Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Europos Komisijos praėjusių metų pabaigos duomenimis, Europos Sąjungoje vidutiniškai atmetama 9 proc. smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) paskolų prašymų. Lietuvoje šis skaičius gerokai didesnis ir siekia net 36 proc. Finansų specialistų teigimu, viena to priežasčių gali būti tai, kad smulkusis verslas dažnai „neįtelpa“ į didžiųjų finansinių institucijų taikomus standartinius vertinimo algoritmus.
„Urbo“ banko Verslo tarnybos direktorius Julius Ivaška pripažįsta, jog nė vienas didelis verslas neišvengia standartizacijos, leidžiančios optimizuoti procesus ir maksimaliai valdyti riziką. Bankai – ne išimtis.
„Didžiųjų bankų sprendimų algoritmai, grindžiami vienodais kriterijais visiems klientams, ne visuomet leidžia atsižvelgti į individualią atskiros įmonės situaciją – jos augimo potencialą, įsipareigojimų vykdymo istoriją ar vadovų kompetencijas. Tokioje situacijoje mažesnės finansavimo įstaigos gali pademonstruoti didesnį lankstumą“, – sako J. Ivaška.
Pasak jo, mažesnių finansų rinkos žaidėjų nuostata paprastai yra matyti ne tik skaičius, bet ir žmones už jų. Pavyzdžiui, jei įmonė neturi ilgos kredito istorijos ar nekilnojamojo turto užstatui, tačiau rodo nuoseklų pajamų augimą ir gali pasigirti ilgalaikėmis sutartimis su klientais – tai jau yra pagrindas svarstyti finansavimui.
Sėkmės istorijos
Ne vienas SVV atstovas, gavęs finansavimą iš „Urbo“ banko, taip pat pabrėžia, kad būtent lankstus požiūris bei galimybė tiesiogiai bendrauti su sprendimus priimančiais asmenimis dažnai nulemia sėkmingą bendradarbiavimą.
Beveik milijono eurų paskolą gavusios lietuviško kapitalo Alytaus siuvimo paslaugų įmonės „TexTera“ vadovė Ramunė Žemėnienė sako, kad šiuo metu plėtros projektai jos atstovaujamoje gamybos srityje nėra dažnas reiškinys, tad finansavimo paieškos iš pradžių nebuvo lengvos.
„Savo klientams siūlome pilnas drabužio pasiuvimo paslaugas: pagal pateiktą modelį, medžiagas ir kitas specifikacijas. Paslauga paklausi, tad potencialių klientų skaičius nuolat auga. Nesiplėsdami visų užsakymų niekaip nespėtume įgyvendinti, tad banko pasitikėjimas mūsų verslo planais ir gauta paskola mums buvo labai svarbūs“, – pabrėžia R. Žemėnienė.
Dar labiau nišine veikla užsiima reklamos gamybos bendrovė „Reklamos4“. Autorinius darbus kurianti ir gaminanti įmonė šioje srityje Lietuvoje yra vienintelė, o net apie 60 proc. įmonės apyvartos generuoja būtent unikalių idėjų kūrimas ir gamybos darbai.
„Užsiimant tokia unikalia veikla, gauti paskolą nėra paprasta, nes didesnių bankų tvarkose ši konkreti veikla greičiausiai nėra aprašyta, o surasti laiko išanalizuoti vienetinį verslo atvejį turbūt irgi nėra lengva“, – svarsto įmonės „Reklamos4“ vadovas Egidijus Tylenis. Smulkaus verslo pasiūlymai
„Urbo“ banko Verslo tarnybos direktorius J. Ivaška šioje ir panašiose situacijose mato ne kliūtį, o galimybę.
„Nedidelių verslų lankstumas leidžia jiems dinamiškai reaguoti į rinkos poreikius, maksimaliai prisitaikyti prie klientų. Taip atsiradusios naujos idėjos, sprendimai ir jų išpildymas užtikrina unikalų verslo modelį bei stabilius augimo tempus. Esu įsitikinęs, kad tokie smulkiojo ir vidutinio verslo atvejai gali būti tikrai perspektyvi finansavimo kryptis“, – sako banko atstovas.
Kaip padidinti tikimybę gauti finansavimą?
Pasak J. Ivaškos, norint gauti verslo paskolą, svarbu tinkamai pasiruošti. Visų pirma, derėtų parengti aiškias finansines ataskaitas. Jei įmonė veikia jau keletą metų, reikėtų pateikti bent 2–3 metų finansines ataskaitas, būtinai įtraukiant ir naujausius, paskutinio ketvirčio duomenis. Norite sutaupyti mokant mokesčius?
Pristatant verslo modelį, reikėtų trumpai ir aiškiai apibūdinti įmonės veiklą ir jos rinką, pateikti konkrečius duomenis apie norimą paskolos sumą, jos paskirtį ir grąžinimo planą.
„Taip pat pabandykite įsivaizduoti, kaip po paskolos gavimo galėtų atrodyti įmonės veikla optimistiniu ir pesimistiniu atvejais. Skirtingų scenarijų analizė parodys, kad esate pasiruošę pačioms įvairiausioms situacijoms“, – pataria J. Ivaška. Kur naudojamas dirbtinis intelektas?
Pasak jo, kartu su paskolos prašymu pateiktas klientų diversifikacijos paveikslas, tiekimo grandinių analizė ar sezoninės įtakos verslui apžvalga taip pat rodo visapusišką pasiruošimą, o bankui padeda plačiau ir tiksliau įvertinti galimas rizikas. SEO specialistai
„Ne paslaptis, kad smulkaus ir vidutinio verslo – ypač neseniai įkurto – atstovai ne visuomet turi pakankamai žinių, kaip apskritai tvarkyti finansinius reikalus ar netgi kaip teisingai užpildyti paskolos paraišką. Tokiais atvejais mažesnės finansų institucijos gali skirti daugiau individualaus dėmesio bei pakonsultuoti rūpimu klausimu. Svarbiausia – nebijoti kreiptis“, – apibendrina J. Ivaška. 5 priežastys, kodėl jūsų verslas negavo paskolos
Lietuvos SVV vadovų finansinis raštingumas – kur dar reikia padirbėti?
Pusė būsimų naujakurių džiaugiasi dėl planų sumažinti pradinį įnašą pirmajam būstui – apklausa
„Urbo“ bankas pirmąjį pusmetį sėkmingai augino tiek paskolų, tiek indėlių apimtis
Banko atstovas: ką turėtumėte žinoti, kad vartojimo paskolą gautumėte lengviau?
Finansų ekspertas atsako, kiek reikėtų turėti pasitaupius „juodai dienai“
Kova su sukčiais – bankų kasdienybė: ko nemato klientai?
„Urbo“ bankas išpirko prieš septynerius metus išplatintą subordinuotų obligacijų emisiją
Klaipėdoje veikianti bendrovė į naują įrangą investavo daugiau nei 230 tūkst. eurų
Lietuvoje – vartojimo paskolų bumas: ką reikia žinoti prieš kreipiantis į banką?
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...