Sekite naujienas

Auto

2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

Paskelbta

-

Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, per pirmuosius tris 2024 m. mėnesius Lietuvoje buvo įregistruotas 7401 automobilis, Latvijoje – 4664, o Estijoje 4716. Lietuvoje 56 proc. automobilių įsigyti lizingu. Tiesa, lyginant su praėjusių metų pirmojo ketvirčio duomenimis, lizingu įsigytų automobilių dalis krito apie 3 proc. Pasak bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šis pokytis tendencijų pasikeitimo neindikuoja, o nežymų kritimą iš esmės lėmė vienas veiksnys.

Lizingu įsigyjamų automobilių dalis augs

Iš 7401 naujai įregistruotų automobilių per pirmuosius tris šių metų mėnesius 56 proc., tai yra 4158 automobiliai, buvo įsigyti lizingu. Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu – šis skaičius nukrito 2,96 proc. Latvijoje ir Estijoje lizingu įsigytų automobilių dalis pirmąjį šių metų ketvirtį itin panaši – siekė 57 proc.

Anot Vaidoto Gursko, naujų registracijų skaičiaus sumažėjimą lėmė automobilių nuomos bei dalijimosi paslaugą teikiančios įmonės, kurios per 2024 m. pirmąjį ketvirtį įregistravo apie 400 automobilių mažiau nei lyginamuoju laikotarpiu prieš metus.

„2023 m. pradžioje naujas dalyvis automobilių nuomos ir dalijimosi rinkoje įregistravo beveik 300 automobilių, o šių metų pirmąjį ketvirtį – nė vieno. Nepaisant šio vienkartinio faktoriaus, tendencija automobilių rinkoje išlieka stabili“, – teigia V. Gurskas.


2022 m. lizingu įsigytų automobilių dalis Lietuvoje siekė net 65 proc., o pastaraisiais metais ji nežymiai krenta. To priežastis, eksperto teigimu, yra nepalanki ekonominė aplinka – aukštos palūkanų normos ir pastaruosius kelerius metus buvusi gana didelė infliacija skatina gyventojus atsargiau imtis finansinių įsipareigojimų.

„Nemaža dalis pardavėjų ieško būdų, kaip palengvinti šią išaugusią finansavimo kainos naštą siūlydami fiksuoti žemesnes palūkanas pirmiems keliems metams ar visam lizingo laikotarpiui. Kartu su prognozuojama Europos Centrinio Banko (ECB) palūkanų mažinimo politika, atitinkamai mažės ir galutinė lizingo kaina, tad tikimės, jog lizingu perkamų automobilių dalis, žvelgiant į bendrą pardavimų skaičių, ateityje augs. Vis dėlto, šiais metais itin reikšmingų pokyčių tikėtis dar neverta“, – komentuoja V. Gurskas.

Populiariausios markės stiprina savo pozicijas

Vidutinė naujo automobilio įsigijimo kaina šių metų pirmąjį ketvirtį siekė apie 40 tūkst. eurų, o finansuojama suma – apie 31 tūkst. eurų. Ekspertas pastebi, jog apie vienerių metų naudoto automobilio vidutinė kaina Lietuvoje yra dar didesnė – apie 45 tūkst. eurų, tad pirkėjai renkasi arba naują ekonominės klasės automobilį, arba jau kurį laiką naudotą prabangų.

Didžiausio populiarumo jau eilę metų sulaukia „Toyota“ markės automobiliai, kurie ir 2024 m. pirmąjį ketvirtį užima didžiausią parduodamų automobilių dalį rinkoje (40 proc.).

„Iš tiesų, „Toyota“ per pastaruosius keletą metų itin sustiprino lyderio pozicijas, sėkmingai išnaudodami komponentų trūkumų laikotarpį – jie pastaruosius porą metų turėjo sąlyginai mažiau iššūkių nei pagrindiniai konkurentai. Nors situacija stabilizavosi, gamintojams vis dar sunku susigrąžinti „Toyota“ gamintojams prarastą rinkos dalį. Žinoma, pirkėjus traukia ir kertinės „Toyota“ automobilių stiprybės: konkurencinga kaina, ilgaamžiškumas ir gana platus hibridinių modelių pasirinkimas“, – įžvalgomis dalijasi „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovas.

Lyderių trejetukas ir per tris pirmuosius 2024 m. mėnesius išlieka toks pats kaip anksčiau: daugiausia (31 proc.) įsigyta „Toyota“, antroje vietoje – „Škoda“ (14 proc.), trečioje – „Volkswagen“ (11 proc.) markių automobilių. Toliau seka „Kia“ (6 proc.), „Nissan“ (4 proc.) ir „Dacia“ (3 proc.). Latvijoje pirmasis populiariausių markių trejetukas išsidėsto panašiai: pirmauja „Toyota“, antroje vietoje „Volkswagen“, o trečioje – „Škoda“. Estijoje trys populiariausios markės – „Toyota“, „Škoda“ ir „Kia“.

Naujiena rinkoje – miesto elektromobilis

Šių metų vasario mėnesį į Lietuvos rinką žengęs kinų elektromobilis „GWM Ora“ kaimyninėje Latvijoje jau susilaukė nemažai dėmesio.

„Praėjusiais metais jo modelių Latvijoje nebuvo galima įsigyti, o pirmąjį šių metų ketvirtį naujai įregistruoti 28 nauji „GWM Ora“ automobiliai – Latvijoje pagal pardavimų skaičių šiuo laikotarpiu tai prilygsta naujai įregistruotų „Tesla“ automobilių skaičiui“, – sako V. Gurskas.

Lietuvoje per pirmuosius tris šių metų mėnesius užregistruota 17 naujų GWM „Ora“ automobilių. Pasak „Citadele Leasing“ atstovo, klientai jau spėjo įvertinti konkurencingą kainos ir kokybės santykį. Tad kol bus taikoma itin konkurencinga įėjimo į rinką kainodara, ateities prognozės būtent miesto automobilio ieškančiam pirkėjui, eksperto teigimu, yra ganėtinai pozityvios.

Naujienos

Verslas10 val prieš

Tvarią gamybą skatins naujos finansavimo galimybės atsinaujinantiems energijos ištekliams ir pramonės dekarbonizacijai

Inovacijų agentūros renginyje pristatytos finansavimo priemonės, kurios padės įmonėms pereiti prie tvaresnės gamybos bei taupyti energiją. Ekonomikos ir inovacijų ministerija...

Verslas1 d. prieš

Lietuvos oro uostai 10 metų kartu: įspūdingiausi dešimtmečio plėtros projektai

Prieš dešimtmetį įvykęs Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimas buvo tarsi Lietuvos aviacijos pakilimas naujam skrydžiui. Dešimtmetį skaičiuojanti Lietuvos...

Startuoliai1 d. prieš

TOP 7 didžiausios Lietuvos startuolių pritrauktos investicijos šiemet

Lietuvos startuoliai per pirmąjį šių metų pusmetį jau pritraukė 32 mln. eurų investicijų – vidutinė vienos investicijos suma siekia 1,87...

Verslas1 d. prieš

Inovacijų agentūra prisidės prie personalizuotos medicinos sektoriaus vystymo Europoje

Inovacijų agentūra kartu su 24 partneriais dešimtyje šalių skatins personalizuotos medicinos sektoriaus Europoje vystymąsi. Dalyvaudama PRECISEU (angl. Personalised Medicine Empowerment...

Dirbtinis intelektas2 d. prieš

„Telia“ – tarp pirmųjų išbandžiusiųjų „Microsoft 365 Copilot“: pirminį susižavėjimą DI asistentu keitė praktiškos išvados

Daugeliui organizacijų dar tik domintis „Microsoft“ dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, „Telia“ jau spėjo juos pritaikyti savo veikloje ir įvertinti jų...

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |