Paskelbta
2 metai prieš-
„Telia“ pirmoji Baltijos šalyse teiks „Oracle Database as a Service“ paslaugas. Šie garsiausių pasaulio įmonių naudojami sprendimai mūsų šalies klientams atvers galimybę naudotis patikimomis ir saugiomis debesijos duomenų bazėmis, kurių pajėgumas realiu laiku pritaikomas prie besikeičiančios apkrovos. „Oracle Cloud“ produktų šeimai priklausančios paslaugos veiks Lietuvoje esančiuose duomenų centruose bei bus visą parą prižiūrimos „Telia“ ir „Oracle“ specialistų.
Skaičiuojama, kad „Oracle“ debesijos sprendimus savo veikloje jau yra pritaikę devynios iš dešimties „Fortune 500“ sąrašui priklausančių vertingiausių pasaulio kompanijų. Nepaisant to, bendrovės debesijos verslo apimtys ir toliau nenustoja plėstis įspūdingais tempais – vien per antrąjį 2024 m. ketvirtį „Oracle Cloud“ infrastruktūra fiksavo 52 proc. augimą.
„Organizacijos, kurios anksčiau galbūt svarstė, bet dėl reguliavimo ar kitų verslo priežasčių negalėjo pasinaudoti viešosios debesijos teikiamais privalumais, dabar turės galimybę sutelkti dėmesį į esminius verslo uždavinių sprendimus ir tuo pačiu ženkliai optimizuoti išlaidas, skirtas infrastruktūros bei licencijų įsigijimui ir palaikymui“, – sako„Oracle Technology Cloud“ pardavimų vadovas Nerijus Avelis.
Resursus taupantis lankstumas
Pasak „Telia“ verslo klientų vadovo Daniel Karpovič, vienas didžiausių „Oracle Exadata Cloud at Customer“ (ExaC@C) sprendimo privalumų yra integruotas požiūris į licencijavimą. Įprastai, klientui norint pradėti naudotis „Oracle Exadata“, tekdavo įsigyti arba išsinuomoti tam reikalingą techninę įrangą bei atskirai nusipirkti reikiamą „Oracle Database“ licencijų kiekį. Didelė nuosavos infrastruktūros kaina įmonėms apsunkindavo reikalingų resursų planavimą ir neleisdavo greitai prisitaikyti prie besikeičiančio pajėgumų poreikio.
„Įsigyjant ar nuomojantis nuosavus serverius, jų procesorių našumą ir reikalingą licencijų kiekį visada reikėdavo parinkti pagal didžiausias infrastruktūrai kada nors teksiančias apkrovas. Deja, realybėje didžiąją laiko dalį įrangos resursai likdavo neišnaudojami, bet sąskaita už tai įmonėms nė kiek nesumažėdavo. Su ExaC@C šios problemos nebelieka, nes paslaugai veikiant „Telia“ duomenų centruose, reikalingą virtualių procesorių pajėgumą ir licencijų sunaudojimą klientas bet kada gali keisti pagal tuo metu esantį apkrovos lygį. Tai įgalina verslus mokėti tik už tuos pajėgumus, kurių jiems reikėjo konkretų laikotarpį – nė sekundės nešvaistant lėšų už neišnaudotą galią“, – aiškina D. Karpovič.
Greta „Oracle Exadata“ licencijų į tą patį paketą įeinantys techniniai debesijos serverių resursai taip pat išlaisvina klientą nuo būtinybės pačiam rūpintis tinkamos jų programinės įrangos instaliavimu, konfigūravimu ir techninės įrangos valdymu – įmonei tereikia tik prijungti savo aplikacijas. Be to, pereiti prie ekonomiškesnio sprendimo, ilgalaikį turtą keičiant veiklos sąnaudomis, gali net ir šiuo metu naudojantieji nuosavą infrastruktūrą – jų turimas „Oracle Database“ licencijas suteikiama galimybė panaudoti ExaC@C aplinkoje.
Aukštas saugumo ir patikimumo lygis
Nepaisant didelio klientui suteikiamo lankstumo, ExaC@C nepasižymi jokiais kompromisais saugumo srityje. Paslauga teikiama, naudojant du Vilniuje esančius duomenų centrus, kuriuose esanti informacija yra užšifruota ir efektyviomis priemonėmis apsaugota nuo neteisėtos prieigos bei kibernetinių grėsmių. Du geografiškai nutolę centrai taip pat smarkiai prisideda prie didesnio veiklos patikimumo ir mažesnės nuostolių tikimybės, įvykus sistemos klaidai ar stichinei nelaimei.
„Duomenys iš pagrindinio duomenų centro sinchroniškai arba asinchroniškai nuolat perkopijuojami į pagalbinį, tad susigadinus kuriam nors blokui, jis gali būti automatiškai atkurtas. Taip maksimaliai sumažinamas laikas, kai duomenys negali būti pasiekiami, ir nuo to mažiau nukenčia įmonės veikla. Dviejų duomenų centrų sujungimas taip pat įgalina dažniau vykdyti duomenų bazių atnaujinimus, nenutraukiant paslaugų tiekimo vartotojams. Pageidaujant dar didesnio saugomos informacijos saugumo, suteikiama galimybė atsargines duomenų kopijas papildomai laikyti Norvegijoje esančiuose „Telia“ duomenų centruose, išvengiant bene visų įmanomų duomenų praradimo scenarijų“, – įrangos architektūros ypatumus dėsto „Telia“ Verslo klientų vadovas.
D. Karpovič pažymi ir tai, kad serveriuose saugomų duomenų jokiame taške negali pasiekti jokia trečioji šalis. Nors „Exadata“ debesijos infrastruktūra priklauso ir yra valdoma „Oracle“, o „Telia“ administruoja virtualių mašinų (VM) išteklius ir duomenų bazes, patys infrastruktūroje saugomi duomenys, jų schemos ir šifravimo raktai yra prieinami tik pačiam klientui.
Vietinės paslaugos pranašumai
„Telia“ atstovas atvirauja, jog vienomis geriausių tituluojamas „Oracle“ duomenų bazes naudoja ir didesnė dalis žinomiausių Lietuvos įmonių, tačiau prieiga prie jų mūsų rinkoje iki šiol buvo pakankamai komplikuota. Verslams tekdavo ieškoti paslaugų teikėjų užsienyje ir taikstytis su papildomais mokesčiais. Nuo geolokacinių skirtumų kentėdavo ir pačių paslaugų kokybė.
„Naudojant „Oracle“ sertifikuotą įrangą ir programinės įrangos sprendimus, klientas gali pasiekti pačią didžiausią greitaveiką. Maža to, kadangi „Oracle Cloud“ paslaugos teikiamos iš Lietuvos, resursai pasiekiami be didelio atstumo nulemto vėlinimo ir už duomenų persiuntimą mokamų mokesčių, kuriuos įmonėms tekdavo padengti paslaugas įsigijus užsienyje. Greta visų šių privalumų klientai gauna ir geresnį aptarnavimą – konsultaciją „Oracle“ sprendimų klausimais ir techninę pagalbą jiems suteikti gali vietiniai „Telia“ specialistai“, – privalumus vardina D. Karpovič.
Galiausiai informacijos talpinimas Lietuvoje gali būti būtinas ir siekiant įgyvendinti tam tikrą saugumo politiką. Pavyzdžiui, laikantis Bendrojo duomenų saugumo reikalavimų (BDAR), jautrūs ES piliečių duomenys negali palikti ES ribų, tad „Oracle“ paslaugoms pradėjus veikti mūsų šalyje, šios kompanijos sprendimus tapo galima rinktis ir griežtai reguliuojamos informacijos saugojimui.
Idealus darbo pokalbis: atsako, kas išduoda, kad kandidatas naudoja DI
Kas nutiktų, jei dingtų internetas? „Telia“ investuoja į scenarijų, apie kurį nenorime galvoti
Naujas daiktų interneto standartas: pakeisti operatorių verslui kainuos iki 20 kartų pigiau
DI prabils lietuviškai: „Telia“ jungiasi prie universitetų kuriamo nacionalinio garsyno
Naudota įranga: atnaujinti ar išmesti – ką renkasi lietuviai?
Viešas „Wi-Fi“ – patogumas ar spąstai? Prasidedant mokslo metams ekspertas įspėja studentus
Tobuli nuomonės formuotojai: kodėl būtina žymėti DI turinį?
Suomija rodo pavyzdį Europai: vaikų telefonus pamokose keis laikrodžiai
Naujas „Telia“ IT etapas: plėtra, inovacijos ir 10 IT vadovų paieškos
Įperkamo elektromobilio vertė Lietuvoje per metus padidėjo beveik 14 procentų – kone septintadaliu. Augantys atlyginimai ir mažėjančios palūkanos šiemet lėmė...
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...