Paskelbta
2 savaitės prieš-
Darbo vietoje siūlomos maisto naudos yra svarbus veiksnys didinant darbuotojų lojalumą ir bendruomeniškumo jausmą. Didžioji dauguma darbuotojų Lietuvoje (apie 86 proc.) teigia, kad nemokamas maitinimas darbovietėje padidintų jų pasitenkinimą darbu. Taip pat apie 79 proc. darbuotojų pritaria, kad su maistu susijusios naudos biure yra svarbi pasitenkinimo darbu dedamoji dalis, rodo technologijų bendrovės „Wolt“ užsakymu atlikta apklausa.
Hibridinis darbas vis daugiau įmonių tampa nauja kasdienybe, todėl net mažiausi darbdavių dėmesio gestai įgyja didesnę reikšmę. Į tai ypač verta atkreipti dėmesį bendrovėms, ieškančioms būdų motyvuoti darbuotojus dirbti biure. Tyrimas rodo, kad daugiau nei pusė darbuotojų (57 proc.) dirba biure, kone kas trečias respondentas dirba hibridiniu būdu, o 13 proc. dirba nuotoliu.
Naujausi rezultatai atskleidžia, kad maistas yra svarbus aktyvesnio darbuotojų įsitraukimo veiksnys visose Baltijos šalyse – darbuotojai tai priima ir kaip pragmatinį sprendimą, ir kaip darbdavio dėmesio išraišką.
„Bendras Lietuvos gyventojų pasitenkinimas darbu, kaip ir kitose Baltijos šalyse, yra sąlyginai aukštas, tačiau kai kurie privalumai mūsų šalies darbovietėse dar nėra itin paplitę. Pavyzdžiui, su maitinimu susijusios naudos galėtų būti laikomos veiksmingu būdu didinti darbuotojų pasitenkinimą nedidinant su atlyginimų kėlimu susijusių kaštų. Rūpestis darbuotojų maitinimu – tvarus būdas parodyti dėmesį ir stiprinti jų lojalumą“, – sako „Wolt“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Mantas Lomsargis.
Dažniausiai vaišinami užkandžiais
Apklausos rezultatai atskleidžia bendražmogišką tiesą – labiausiai mėgaujamasi akimirkomis, kurios į įtemptą darbo dieną įneša komforto ir šilumos. Maistas yra vienas iš veiksmingų būdų sukurti tokią atmosferą darbo vietoje. Šiuo metu plačiausiai Lietuvos darbovietėse paplitusi praktika – vaišinti darbuotojus užkandžiais, vaisiais ar gėrimais. Tokias maisto naudas darbo vietoje gauna daugiau nei kas antras apklaustasis. Taip pat nemaža dalis respondentų (39 proc.) darbe gauna su maistu susijusias dovanas ir sezoninius paketus. Maitinimo verslas
Nors pietų laikas dažnai yra geras būdas komandoms megzti stipresnius tarpusavio ryšius, pietumis darbo vietoje vaišinami tik apie 17 proc. apklaustųjų visoje Lietuvoje – tai yra mažiau nei Baltijos šalių vidurkis (22 proc.).
„Mūsų užsakymu atlikta apklausa parodė, kad vos vienas iš dešimties respondentų darbe gauna maisto kuponus ar pristatomus pietus. Taigi, nors kai kurios įmonės Lietuvoje jau stengiasi darbuotojų privalumų krepšelį papildyti maitinimu darbo vietoje, tačiau tokia praktika vis dar yra išskirtinė“, – teigia M. Lomsargis. Kodėl verta dirbti „Iki“?
Neformalus bendravimas pietaujant yra laiko patikrintas būdas suartinti žmones, ypač kai bendri susitikimai biure dėl nuotolinio darbo tampa retesni. Tačiau beveik kas antras respondentas (apie 46 proc.) nežino apie maisto pristatymo į darbovietę platformų galimybes. Trečdalis apie tai žino, tačiau teigia, kad jų darbdavys tokios naudos dar nesiūlo. Tuo metu iš jau pietus į biurą užsakančių darboviečių, net 42 proc. siūlo konkrečiai „Wolt for Work“ paslaugą – šis rodiklis Lietuvoje ženkliai aukštesnis nei kitose Baltijos šalyse. Kokių strategijų imasi darbdaviai, skatindami darbuotojus sugrįžti į biurus?
Darbdavio rūpesčio gestas
Nors darbuotojams Lietuvoje maitinimas darbovietėje nėra itin svarbus kriterijus – šiek tiek svarbiu jį laiko beveik 2 iš 3 dirbančiųjų, o labai svarbiu – apie 18 proc., didesnės dalies respondentų požiūriu maitinimas darbe būtų vertinamas praktiniais (laiko ir išlaidų taupymo) sumetimais. Kita dalis atsakė, kad tai jiems būtų svarbus darbdavio dėmesingumo gestas – maždaug kas ketvirtas apklaustasis, gaudamas maitinimą darbe, jaustųsi labiau vertinamas, o maždaug 1 iš 6 sako, kad maitinimas darbo vietoje kuria bendruomeniškumo jausmą ir gerina kasdienę darbo patirtį.
„Maitinimas darbe – tai ne tik galimybė sutaupyti laiko ir pinigų, bet ir jausmas, kad darbdavys rūpinasi savo darbuotojais. Bendri pietūs ar net simboliniai užkandžiai kuria bendruomenės dvasią ir gerina kasdienybę darbe“, – sako M. Lomsargis. „airBaltic“ pristato naują žiemos verslo klasės meniu
Pietūs į biurą – privalumas, kuriuo naudojasi vis daugiau lietuvių
Skaitmeninio verslo užkulisiai – atskleidė, kaip algoritmai veikia praktikoje
Skaitmeninių platformų vertė verslui: daugiau klientų be papildomų rūpesčių
Kūrybiškas rugsėjo chaosas: kaip rašytojo T. Dirgėlos šeima tvarkosi su naujo starto iššūkiais
Pristatymo programėlės keičia Lietuvos gyventojų įpročius: nuo maisto atradimų iki rūpesčio artimaisiais
Nauja partnerystė Lietuvos skaitmeninėje rinkoje: nuo šiol – dar platesnės galimybės apsipirkti internetu
Kad mieste tilptume visi: „Wolt“ pradeda saugaus eismo kampaniją
Lietuva – pirmoji iš Baltijos šalių, kurioje galima įsigyti nereceptinius vaistus internetu
Meilės evoliucija: kaip keičiasi mūsų požiūris į Valentino dieną?
Nuo mėsainių iki tulpių: sužinokite, ką lietuviai labiausiai užsakinėjo 2024-aisiais


Naudingos nuorodos:
Dermatologo vizito dažnai tenka laukti nuo vieno iki trijų mėnesių. Per tiek laiko odos ligos progresuoja, o pacientai arba nutraukia...
Įdomu, kaip istorijoje kartais viską pakeičia ne didieji karo planai ar vizijos, o paprasčiausia… baimė. Atsargumas. Kartais — šiek tiek...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ kitais metais visų įmonės padalinių darbuotojų darbo užmokesčio didinimui numato skirti 14 mln. eurų daugiau nei...
Kartais sunku patikėti, kad dabartinis premium automobilių simbolis — BMW — kažkada stovėjo ant tokio plono ledo, kad vienas netikęs...
Vilniaus rajone, Bukiškyje, statomas naujas „premium“ klasės gyvenamasis kvartalas „ROOTHAUS“. Jame iškils dvidešimt individualių namų, bus įrengtos poilsio ir sporto...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai...
Lietuviai per Kalėdas šiemet nori praktiškų dovanų – net 71 proc. džiaugtųsi po kalėdų eglute dovanų radę draudimą. Draudimo technologijų...
Kol dauguma verslų konkuruoja dėl vietos „Google“ paieškos rezultatuose, sparčiai auga informacijos paieška per dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Generatyviniai DI...
Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi...