Paskelbta
4 mėnesiai prieš-
• Birželio 28 d. įsigaliojo Europos Sąjungos Prieinamumo direktyva
• Įmonės privalo užtikrinti lengvesnį skaitmeninių paslaugų prieinamumą visiems, taip pat ir žmonėms su negalia
• Lietuvoje gyvena daugiau kaip 230 tūkst. žmonių su negalia
• Tinklapis Bite.lt ir „Bitės“ salonai pritaikyti žmonėms su judėjimo, klausos ir regos negalia
Skaitmeninių paslaugų prieinamumas tampa nebe gera valia, o būtinybe. Nuo birželio 28 dienos visos Europos Sąjungos (ES) šalys privalo užtikrinti, kad skaitmeninės paslaugos būtų lengviau prieinamos visiems, taip pat ir žmonėms su negalia. Tai įtvirtina ES Prieinamumo direktyva, kuri Lietuvoje gali pagerinti skaitmeninę patirtį daugiau kaip 230 tūkst. žmonių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Tikiuosi, kad dėmesys prieinamumui taps savaime suprantama praktika, o ne tik formalumu ar reikalavimu. Norėčiau, kad įmonės skatintų grįžtamąjį ryšį ir nebijotų skundų. Prieinamumas nėra vienkartinis uždavinys – tai nuolatinis procesas. Keičiantis technologijoms ar atnaujinus svetainę, kai kurios funkcijos gali tapti neprieinamos, tad svarbu turėti sistemą, leidžiančią greitai reaguoti ir taisyti nesklandumus“, – teigia Vilmantas Balčikonis, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) viceprezidentas.
Verslas turėtų matyti žmogų
2024 m. pabaigoje Lietuvoje gyveno 231 tūkst. žmonių su negalia. Siekdama savo paslaugas kuo geriau pritaikyti visiems žmonėms, skaitmeninių paslaugų bendrovė „Bitė“ dar prieš dvejus metus pradėjo diegti specialius sprendimus.
„Bendradarbiaujame su skirtingomis organizacijomis, vienijančiomis žmones su negalia. Visi „Bitės“ salonai yra draugiški judėjimo negalią turintiems žmonėms, o didžiausiuose Lietuvos miestuose, kur kasdien atvyksta ir daugiausiai žmonių, įdiegti papildomi universalaus dizaino ir aptarnavimo sprendimai, užtikrinantys dar didesnį paslaugų prieinamumą“, – sako Arūnas Mickevičius, „Bitės“ generalinis direktorius.
Taip pat didžiausiuose „Bitės“ salonuose užtikrinama sinchroninio vertimo į gestų kalbą paslauga, o darbuotojai yra apmokyti aptarnauti žmones su negalia.
Pasak A. Mickevičiaus, per kelerius metus pavyko sukurti ir unikalių paslaugų. El. parduotuvėje apsiperkantys žmonės gali pasirinkti specialųjį pristatymą: kurjeris ilgiau luktelės prie durų, skambučiu ar SMS žinute informuos apie savo atvykimą likus pusvalandžiui iki pristatymo. Taip pat „Bitė“ siūlo galimybę skambučio metu rašyti tekstą, kurį klausos negalią turintis pašnekovas gauna realiuoju laiku. Planuojama mokesčių reforma – didesnės knygų kainos, mažesnis kultūros prieinamumas
Vadovas pažymi, kad paslaugų prieinamumo gerinimas yra tęstinis procesas – ir toliau „Bitė“ diegs sprendimus, kurie padės bendrovės paslaugomis naudotis dar lengviau visiems.
„Bitė“ skiria daug jėgų, kad žmonėms su negalia Lietuvoje gyventi būtų lengviau ir kokybiškiau. Man labai svarbu, kad salonai yra prieinami ir atitinkamai pažymėti“, – teigia Ajana Lolat-Pažarauskienė, cerebrinį paralyžių turinti „Mulan fondo“ įkūrėja.
Žmonių su negalia atstovai sutinka, kad teigiamų pavyzdžių Lietuvoje yra, bet realus prieinamumo užtikrinimas atsilieka.
„Didelio pokyčio vien dėl direktyvos tikėtis sunku. Spėju, kad siekiant išvengti baudų, daugės imitacinio pritaikymo. O tie, kas norėjo pritaikyti aplinką žmonėms su negalia, tai sėkmingai daro ir darė anksčiau, nelaukdami valdžios prievolės“, – tikina A. Lolat-Pažarauskienė. Įsigaliojo SIM kortelių registravimo reikalavimas
Kviečia pradėti nuo tinklapio
Šalyje veikia apie 85 tūkst. tinklapių lietuvių kalba. Būtent tinklapis dažnai yra pirmas informacijos šaltinis ar sąlyčio taškas su paslaugomis. Negirdėti „iPhone 12“ triukai
„Pastebiu augančią programuotojų kompetenciją, programavimo įrankiai padeda nepamiršti informacijos prieinamumo. Vis tik pasitaiko, kai prieinamumo principai taikomi fragmentiškai, ne iki galo suprantant jų esmę ir kokias kliūtis gali patirti žmogus, naudojantis pagalbines technologijas“, – vardija V. Balčikonis.
Pasak jo, reikšmingą darbą yra atlikusi „Bitė“. Šokiruojantys pokyčiai „Maxima“ parduotuvėse
„Tinklalapyje pateikta informacija apie produktus yra patogi, ją galima savarankiškai pasiekti naudojantis pagalbinėmis technologijomis. Paveikslėliai turi alternatyvų tekstą, prekių katalogas išdėstytas aiškiai, o pridėjus prekę į krepšelį, sistemos pokyčiai korektiškai atvaizduojami ekrano skaitytuvams – tai rodo, kad prieinamumas buvo sąmoningai įtrauktas į sprendimų kūrimą“, – akcentuoja LASS viceprezidentas. „Tele2“ pirmąjį ketvirtį stiprino veiklos efektyvumą
Savaitgalį „Bitė“ atnaujins mobiliųjų paslaugų valdymo sistemą: ryšys veiks įprastai, klientų savitarna bus išjungta
Dėl šios naujovės nuotoliniams sukčiams telefone – sunkūs laikai
Atsakė, ar šiais laikais žmonės vis dar „majakina“
Vis daugiau žmonių sąmoningai renkasi būti bedarbiais: ekspertai įžvelgia dvi medalio puses
Diena be telefono kroviklio – misija neįmanoma? Technologijos ekspertai įvardijo priežastis
Vasara išryškino darbuotojų piktnaudžiavimo atvejus – „atostoginius“ keičia „biuleteniai“
Įvardijo, kodėl kai kurių naujų „Google Maps“ funkcijų nesulauksime Lietuvoje
Personalo specialistė įvardijo didžiausias darbo pokalbių klaidas
Žaibai ir telefonas: kaip iš tikrųjų elgtis, kai dangus grūmoja?
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...