Paskelbta
7 metai prieš-
By
Raminta V.Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje www.elektromarkt.lt skleistos reklamos apie tam tikroms prekėms taikomas iki 40 proc. nuolaidas klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimus svetainę valdančiai bendrovei „GV Group“ skirta 3 600 Eur bauda.
Tyrimas pradėtas gavus skundą iš vartotojo, kuriam abejonių sukėlė svetainėje www.elektromarkt.lt reklamuojama akcija „Kiečiausias velykinis išpardavimas! Nuolaidos iki 40 %!“. Aktyvavus reklaminę nuorodą, naujame lange buvo skelbiama informacija, jog kavos aparatams, kompiuteriams ir planšetėms taikomos nuolaidos iki 30 proc., o laikrodžiams – iki 40 proc., tačiau realiai šios prekės siūlytos su gerokai mažesnėmis nuolaidomis.
Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad akcijos metu – nuo 2018 m. kovo 26 d. iki balandžio 5 d. – nebuvo planšečių, kompiuterių ir kavos aparatų, kuriuos būtų galima įsigyti su maksimalia 30 proc. nuolaida. 16-ai laikrodžių taikytos iki 20 proc. nuolaidos, ir tik vienas laikrodis buvo parduodamas didesne nei 40 proc. nuolaida.
Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko teigimu, vidutinis vartotojas, pamatęs reklaminius pasiūlymus, pagrįstai galėjo tikėtis, kad maksimali nuolaida bus taikoma reikšmingam prekių kiekiui, tad pasinaudojęs akcijos pasiūlymais jis galės sutaupyti. Kadangi minėta reklama vartotojams suformavo nepagrįstus lūkesčius apie didesnę naudą, nei ši buvo iš tikrųjų, reklama pripažinta klaidinančia.
„Tiek Konkurencijos taryba, tiek teismai ne kartą yra akcentavę, kad reklama, susijusi su kaina bei nuolaida, yra esminė, lemianti vartotojo ekonominį elgesį, o patraukli nuolaida, skatinanti pirkėją įsigyti prekes, laikytina viena iš sudedamųjų kainos dalių. Elektroninėje prekyboje informacija, susijusi su prekės kaina, itin lemia vartotojų apsisprendimą, nes jie negali prekės realiai įvertinti – pamatyti ar paliesti, įsitikinti jos kokybe“, – sakė institucijos pirmininkas.
Jis priminė, kad Konkurencijos taryba rekomenduoja verslui reklamose naudoti nuolaidos apibūdinimą „iki xx proc.“ tuo atveju, jei skelbiamas maksimalus kainos sumažinimas išpardavimo pradžioje taikomas bent 10 proc. nurodytų prekių.
Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
Įperkamo elektromobilio vertė Lietuvoje per metus padidėjo beveik 14 procentų – kone septintadaliu. Augantys atlyginimai ir mažėjančios palūkanos šiemet lėmė...
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...