Sekite naujienas

Verslas

Tyrimas: lietuviai Baltijos šalyse – aktyviausi paštomatų naudotojai: dažniausiai siuntose – drabužiai ir avalynė

Paskelbta

-

Naudojimasis paštomatais lietuviams jau yra tapęs kasdienybe, o iš visų Baltijos šalių tokiu siuntų pristatymo ir siuntimo būdu Lietuvoje naudojamasi aktyviausiai. 72 proc. šalies gyventojų siuntas per paštomatus gauna ar siunčia bent kartą per mėnesį, o penktadalis – kas savaitę. Palyginimui, Latvijoje ir Estijoje bent kartą per mėnesį paštomato paslaugų prireikia 60 proc. gyventojų. Tokius duomenis atskleidė bendrovės „Smartpost Itella“ iniciatyva bendrovės „Dentsu“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Lietuvių siuntose: drabužiai, avalynė, kosmetika ir knygos

Paaiškėjo, kad lietuviai paštomatais dažniausiai gauna ir per juos siunčia drabužius bei avalynę (63 proc.), kosmetiką ir grožio produktus (42 proc.) bei knygas (36 proc.). Kitose Baltijos šalyse drabužiai ir avalynė taip pat yra populiariausia siuntų kategorija, tačiau latviai už kitų šalių gyventojus paštomatais ženkliai dažniau gauna ir siunčia medikamentus (28 proc.), o estai – elektronikos prietaisus (42 proc.).

„Apklausos duomenys patvirtino, kad paštomatai Baltijos šalyse yra populiariausias būdas gauti ir siųsti siuntas, o jais reguliariai naudojasi didžioji dalis visuomenės. Prioritetą paštomatams teikia gerokai daugiau gyventojų nei visiems kitiems siuntų pristatymo būdams kartu. Tai reiškia, kad gyventojai mato vertę tokiuose paštomatų suteikiamuose privalumuose kaip siuntos atsiėmimo ar išsiuntimo greitis, lankstumas ir paprastumas“, – sako bendrovės „Smartpost Itella“ vadovas Baltijos šalims Gediminas Mickus.


Pirmenybę teikia arti namų esantiems paštomatams

Kaip rodo apklausos duomenys, Lietuvoje konkretaus paštomatų terminalo pasirinkimą atsiimant ir siunčiant siuntas labiausiai apsprendžia jo artumas prie gyventojų namų. Šį kriterijų nurodė 68 proc. siuntas gaunančių ir 63 proc. jas siunčiančių Lietuvos gyventojų. Antras dažniausiai nurodytas siuntų terminalo pasirinkimo kriterijus gaunant siuntas yra patogi ir pakeliui kasdienių maršrutų esanti lokacija (54 proc.), o jas siunčiant – kaina (62 proc.).

Ketvirtadaliui lietuvių gaunant siuntas ir 29 proc. jas siunčiant svarbu, kad paštomato skyrelyje būtų galima sutalpinti didesnius siuntinius. Maždaug penktadaliui Lietuvos gyventojų yra svarbus paštomatų paslaugų tiekėjo patikimumas, o 15 proc. – galimybė siuntas siųsti ir jas gauti iš kitų ES šalių.

Estijos ir Latvijos gyventojai taip pat labiausiai vertina arti namų esančius paštomatus – atitinkamai gaunant siuntas juos renkasi 65 proc. šių šalių gyventojų. Tuo tarpu pakeliui kasdienių maršrutų esančiai lokacijai pirmenybę teikia 56 proc. estų ir 51 proc. latvių, o kainos kriterijus svarbus – 47 proc. estų ir 46 proc. latvių.

Vis daugiau dėmesio skiria siuntų apsaugai

Tyrimas taip pat atskleidė, jog siuntoms, kurios yra jautrios temperatūros ir aplinkos poveikiui, lietuviai yra linkę rinktis patalpų viduje esančius ir nuo išorinio poveikio apsaugotus paštomatus.

„Pastebime tendenciją, kad vartotojai vis daugiau dėmesio skiria siuntų apsaugai nuo išorės veiksnių – karščio, šalčio ir drėgmės. Tarp populiariausių esančios siuntos – pavyzdžiui, kuriose yra kosmetikos gaminiai – neretai yra jautrios aplinkos poveikiui, kuris gali turėti įtakos tokių gaminių kokybei ir pageidaujamoms savybėms. Siuntų apsauga nuo aplinkos poveikio ypač aktuali vyraujant permainingiems orams, kai temperatūra smarkiai nukristi ar pakilti gali per vieną naktį, o didelius šalčius staiga pakeisti drėgni ir lietingi orai“, – sako G. Mickus.

Baltijos šalių gyventojų apklausą bendrovės „Smartpost Itella“ iniciatyva bendrovė „Dentsu“ atliko 2023 metų lapkričio-gruodžio mėnesiais. Lietuvoje ir Latvijoje apklausta po 500, o Estijoje – 501 gyventojas. Respondentų amžius siekė nuo 18 iki 74 metų.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |