Paskelbta
2 metai prieš-
Naudojimasis paštomatais lietuviams jau yra tapęs kasdienybe, o iš visų Baltijos šalių tokiu siuntų pristatymo ir siuntimo būdu Lietuvoje naudojamasi aktyviausiai. 72 proc. šalies gyventojų siuntas per paštomatus gauna ar siunčia bent kartą per mėnesį, o penktadalis – kas savaitę. Palyginimui, Latvijoje ir Estijoje bent kartą per mėnesį paštomato paslaugų prireikia 60 proc. gyventojų. Tokius duomenis atskleidė bendrovės „Smartpost Itella“ iniciatyva bendrovės „Dentsu“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.
Lietuvių siuntose: drabužiai, avalynė, kosmetika ir knygos
Paaiškėjo, kad lietuviai paštomatais dažniausiai gauna ir per juos siunčia drabužius bei avalynę (63 proc.), kosmetiką ir grožio produktus (42 proc.) bei knygas (36 proc.). Kitose Baltijos šalyse drabužiai ir avalynė taip pat yra populiariausia siuntų kategorija, tačiau latviai už kitų šalių gyventojus paštomatais ženkliai dažniau gauna ir siunčia medikamentus (28 proc.), o estai – elektronikos prietaisus (42 proc.).
„Apklausos duomenys patvirtino, kad paštomatai Baltijos šalyse yra populiariausias būdas gauti ir siųsti siuntas, o jais reguliariai naudojasi didžioji dalis visuomenės. Prioritetą paštomatams teikia gerokai daugiau gyventojų nei visiems kitiems siuntų pristatymo būdams kartu. Tai reiškia, kad gyventojai mato vertę tokiuose paštomatų suteikiamuose privalumuose kaip siuntos atsiėmimo ar išsiuntimo greitis, lankstumas ir paprastumas“, – sako bendrovės „Smartpost Itella“ vadovas Baltijos šalims Gediminas Mickus.
Pirmenybę teikia arti namų esantiems paštomatams
Kaip rodo apklausos duomenys, Lietuvoje konkretaus paštomatų terminalo pasirinkimą atsiimant ir siunčiant siuntas labiausiai apsprendžia jo artumas prie gyventojų namų. Šį kriterijų nurodė 68 proc. siuntas gaunančių ir 63 proc. jas siunčiančių Lietuvos gyventojų. Antras dažniausiai nurodytas siuntų terminalo pasirinkimo kriterijus gaunant siuntas yra patogi ir pakeliui kasdienių maršrutų esanti lokacija (54 proc.), o jas siunčiant – kaina (62 proc.).
Ketvirtadaliui lietuvių gaunant siuntas ir 29 proc. jas siunčiant svarbu, kad paštomato skyrelyje būtų galima sutalpinti didesnius siuntinius. Maždaug penktadaliui Lietuvos gyventojų yra svarbus paštomatų paslaugų tiekėjo patikimumas, o 15 proc. – galimybė siuntas siųsti ir jas gauti iš kitų ES šalių.
Estijos ir Latvijos gyventojai taip pat labiausiai vertina arti namų esančius paštomatus – atitinkamai gaunant siuntas juos renkasi 65 proc. šių šalių gyventojų. Tuo tarpu pakeliui kasdienių maršrutų esančiai lokacijai pirmenybę teikia 56 proc. estų ir 51 proc. latvių, o kainos kriterijus svarbus – 47 proc. estų ir 46 proc. latvių.
Vis daugiau dėmesio skiria siuntų apsaugai
Tyrimas taip pat atskleidė, jog siuntoms, kurios yra jautrios temperatūros ir aplinkos poveikiui, lietuviai yra linkę rinktis patalpų viduje esančius ir nuo išorinio poveikio apsaugotus paštomatus.
„Pastebime tendenciją, kad vartotojai vis daugiau dėmesio skiria siuntų apsaugai nuo išorės veiksnių – karščio, šalčio ir drėgmės. Tarp populiariausių esančios siuntos – pavyzdžiui, kuriose yra kosmetikos gaminiai – neretai yra jautrios aplinkos poveikiui, kuris gali turėti įtakos tokių gaminių kokybei ir pageidaujamoms savybėms. Siuntų apsauga nuo aplinkos poveikio ypač aktuali vyraujant permainingiems orams, kai temperatūra smarkiai nukristi ar pakilti gali per vieną naktį, o didelius šalčius staiga pakeisti drėgni ir lietingi orai“, – sako G. Mickus.
Baltijos šalių gyventojų apklausą bendrovės „Smartpost Itella“ iniciatyva bendrovė „Dentsu“ atliko 2023 metų lapkričio-gruodžio mėnesiais. Lietuvoje ir Latvijoje apklausta po 500, o Estijoje – 501 gyventojas. Respondentų amžius siekė nuo 18 iki 74 metų.
Gediminas Mickus tampa viceprezidentu Baltijos šalims ir prisijungia prie „Posti Group“ e. komercijos ir pristatymo paslaugų verslo vadovų komandos
„Smartpost Itella“ oficialiai pakeitė pavadinimą: tapo „SmartPosti“
Žiemos pavojai: vaistininkė atskleidžia, kas gali sugadinti jūsų maisto papildus ir kosmetiką
„Smartpost Itella“ keičia pavadinimą bei prekės ženklą: nuo 2025 m. taps „SmartPosti“
26 proc. internetu perkančių lietuvių yra gavę apgadintą siuntą: kas padeda sumažinti riziką?
Apsipirkimas internetu karščių metu: kaip apsaugoti savo siuntas?
„Smartpost Itella“ pristato naują paslaugą verslo klientams
„Smartpost Itella“ vadovas Baltijos šalims: komunikuodamas apie tvarumą verslas turi rinkti žodžius atsakingai
„Smartpost Itella“ investuoja 14 mln. eurų į plėtrą Baltijos šalyse
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...