Sekite naujienas

Verslas

Kodėl „Moneyball“ pakeitė ne tik sportą, bet ir verslą?

L

Paskelbta

-

Mažas prieš didelius: istorija, kuri įkvėpė pasaulį

Ar įmanoma laimėti prieš milžinus, kai neturi nei pinigų, nei žvaigždžių? Filmas „Moneyball“ atsako – įmanoma. Jis pasakoja tikrą istoriją apie beisbolo komandą „Oakland Athletics“, kuri sugebėjo iš esmės pakeisti žaidimo taisykles. Vietoje milijoninių sutarčių jie pasirinko skaičius, vietoje garsenybių – protingas strategijas. Ir būtent tai jiems atnešė sėkmę. Ši istorija tapo simboliu ne tik sporte. Ji parodė, kad logika ir kūrybiškas mąstymas gali būti stipresni už pinigus, o drąsa mąstyti kitaip – galingesnė už tradicijas.

Reklama

Kaip viskas prasidėjo: „Oakland Athletics“ prieš sistemą

2002 metais „Oakland Athletics“ buvo viena skurdžiausių beisbolo komandų Amerikoje. Jie negalėjo varžytis su turtingais klubais, kurie už žaidėjus mokėjo milijonus. Komandos vadybininkas Billy Beane turėjo vos kelis milijonus dolerių visam sezonui, kai jo konkurentai turėjo po šimtą. Kai iš komandos išėjo keli svarbūs žaidėjai, atrodė, kad viskas prarasta. Bet Beane nusprendė nepasiduoti. Jis sutiko jaunuolį vardu Peter Brand – analitiką, kuris pasiūlė visiškai naują būdą rinkti žaidėjus. Vietoj to, kad vertintų, kaip žaidėjas atrodo ar koks garsus jo vardas, Brand siūlė žiūrėti į skaičius – į tai, ką jie iš tiesų duoda komandai aikštėje. Tai buvo revoliucinis požiūris, kuris prieštaravo viskam, kuo sportas gyveno dešimtmečius.

Drąsa mąstyti kitaip

Billy Beane pasitikėjo duomenimis, nors beveik visi jam priešinosi. Treneriai piktinosi, spauda jį vadino bepročiu, o sirgaliai juokėsi. Tačiau Beane tikėjo, kad skaičiai nemeluoja. Jis pradėjo kviesti mažai žinomus, nebrangius žaidėjus, kurių rodikliai parodė, jog jie iš tiesų efektyvūs. Komanda atrodė silpna, bet netrukus visi nustebo – „Athletics“ pradėjo laimėti. Jie pasiekė 20 pergalių iš eilės – tuo metu tai buvo beprecedentis rekordas. Maža komanda be pinigų laimėjo prieš turtingiausius varžovus. Tai buvo akimirka, kai sporto pasaulis suprato, kad žaidimą galima laimėti ne per pinigus, o per išmintį. Lietuva ieško kilnaus elgesio sporte herojų

Kai sportas tapo verslo vadovėliu

„Moneyball“ istorija netruko peržengti sporto ribas. Verslo pasaulis pamatė, kad ši filosofija tinka ir kitose srityse. Didžiausios kompanijos pradėjo daryti tą patį, ką Beane padarė beisbole – pasitikėti duomenimis, o ne vien nuojauta. „Amazon“ analizuoja pirkėjų elgesį, kad pasiūlytų būtent tai, ko žmonės nori. „Netflix“ sprendžia, kokius serialus kurti, remdamasi žiūrėjimo įpročiais. „Tesla“ optimizuoja gamybą pagal realius duomenis, o ne rinkos spėjimus. Visi šie pavyzdžiai – tai modernus „Moneyball“. Jie parodo, kad informacija yra didžiausia šių laikų valiuta, o gebėjimas ją suprasti – pagrindinis pranašumas.

Ką ši istorija reiškia kiekvienam iš mūsų

Billy Beane istorija nėra tik apie sportą ar verslą. Ji apie tikėjimą savo idėjomis, kai visi aplink sako, kad tu klysti. Kartais pasauliui reikia žmogaus, kuris tiesiog pasakytų: „Aš darysiu kitaip.“ Beane rizikavo, bet jo požiūris pakeitė visą sistemą. Tai priminimas mums visiems, kad drąsa mąstyti kitaip yra kelias į tikrą proveržį. Galbūt tai mažas verslas, kuris pasitiki savo strategija, nors kiti juokiasi. Galbūt žmogus, kuris tiki savo svajone, nors niekas kitas jos nemato. Svarbu ne tai, ką turi – o tai, kaip mąstai ir kaip priimi sprendimus. Vilniaus šaltibarščių festivalis

Tikra sėkmės istorija – ne trofėjai, o įtaka

Nors „Oakland Athletics“ taip ir netapo čempionais, Billy Beane laimėjo kur kas daugiau – jis pakeitė sportą iš pagrindų. Šiandien duomenų analizė naudojama ne tik beisbole, bet ir futbole, krepšinyje bei net olimpiniuose sportuose. Beane įrodė, kad vienas žmogus gali pakeisti sistemą, jei turi aiškią viziją ir nebijai eiti prieš srovę. Ir tai galioja visur – nuo startuolių iki didžiųjų korporacijų. Jis parodė, kad naujovės gimsta ne iš turtingumo, o iš noro ieškoti sprendimų ten, kur kiti jų nemato. Susipažinkite su „rytojaus“ sporto gerbėjais

Pamoka verslui ir gyvenimui

„Moneyball“ nėra tik filmas apie beisbolą – tai istorija apie gyvenimą. Apie tai, kad dažnai didžiausia rizika yra nebandyti. Sėkmė ateina tada, kai išdrįsti daryti kitaip. Kai vietoje emocijų renkiesi faktus. Kai vietoje to, kad klausytum visų, pasikliauji savimi. Ši istorija moko, jog inovacijos prasideda nuo paprasto klausimo: „Ar tikrai turime daryti taip, kaip visi?“ Kai atsakymas būna „ne“, prasideda pokytis. Sugrįžti į sportą po tingios žiemos

Išvada: kai drąsa svarbesnė už pinigus

Filmas „Moneyball“ primena, kad net ir mažiausias gali laimėti prieš didžiausią, jei mąsto išmintingai. Beane parodė, jog sėkmė nėra privilegija, o gebėjimas matyti galimybes, kai kiti mato sieną. Ši filosofija pakeitė sportą, bet dar labiau – verslo mąstymą. Ir galbūt svarbiausia pamoka, kurią galime iš jos pasiimti, yra ta, kad didžiausi pokyčiai visada prasideda nuo vieno žmogaus, kuris drįsta daryti kitaip. Olimpietė Viktorija Senkutė

Reklama

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai2 d. prieš

Jums atostogos – sukčiams darbymetis: kokių klaidų nedaryti renkantis paskutinės minutės kelionę?

Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...

Ekspertai2 d. prieš

Kiek dar „gūglinsim“? Ekspertas paaiškino, kaip dirbtinis intelektas keičia informacijos paieškos įpročius

Dirbtinis intelektas (DI) vis labiau įsigali kasdieniame gyvenime, taip pat – ir vykdant informacijos paiešką. Ekspertų teigimu, informacijos paieška pasitelkus...

Ekspertai5 d. prieš

Finansiniai sukčiai taiko naują apgavystę: kviečia užsidirbti socialiniuose tinkluose

SEB bankas įspėja, kad finansiniai sukčiai Lietuvoje taiko naują apgavystę – „Telegram“ ir kitose susirašinėjimo platformose kviečia gyventojus greitai užsidirbti,...

Ekspertai6 d. prieš

Technologijos neturi širdies: kodėl emocinis intelektas tampa organizacijų išlikimo įrankiu?

Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...

Ekspertai6 d. prieš

Policijos operacija Vilniuje atskleidė SIM „fermų” mastą: ekspertas įspėja – sukčiavimas nesustos, kol išliks pelno motyvas

Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |