Sekite naujienas

Verslas

„Vičiūnų grupės“ Plungės gamykloje auga naujos profesijos ir karjeros istorijos

L

Paskelbta

-

Plungėje aušta dar prieš septynias. Gamybos salėje darbuotojai specialiais kostiumais paleidžia linijas, tačiau šįryt jų laukia ne tik įprastinė  darbo pamaina. Dalį savo darbo laiko jie skirs paskaitai, kuri vyks čia pat, „Vičiūnų grupės“ Ugdymo ir kompetencijų centre. Praėjusią savaitę komanda sprendė tikro gamybinio proceso simuliaciją, o šiandien – klaidų analizė ir sprendimų priėmimo pratybos. Šioje aplinkoje technologijos ir žmogiškas smalsumas susilieja į vieną visumą, kurioje inovacijos tampa natūralia kasdienybės dalimi. O kai tokios istorijos kartojasi kasdien, naujovės nebeatrodo kaip trumpalaikiai projektai – jos tampa žmonių įpročiais. 

Reklama

Tokia yra „Vičiūnų grupės“ Plungės gamybos komplekso kasdieninė filosofija: žingsnis pirmyn technologijose, žingsnis pirmyn ir naujose žmonių kvalifikacijose. Ir ne todėl, kad būtų parašytas gražus įrašas socialiniame tinkle, o todėl, kad čia nuoširdžiai tikima paprasta tiesa – inovacijos gimsta ne tik iš naujos įrangos ar automatizuotų linijų, o pirmiausia iš žinių, iniciatyvos ir noro tobulėti. „Mūsų tikslas labai aiškus – kiekvienas darbuotojas per metus turi gauti bent aštuonias valandas, skirtas tobulėjimui. Tai nėra formalumas ar vien sąraše pažymėta varnelė,, o mūsų įmonės vidinės kultūros dalis. Norime, kad žmonės jaustųsi vertinami ir turėtų galimybes augti ir esame užtikrinti, kad tobulėjant darbuotojams tobulėja, tobulėja ir visa organizacija,“ – sako Šarūnas Matijošaitis, „Vičiūnų“ įmonių grupės generalinis direktorius. 

Akademijos, kurios augina profesionalus 

Ugdymo ir kompetencijų centre nuo ryto iki vakaro vyksta mokymai – nuo technologinių procesų pagrindų iki lyderystės, komandinio darbo, „Lean“ praktikos ir kokybės metodikų. Čia atėję naujokai randa naują starto liniją, o ilgamečiai komandos nariai – naują gylį savo profesijoje. „Privalomi mokymai yra mūsų pamatas. Darbų sauga, aplinkosauga, priešgaisrinė sauga, kokybė, technologų mokymai, smurto ir priekabiavimo prevencija. Tai ne tik taisyklės, o atsakomybė už mūsų žmones ir aplinką,“ – pabrėžia Benjamina Plauškienė, „Vičiūnų“ grupės Plungės gamybinio komplekso personalo vadovė. 

Šis pamatas leidžia eiti toliau, į meistrystę. Taip gimsta „akademijos“: realioje darbo aplinkoje vykstantys ciklai, kuriuose teorija iškart virsta veiksmais. Šiemet startavo technologų akademija, o prasidėjusi registracija į technikų bei maisto saugos ir kokybės akademijas rodo paprastą kryptį – stiprinti žmones ten, kur jiems aktualiausia. „Mokymasis yra mūsų kultūros dalis. Norime, kad darbuotojai ne tik atliktų užduotis, bet suprastų procesus, gebėtų priimti sprendimus ir jaustųsi profesionalais. Tai kelias į pasitikėjimą savimi ir, žinoma, naujas karjeros galimybes,“ – sako Ugdymo ir kompetencijų centro vadovė Giedrė Puidokienė. 

Pasaulinė praktika kai investicijos į žinias grįžta su kaupu 

Tai, ką „Vičiūnų“ grupė daro Plungėje, atliepia globalią gamybos lyderių kryptį. Pasaulinė korporatyvinių mokymų rinka jau peržengė 350 mlrd. Eur ribą ir toliau auga dviženkliu tempu, nes progresyvios įmonės supranta – be nuolatinio mokymosi konkurencingumas traukiasi akyse. Tvarumo švyturys Plungėje

Įmonės, turinčios apgalvotas mokymų programas, fiksuoja neabejotiną naudą – nuo didesnio darbuotojų įsitraukimo iki augančio pelno. Pasaulinė analitika rodo, jog kiekvienas euras, investuotas į mokymus, grįžta augančiu dėl greitesnio įgūdžių pritaikymo produktyvumu, gerokai mažėjančiu klaidų kiekiu ir, be abejo, motyvacija likti, juk net 94 proc. žmonių sako pasiliekantys įmonėje ilgiau, jei organizacija investuoja į jų karjerą. O tai neabejotinai naudinga bet kuriam gamintojui.  

Reklama

Reikia paminėti ir darbuotojų naudas. Juk auganti kvalifikacija suteikia darbuotojui ne tik didesnį pasitikėjimą savo jėgomis ir pasitenkinimą darbu, tačiau ir augantį atlygį bei vis stiprėjančias pozicijas šiuolaikiniame sparčiai besikeičiančiame industriniame peizaže. Nuo žuvies pirštelių iki triufelių bei skruzdėlių

Pokyčiai matuojami asmeninėmis istorijomis 

„Vičiūnų grupei“ investicijos į ugdymą – ne tik apie našumą ir pelną. Investicijos į žinias įmonei reiškia ne tik stipresnius savo srities specialistus, bet ir platesnį socialinį poveikį. Įmonė suteikia galimybę tiems darbuotojams, kurie anksčiau neturėjo progos, baigti vidurinį išsilavinimą.  

Tokie projektai tampa ne vien ugdymo programomis, bet ir asmeninių istorijų pradžia. Ne vienas darbuotojas, pradėjęs nuo bazinių kursų, vėliau įgijo naują profesiją ar tapo vadovu, o tai rodo, kad tikėjimas žmogaus potencialu duoda ilgalaikių rezultatų. Plungės kultūros centras pristato pirmąjį profesionaliosios muzikos festivalį „Solo fortepijonui FORTE 2025“ – nesudalyvavę praleisite tai, ką visi aptarinės

„Kai investuojame į žmones, investuojame į savo pačių ateitį. Įmonė nuolat diegia inovacijas, modernizuoja procesus, todėl mums reikia žmonių, kurie gali dirbti vis labiau kvalifikuotus darbus. Todėl didžiuojamės, jog mums retai kada reikia dairytis labiau kvalifikuotų darbuotojų už įmonės ribų; turime tuos, su kuriais jau seniau einame bendru keliu,“ – apibendrina Šarūnas Matijošaitis. 

Žvilgsnis į rytojų: čia idėjos tampa rezultatais 

Ir vėl sugrįžkime į pradžią – prie žmonių, kurie ryte paleido liniją, o per pietus ėjo į auditoriją. Jų pažanga gal ir neįvyks per dieną. Bet kai tokios dienos kartojasi, keičiasi ne tik žmogus – keičiasi ir visa organizacija. Gal todėl Plungėje inovacijos „skamba“ kasdien. Nes kol pasaulis investuoja į technologijas, čia pirmiausia investuojama į žmones; į žinias, iš kurių tos technologijos gimsta. 

„Affidea Lietuva“ į naują diagnostikos centrą Plungėje investavo apie 2 mln. eurų

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas15 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas16 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas19 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |