Paskelbta
3 metai prieš-
Kovo 29 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) nepagrįstai skyrė baudą „Kalnapilio-Tauro grupei“ už nealkoholinio alaus ,,Tauras Tradicinis nealkoholinis“ reklamą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas patenkino „Kalnapilio-Tauro grupės“ skundą ir panaikino ankstesnį Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, kuris buvo palankus NTAKD.
Bendrovei bauda buvo skirta nepagrįstai
2021 m. vasario mėnesį NTAKD skyrė baudą „Kalnapilio-Taurė grupei“ už tariamus Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimus, kuriant ir skleidžiant nealkoholinio alaus ,,Tauras Tradicinis nealkoholinis“ reklamą. NTAKD teisme bandė įrodyti, kad bendrovė, skleisdama nealkoholinės produkcijos reklamą, netiesiogiai reklamavo ir bendrovės gaminamą alkoholinį alų, skatino vartoti šią alkoholinę produkciją, taip pažeisdama Lietuvoje galiojantį alkoholio reklamos draudimą.
Teismas nusprendė, kad NTAKD visgi neįrodė, kad bendrovė, reklamuodama nealkoholinį alų „Tauras Tradicinis nealkoholinis“, skleidė informaciją, skatinančią įsigyti ir vartoti alkoholinį alų „Tauras Tradicinis“, tai yra, netiesiogiai reklamavo alkoholinį alų „Tauras Tradicinis“.
„Svarbu tai, kad Lietuvoje jokie teisės aktai nedraudžia nealkoholinių produktų reklamos. Teismas labai aiškiai nurodė, kad nealkoholinis alus Lietuvos rinkoje jau yra gerai žinoma ir vidutinio vartotojo atpažįstama savarankiška produkcija. Vien tai, kad egzistuoja nealkoholinio alaus ir alkoholinio alaus skardinių apipavidalinimo, dizaino, užrašų panašumai, ar nealkoholinio alaus reklamoje yra alkoholinio alaus reklamos tematikos tęstinumas, savaime nereiškia, kad dėl šių panašumų reklamuojant nealkoholinį alų yra netiesiogiai didinamas ir gaminamo ir platinamo alkoholinio alaus žinomumas“, – komentuoja „Kalnapilio-Tauro grupei“ atstovaujanti teisės firmos „Sorainen“ ekspertė Irma Kirklytė.
Nealkoholinių gėrimų reklama nėra draudžiama
„Pozityviai vertiname tokį teismo sprendimą, kuris patvirtina visų nealkoholinių gėrimų lygias reklamos galimybes, kas ir numatyta įstatyme. Priešingu atveju tai ne tik ribotų konkurenciją tarp nealkoholinių gėrimų, bet ir prieštarautų alkoholio reklamos draudimo principams. Mūsų įmonė savo tvarumo strategijoje yra nusimačiusi auginti būtent nealkoholinio alaus asortimentą ir lyderiauti šiame segmente, tačiau apribojus nealkoholinio alaus reklamą, jį populiarinti Lietuvoje būtų sudėtinga“, – pažymėjo „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas.
Teismas nurodė, kad NTAKD, priimdama savo sprendimą, rėmėsi tik hipotetiniu teiginiu, kad bendrovei, reklamuojant nealkoholinį alų kartu buvo reklamuojamas ir alkoholinis alus, tad nėra pakankamo pagrindo teigti, jog vidutiniam vartotojui pamačius nealkoholinį alų, jo reklamą kyla asociacijos apie alkoholinį alų. NTAKD neįrodo ir to, kad vidutinis vartotojas tokiu būdu netiesiogiai buvo skatinamas įsigyti ir vartoti būtent alkoholinį produktą.
Dr. D. Švirinas: dar neįsigaliojus vieniems Konkurencijos įstatymo pakeitimams, siūlomi nauji vėl apsunkinantys verslą
„The Legal 500 CEE Awards 2025“ apdovanojimai: paskelbta metų teisės firma Lietuvoje
Jau netrukus įsigalios Moterų valdybose direktyva: ką tai reiškia Lietuvos įmonėms
Verslui svarbu ruoštis: nuo 2027 m. keisis šiltnamio efektą sukeliančių dujų apskaitos tvarka (ATLPS 2)
Tarp psichologinio smurto ir nekaltų juokelių – slidi riba: kaip darbdaviams išvengti teisinių problemų?
Paskelbti Baltijos šalių metų sandoriai: tarp jų „Invalda“, „Vinted“, „Elenger“ bei „Mehiläinen“
Deja vu: anksčiau nerūpėjo BDAR, dabar – kibernetinis saugumas, bet laukia milžiniškos baudos
4 klaidos, dėl kurių įmonė gali negauti draudimo išmokų: teisininkai pataria, kaip jų išvengti
Verslas praranda pasitikėjimą VMI sprendimais – ar ši priemonė vis dar veiksminga?

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...