sausio mėnesį atliktos reprezentatyvios Lietuvos gyventojų apklausos metu paaiškėjo, kad renkantis maisto produktus, kilmės šalis – vienas svarbiausių kriterijų pirkėjams.
Įdomu tai, kad produkto kilmės šalis žmonėms vis svarbesnė tampa su amžiumi. 18-34 m. amžiaus grupėse produkto kilmė aktuali vos 16 proc. apklaustųjų, 35-54 m. amžiaus grupėse susidomėjimas auga iki 30 proc. Vyresniems nei 65 m. žmonėms produkto kilmės šalis yra svarbi net kas antram respondentui.
Dalius Trumpa, „Rokiškio sūris“ vadovas sako, jog kartu su „Lidl“ dirba nuo pat 2016 m.: „Džiaugiamės, kad kartu su „Lidl“ esame nuo pat pradžių, jau pirmaisiais metais turėjome metinį kontraktą, kas tuo metu buvo ir didelis laimėjimas, ir didelė atsakomybė. Šis bendradarbiavimas mums padeda konkuruoti su didžiaisiais Europos gamintojais, sumokėti daugiau mokesčių, mokėti didesnius atlyginimus“, – sako D. Trumpa.
„Rokiškio sūris“ 55 proc. visos produkcijos gamina būtent privatiems prekės ženklams. Anot D. Trumpos, „Lidl“ keliami reikalavimai privačios etiketės produktams – vieni griežčiausių rinkoje. „Viena vertus, tai sukuria daugiau darbo, reikia daugiau pastangų. Bet tai taip pat suteikia mums galimybę tobulėti ir užtikrintai parodyti rinkai, kad mūsų kokybė yra vienu laipteliu aukščiau“, – pasakoja D. Trumpa.
Lietuviški produktai atranda ir naujas rinkas
Lietuviški produktai vertinami ir mėgstami ne tik Lietuvoje. 2022 m. duomenis lietuviška produkcija kartu su „Lidl“ buvo eksportuota net į 26 šalis, o bendra eksportuotos produkcijos vertė siekė 59,8 mln. eurų.
Algirdas Gauronskis, įmonės „Vikeda“ vadovas, pasakoja, kad Lietuvoje pagaminti „Ballino“ ledai, bendradarbiaujant su „Lidl“, eksportuojami net į 14 šalių. Pagrindinės rinkos yra Lenkija, Čekija, Slovakija, pernai pradėta daug ir sėkmingai eksportuot ir į Latviją bei Estiją. „Didieji Europos ledų gamintojai ledus gamina iš grietinėlės ir žaliavinio, apdoroto pieno, o mes savo ledams naudojame natūralų šviežią pieną, kuris pas mus atkeliauja tiesiai iš ūkių. Tikime, kad žmonės visoje Europoje pajaučia ir įvertina ne tik puikų lietuviškų ledų skonį, bet ir jų kokybę bei kainą“, – pasakoja „Vikeda“ vadovas.
Iš viso „Vikeda“ eksportuoja net 64 proc. savo produkcijos. „Mūsų verslo tvarumui būtinas aukštas eksporto procentas, kuris padeda išlyginti ledų pardavimų sezoniškumą. Lietuvoje ledų vartojimas priklauso ne tik nuo metų laiko, bet net ir nuo konkretaus oro. Eksportas į kitas šalis padeda tai stabilizuoti. Nors iš pirmo žvilgsnio ledai visų pirma asocijuojasi su karščiu ir pietų Europos šalimis, bet ledus itin mėgsta ir visus metus nuosekliai vartoja skandinavai. Europoje pirmauja suomiai, kur vienas gyventojas suvalgo net 14.2 litrų ledų per metus“, – pasakoja A. Gauronskis.
Uoga, kuri nustebins: trys socialinių tinklų įkvėpti receptai su vynuogėmis
Įsidarbinus pardavėja dabar jau vadovauja visai parduotuvei: darbas „Lidl“ Gerdai tapo tikru karjeros tramplinu
„Lidl“ tęsia plėtrą: kviečia prisijungti prie naujos parduotuvės komandos Vilniuje
Rudens derliaus sezonas įsibėgėja: ūkininkas įvardijo, kokia daržovė tarsi iš naujo užkariauja Lietuvos gyventojų virtuves
Rugsėjo 1-osios proga „Lidl Lietuva“ darbuotojų vaikams – dovanų rinkiniai naujiems mokslo metams
Naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – realūs rezultatai: per metus pareigose pakilo beveik 40 proc. „Lidl“ parduotuvės darbuotojų
Mokslo metams artėjant: sveikatai palankesnės priešpiečių dėžutės paslaptys – nuo greitų užkandžių iki subalansuotų pietų
„Lidl“ plečiasi Kaune – Šilainiuose atidaryta jau 17-oji parduotuvė mieste
Rytietiškos ir lietuviškos virtuvės bendrystė: ikoniškieji balandėliai ir kremiškas desertas su figomis
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...