Paskelbta
2 metai prieš-
Mažmeninės prekybos sektoriaus atstovai plečia savo iniciatyvą garsiai priminti apie klientų aptarnavimo sektoriaus patiriamus iššūkius. Prieš daugiau nei metus Lietuvoje degalinių tinklas „Circle K“ atkreipė dėmesį, kiek klientų aptarnavimo specialistų susiduria su netinkamu klientų elgesiu, bei inicijavo jiems skirtą emocinės gerovės kampaniją. Tinklo akcininkė Kanados bendrovė „Alimentation Couch-Tard“ iniciatyvą pavertė tarptautine: vien Baltijos šalyse daugiau nei 260 tinklo degalinių dalyvauja iniciatyvoje Gerumo banga (angl. Kindness Day).
Baltijos šalių „Circle K“ degalinių tinklai sausio 25 dieną vėl susitelks į kovą prieš priekabiavimo iššūkius, su kuriais susiduria aptarnavimo sektoriuje dirbantieji, šįkart į iniciatyvą įtraukiant ir klientus. Degalinių klientai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje raginami prisijungti prie Gerumo bangos – pasivaišinus kava ja pavaišinti kitą nepažįstamąjį. Šio socialinio eksperimento tikslas – pamatuoti, kiek šalies gyventojai yra linkę atsakyti gerumu į jiems parodytą dėmesį.
Pasak degalinių tinklo „Circle K“ viceprezidento Baltijos šalims Skirmanto Mačiuko, naujausios vidinės darbuotojų apklausos duomenimis, su netinkamu klientų elgesiu vidutiniškai susiduria tik 4 iš 10 apklaustųjų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
„2022 metų rudenį Lietuvoje atkreipėme visuomenės dėmesį į opią problemą, kuri jaučiama visame klientų aptarnavimo sektoriuje, be to, inicijavome pokyčius ir mūsų tinkle. Tuo metu parengėme el. mokymus ir toliau darbuotojams, susidūrusiems su netinkamu klientų elgesiu, siūlėme psichologinę pagalbą, o maloniai su darbuotojais besielgiančius klientus vaišinome saldžia padėka. Tikimės, kad šiandien inicijuotų veiksmų dėka dar daugiau žmonių patirs dėkingumą ir dovanojimo džiaugsmą. Juo labiau, kad į gerumo gestą sunku neatsakyti tuo pačiu“, – komentuoja S. Mačiukas.
Gerumo bangos iniciatyvą palaiko Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija (LVRA). Jos vykdančiosios direktorės Eglės Ližaitytės teigimu, svetingumo sektoriaus darbuotojams vis dar tenka susidurti su nemandagiu, užgauliu elgesiu, tad įsitvirtinęs įsitikinimas, neva klientas yra visada teisus, tokiais atvejais nėra teisingas.
„Manoma, kad viešbučių darbuotojai patiria 40 proc. daugiau sužalojimų nei visi paslaugų sektoriaus darbuotojai, jie taip pat dažniau patiria priekabiavimą ar užpuolimą dirbdami vieni, vėlyvomis paros valandomis, todėl kai kuriose šalyse darbdaviai, norėdami apsaugoti darbuotojus ir užtikrinti jiems saugią darbo aplinką, įrengia arba išdalina mobilius panikos mygtukus, organizuoja mokymus, kaip elgtis kritinėse situacijose, atpažinti žeminantį elgesį bei užkirsti jam kelią. Būtent garsus kalbėjimas apie problemas ir mandagaus elgesio akcijos įgalina gerąjį pokytį mūsų visuomenėje, todėl sveikiname „Circle K“ iniciatyvą ir jos tęstinumą“, – sako E. Ližaitytė.
Prie iniciatyvos prisijungė ir sveikatingumo centras „UPA Medical SPA“.
Situacija gerėja
Naujaisiais degalinių tinklo „Circle K“ duomenimis, su netinkamu klientų elgesiu Lietuvoje susiduria 41 proc. įmonės darbuotojų. 2022 m. vykdytos analogiškos apklausos duomenimis, su patyčiomis bent kelis kartus per metus buvo susidūrę 38,6 proc., su psichologiniu smurtu – 28,7 proc. darbuotojų.
„Dažniausiai degalinių klientų aptarnavimo specialistai susiduria su įžeidinėjimais, rėkimu, grasinimais. Pavyzdžiui, fiksuoti seksualinio priekabiavimo prie naktinėse pamainose dirbančių darbuotojų atvejai, įvairūs įžeidinėjimai dėl darbuotojų išvaizdos ar kad reikia palaukti eilėje. Turime ir savotiškų rekordų – kai kurie klientai savo netinkamu elgesiu pasižymėjo ne vieną kartą skirtingose „Circle K“ degalinėse“, – vardina „Circle K Baltics“ žmogiškųjų išteklių departamento direktorė Piret Kask.
Pasak jos, degalinių tinklo darbuotojai šiuo metu gali lengvai pranešti apie netinkamą klientų elgesį nuskaitę QR kodą, darbo vietose yra prieinama informacija, kaip atpažinti patyčias ar priekabiavimą ir kokių veiksmų darbuotojai turėtų imtis.
„Siekiame, kad mūsų darbuotojai turėtų visus reikiamus įrankius, kaip atpažinti priekabiavimą, būti emociškai stipriems ir nepasiduoti blogai nuotaikai – nuodugniai nagrinėjame kiekvieną registruotą incidentą ir maksimaliai įsiklausome į nukentėjusiojo lūkesčius. Prireikus siūlome psichologinę pagalbą su Geštalto terapijos specialistais. Vis dėlto, svarbia laikome ir galimybę dirbti su savo klientais, kelti jų sąmoningumo lygį“, – sako P. Kask.
Apklausos duomenimis, didžioji dauguma (93 proc.) darbuotojų teigia žinantys, kur kreiptis pagalbos, jei patyrė patyčias, smurtą ar priekabiavimą darbe. Kiek mažiau (88 proc.) darbuotojų pasinaudojo galimybe išklausyti specialius mokymus, kaip spręsti galimas konfliktines situacijas, kylančias bendraujant su klientais. Tuo tarpu, 93 proc. darbuotojų vertinimu, dėl papildomų tiesioginio vadovo veiksmų darbo vietoje jie jaučiasi saugiau.
„Kaip įmonė išties esame labai aktyvūs, dalyvaudami ar įgyvendindami įvairias socialines iniciatyvas: nuo paramos vaikų dienos centrams iki pagalbos Rusijos užpultai Ukrainai. Dėmesys darbuotojams taip pat nėra išimtis – siekiame, kad mūsų darbuotojai ne tik nepatirtų jokios žalos, bet ir situacija klientų aptarnavimo srityje nuolat gerėtų. Šiuo tikslu vykdomos apklausos leidžia įvertinti situaciją ir imtis konkrečių priemonių Tikime, kad tik aktyvus ir socialiai atsakingas verslas gali tapti pokyčių lyderiu“, – sako „Circle K“ Baltijos šalių viceprezidentas S. Mačiukas.
Šiuo metu „Circle K“ degalinių tinklas Lietuvoje toliau siūlo darbuotojams nemokamą psichologinę pagalbą, moko atpažinti netinkamo klientų elgesio atvejus ir kaip į juos reaguoti bei kaip atstatyti savo emocinę būklę po tokių incidentų. Taip pat bus daugiau dėmesio skiriama vadovų mokymams, kad šie greičiau identifikuotų darbuotojams kenksmingas situacijas ir galėtų jiems padėti.
Spūsčių metas jau čia – kaip nešvaistyti degalų ir nervų?
Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes
Ekspertų patarimai ilgoms kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį
Gydytojas įspėja: kylant temperatūrai kyla ir vandens poreikis
Artėjant Joninėms – pilnesni bakai: kada ir kiek degalų užsipila Lietuvos vairuotojai
Šalta kava, karamelė ir grietinėlės kalnai: kokie lietuvių kavos vartojimo įpročiai?
Kaip saugiai gabenti degalus: 5 svarbiausi patarimai
„Candy POP“ skanėstais aprūpins per 200 „Circle K“ pardavimo vietų Baltijos šalyse: tradicijas lentynose keičia tendencijos
Motociklų sezonas įsibėgėja: kodėl svarbu vairuoti atidžiau?
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...