Paskelbta
1 metai prieš-
Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak specialistų, trukdo matomumui.
„Pavasarį daugėja draudžiamųjų įvykių, susijusių su automobilių stiklų funkcionalumu, todėl svarbu žinoti, kad didesnis dėmesį transporto priemonės stiklams šiuo metu – sezoninė būtinybė. Vairuotojus pavasarį akina saulė, kurios padariniai būna ne tik avarinės situacijos, bet ir eismo nelaimės. Pastaraisiais mėnesiais taip pat padažnėja su stiklų skilimu ir įdaužomis susijusių draudžiamųjų įvykių. Kai akmenukai, atskrieję į transporto priemonės stiklą, jį pažeidžia ir suformuoja įdaužas. Tokie atvejai fiksuojami važiuojant ne tik žvyruota kelio danga, bet ir asfaltu, kuris po žiemos nutirpus sniegui aptrupa, o jo smulkios dalelės tampa sezonine rizika vairuotojams“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė. Štai, ką reikėtų daryti automobiliui pakliuvus į pirmojo sniego ir ledo gniaužtus
Nuostoliai dėl saulės – tūkstantiniai
Pasak draudikės, vairuotojus prie vairo pavasarį akina skaisti saulė, kuri itin pablogina matomumą ir per priekinį automobilio stiklą, ir per priekinius bei galinius veidrodėlius. „Statistika rodo, kad dažniausiai eismo nelaimės nutinka, kai vairuotojas, apakintas saulės, nespėja sustoti ir atsitrenkia į kitos transporto priemonės galą arba apvažiuodamas kliudo kitą objektą. Rečiau, tačiau saulės apakinti vairuotojai, deja, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą arba su kita transporto priemone susiduria prasilenkdami. Tokios eismo nelaimės įvyksta, kai vairuotojas saulės apšviestame ruože nemato kelio ir jame esančių kliūčių bei kitų eismo dalyvių”, – kalba V. Katilienė.
„Gjensidige“ duomenimis, praėjusiais metais įvyko 65 draudžiamieji įvykiai, kurių eismo nelaimės priežastimi yra įvardijama akinanti saulė. Pernai išmokėta beveik 36 tūkst. eurų draudėjų patirtai žalai atlyginti. Vidutinė žala sudaro nuo 1,3 tūkst. eurų. Didžiausia išmoka siekė 7,7 tūkst. eurų, kai eismo įvykio kaltininkas nepastebėjo priešais jį važiavusio automobilio ir į jį atsitrenkė.
Draudikė atkreipia dėmesį, kad didžiausia rizika būti apakintiems saulės yra anksti ryte bei prieš sutemstant – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos. Pusei vairuotojų žiemą nerūpi saugumas kelyje
Įdauža – remontuojama, o skilimas – ne
Pasak „Carglass®“ direktoriaus Edvino Basakirsko, automobilio stiklus prižiūrėti būtina – svarbu pasirūpinti, kad jie visada būtų švarūs tiek iš išorės, tiek iš vidaus, nes nuo matomumo pro priekinį stiklą priklauso vairuotojo ir keleivių saugumas kelyje.
„Stiklų valymui reikia naudoti tinkamą ploviklį, pasirūpinti jo atsargomis ir nepamiršti išvalyti stiklo iš vidinės pusės. Svarbu įdėmiai apžiūrėti priekinį stiklą ir, pastebėjus pažeidimą, nedelsiant kreiptis į automobilių stiklų specialistą dėl stiklo įdaužos remonto bei tokiu būdu užkirsti kelią stiklo skilimui“, – pataria E. Basakirskas.
Vadovas atkreipia dėmesį, kad pastebėjus įtrūkimą automobilio stikle nereikėtų delsti: „Kiekviena įdauža anksčiau ar vėliau skils. Įdauža – tai tūkstančiai mikroįtrūkimų, kuriuose palaikoma nuolatinė įtampa, tereikia tik menko paskatinimo ir įdauža skils per visą stiklą. Įdaužos skilinėja nuo terminio arba fizinio poveikio, pavyzdžiui, esant staigiam temperatūrų skirtumui, važiuojant nelygiu keliu, per duobes, greitį ribojantį kalnelį ar tiesiog neatsargiai užkabinus šaligatvio bortelį. Svarbu žinoti, kad įdauža gali skilti net nuo trenkimo durimis. Tad pažeidimo, net mažiausio, nereikia ignoruoti.“ Tvarus požiūris į automobilių dalis
Eksperto teigimu, įdaužai skilus, nėra galimybės imtis jos remonto, tai – jau nebeįmanoma. „Tad atsiradus įdaužai, laikas nėra vairuotojo sąjungininkas: kuo ilgiau delsiate su remontu, tuo didesnė tikimybė, kad įdauža skils ir stiklo keitimas bus neišvengiamas. Visada remontuojame stiklus, kai įmanoma, keičiame – kai tai būtina“, – sako E. Basakirskas.
Jo teigimu, po žiemos kelių būklė visada yra prastesnė, daugiau duobių, nelygumų, akmenukų, todėl dėl važiavimo per duobes įdauža gali skilti. „Dėl didelio kiekio akmenukų kelyje yra didesnė priekinio stiklo pažeidimo rizika, kuomet iš po priekyje važiuojančio arba lenkiančio automobilio ratų akmenukas atšoka ir atsitrenkia į iš paskos važiuojančios transporto priemonės priekinį stiklą“, – pasakoja ekspertas. Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą
E. Basakirskas atkreipia dėmesį ir į valytuvų svarbą. „Jie turi būti tvarkingi, gerai nuvalyti priekinį stiklą ir užtikrinti vairuotojams gerą matomumą. Lietaus lašai, kaip ir daužtas stiklas, trukdo aiškiam matomumui ir greitam susivokimui vairavimo aplinkoje, ypatingai pavojingose situacijose, kai reikalingas akimirksnis reagavimas“, – sako ekspertas.
Pastebėjus stiklo įdaužą, E. Basakirskas pataria užklijuoti ją lipduku, taip apsaugant ją nuo nešvarumų ir drėgmės.
Kaip apsaugoti automobilio stiklą nuo sudužimo ir ką daryti, jei nepavyko
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Įvažiavai į kaimyno automobilį? Štai ką daryti, kad išvengtum didelių problemų
Nuotykiai automobilių plovyklose: kokias klaidas daro vairuotojai ir kaip jų išvengti?
Ant dviračio ištisus metus: svarbios žiemos taisyklės, kurių negalite pamiršti
Neįprasti žiemos orai – iššūkis vairuotojams ir automobiliams: kaip apsaugoti save ir transportą?
Estai saugūs, lietuviai rizikuoja? 94 % estų turi dūmų detektorius, o Lietuvoje tik 65 %
Ekspertų perspėjimas: kodėl delsti su sniego valymu po pūgos nevalia?
Naujieji Metai su trenksmu: kokių klaidų nedaryti leidžiant fejerverkus
Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
Naujuoju daugiau nei 120 technologijų sektoriaus bendrovių vienijančios Lietuvos startuolių asociacijos „Unicorns Lithuania“ valdybos pirmininku išrinktas Mantas Katinas, „Wargaming Vilnius“...
Abu Dabio technologijų grupė „G42“ įsteigė dukterinę įmonę Londone, vykdydama savo planą plėtoti veiklą Europoje. Naujas padalinys „G42 Europe &...
Šiemet prekės ženklą atnaujinusi „PST Group“ tęsia strateginius pokyčius: įmonėje įsteigtas Tvarumo skyrius ir paskirtas pirmasis tvarumo vadovas. Anot bendrovės...
„Kling AI“, pažangus teksto į vaizdo įrašą ir vaizdo į vaizdo įrašą generatorius, sukurtas Kinijos trumpų vaizdo įrašų platformos „Kuaishou...
„Alibaba Group Holding“ sumažino trečdaliu valdymo grupės, padedančios formuoti Kinijos elektroninės prekybos milžinės strateginę kryptį, narių skaičių, pertvarkydama partnerystės sistemą...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...