Paskelbta
11 mėnesių prieš-
By
LukasNaudojimasis paštomatais lietuviams jau yra tapęs kasdienybe, o iš visų Baltijos šalių tokiu siuntų pristatymo ir siuntimo būdu Lietuvoje naudojamasi aktyviausiai. 72 proc. šalies gyventojų siuntas per paštomatus gauna ar siunčia bent kartą per mėnesį, o penktadalis – kas savaitę. Palyginimui, Latvijoje ir Estijoje bent kartą per mėnesį paštomato paslaugų prireikia 60 proc. gyventojų. Tokius duomenis atskleidė bendrovės „Smartpost Itella“ iniciatyva bendrovės „Dentsu“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.
Lietuvių siuntose: drabužiai, avalynė, kosmetika ir knygos
Paaiškėjo, kad lietuviai paštomatais dažniausiai gauna ir per juos siunčia drabužius bei avalynę (63 proc.), kosmetiką ir grožio produktus (42 proc.) bei knygas (36 proc.). Kitose Baltijos šalyse drabužiai ir avalynė taip pat yra populiariausia siuntų kategorija, tačiau latviai už kitų šalių gyventojus paštomatais ženkliai dažniau gauna ir siunčia medikamentus (28 proc.), o estai – elektronikos prietaisus (42 proc.).
„Apklausos duomenys patvirtino, kad paštomatai Baltijos šalyse yra populiariausias būdas gauti ir siųsti siuntas, o jais reguliariai naudojasi didžioji dalis visuomenės. Prioritetą paštomatams teikia gerokai daugiau gyventojų nei visiems kitiems siuntų pristatymo būdams kartu. Tai reiškia, kad gyventojai mato vertę tokiuose paštomatų suteikiamuose privalumuose kaip siuntos atsiėmimo ar išsiuntimo greitis, lankstumas ir paprastumas“, – sako bendrovės „Smartpost Itella“ vadovas Baltijos šalims Gediminas Mickus.
Pirmenybę teikia arti namų esantiems paštomatams
Kaip rodo apklausos duomenys, Lietuvoje konkretaus paštomatų terminalo pasirinkimą atsiimant ir siunčiant siuntas labiausiai apsprendžia jo artumas prie gyventojų namų. Šį kriterijų nurodė 68 proc. siuntas gaunančių ir 63 proc. jas siunčiančių Lietuvos gyventojų. Antras dažniausiai nurodytas siuntų terminalo pasirinkimo kriterijus gaunant siuntas yra patogi ir pakeliui kasdienių maršrutų esanti lokacija (54 proc.), o jas siunčiant – kaina (62 proc.).
Ketvirtadaliui lietuvių gaunant siuntas ir 29 proc. jas siunčiant svarbu, kad paštomato skyrelyje būtų galima sutalpinti didesnius siuntinius. Maždaug penktadaliui Lietuvos gyventojų yra svarbus paštomatų paslaugų tiekėjo patikimumas, o 15 proc. – galimybė siuntas siųsti ir jas gauti iš kitų ES šalių.
Estijos ir Latvijos gyventojai taip pat labiausiai vertina arti namų esančius paštomatus – atitinkamai gaunant siuntas juos renkasi 65 proc. šių šalių gyventojų. Tuo tarpu pakeliui kasdienių maršrutų esančiai lokacijai pirmenybę teikia 56 proc. estų ir 51 proc. latvių, o kainos kriterijus svarbus – 47 proc. estų ir 46 proc. latvių.
Vis daugiau dėmesio skiria siuntų apsaugai
Tyrimas taip pat atskleidė, jog siuntoms, kurios yra jautrios temperatūros ir aplinkos poveikiui, lietuviai yra linkę rinktis patalpų viduje esančius ir nuo išorinio poveikio apsaugotus paštomatus.
„Pastebime tendenciją, kad vartotojai vis daugiau dėmesio skiria siuntų apsaugai nuo išorės veiksnių – karščio, šalčio ir drėgmės. Tarp populiariausių esančios siuntos – pavyzdžiui, kuriose yra kosmetikos gaminiai – neretai yra jautrios aplinkos poveikiui, kuris gali turėti įtakos tokių gaminių kokybei ir pageidaujamoms savybėms. Siuntų apsauga nuo aplinkos poveikio ypač aktuali vyraujant permainingiems orams, kai temperatūra smarkiai nukristi ar pakilti gali per vieną naktį, o didelius šalčius staiga pakeisti drėgni ir lietingi orai“, – sako G. Mickus.
Baltijos šalių gyventojų apklausą bendrovės „Smartpost Itella“ iniciatyva bendrovė „Dentsu“ atliko 2023 metų lapkričio-gruodžio mėnesiais. Lietuvoje ir Latvijoje apklausta po 500, o Estijoje – 501 gyventojas. Respondentų amžius siekė nuo 18 iki 74 metų.
„Smartpost Itella“ keičia pavadinimą bei prekės ženklą: nuo 2025 m. taps „SmartPosti“
26 proc. internetu perkančių lietuvių yra gavę apgadintą siuntą: kas padeda sumažinti riziką?
Apsipirkimas internetu karščių metu: kaip apsaugoti savo siuntas?
„Smartpost Itella“ pristato naują paslaugą verslo klientams
„Smartpost Itella“ vadovas Baltijos šalims: komunikuodamas apie tvarumą verslas turi rinkti žodžius atsakingai
„Smartpost Itella“ investuoja 14 mln. eurų į plėtrą Baltijos šalyse
Planetos tarša kelia nerimą verslui: siūlo, kaip elgtis tvariau
Neįtikėtinos siuntos: amerikiečiai per kurjerius siuntė banką, estai – bičių spiečių, o lietuviai – medžius
„Smartpost Itella“ investuos 2 mln. eurų į paštomatų tinklo plėtrą
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...