Paskelbta
1 savaitė prieš-
Išanalizavus Inovacijų agentūros eksporto diagnostikos įrankiu pasinaudojusių 376 Lietuvos įmonių rezultatus paaiškėjo, jog beveik 40 % įmonių turi aiškų augimo tarptautinėse rinkose potencialą, o dar beveik trečdalis verslų jau turi stabilius eksporto procesus ir realias pajamas.
Daugiau nei du trečdaliai įmonių – jau eksporto kelyje
Eksporto diagnostiką atlikusių įmonių rezultatai atskleidžia, kad tarptautinė plėtra yra vienas svarbiausių Lietuvos verslų prioritetų: 23 % įmonių nurodė siekiančios auginti esamą eksportą, 21 % nori pritraukti daugiau klientų ir partnerių, o dar 12 % tikisi atverti naujas rinkas. Šie skaičiai rodo aiškų strateginį nusiteikimą, reikalaujantį tikslingų veiksmų.
Pasak Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovės Simonos Buziliauskienės, įmonių brandos lygis yra aukštas, o didžiausia grupė – beveik 40 % – pasižymi ypač dideliu potencialu.
„Net 39,9 % įmonių galima priskirti prie perspektyvių eksportuotojų – tai yra segmentas, kuriam pakanka nedidelio postūmio, kad pasiektų realią sėkmę tarptautinėse rinkose. Mūsų duomenys rodo, kad verslams dažniausiai trūksta ne kompetencijų ar kokybiško produkto, o nuoseklumo, aiškaus plano ir struktūruoto eksporto valdymo. Būtent šiose srityse Inovacijų agentūra teikia tikslinę pagalbą, siekdama paversti oportunistinį eksportą stabilia ir prognozuojama veikla“, – teigia S. Buziliauskienė. Į Inovacijų agentūros kvietimą gauti 5 mln. eurų finansavimą pažangių produktų ir paslaugų eksporto plėtrai atsiliepė 62 įmonės
Aktyvi plėtra ir valstybės parama
Lietuvos įmonės supranta būtinybę diversifikuoti rinkas. Nors Europa (38 %) ir Baltijos šalys (27 %) išlieka pagrindiniais prekybos partneriais, lietuviška produkcija sėkmingai pasiekia ir tolimesnius regionus, įskaitant Šiaurės Ameriką (12 %), Aziją (8 %), taip pat Afrikos, Okeanijos ir Pietų Amerikos rinkas. Tai liudija apie augančią Lietuvos verslo brandą ir gebėjimą sėkmingai naviguoti įvairiose, dažnai sudėtingose, kultūrinėse ir ekonominėse aplinkose, o kartu užtikrina atsparumą regioniniams svyravimams.
Proaktyvus rinkodaros požiūris taip pat yra viena iš esminių stiprybių. Aktyvumas tarptautinėse parodose gana aukštas – 48 % verslų kasmet dalyvauja 2–3 tarptautinėse parodose.
Pasak S. Buziliauskienės, institucinė parama skatinant Lietuvos verslų tarptautiškumą yra stipri ir nuosekli – kasmet suorganizuojama per 20 verslo misijų ir nacionalinių stendų tarptautinėse parodose. „Šiemet su Inovacijų agentūra 143 Lietuvos įmonės pristatė savo produktus ar paslaugas 13-oje tarptautinių parodų, dar daugiau nei 300 įmonių vyko į verslo misijas: Japonijoje, Vietname, Suomijoje, JAV, Italijoje, Lenkijoje, Singapūre ir kt., – vardija S. Buziliauskienė ir pabrėžia, kad gerai pasirengusios įmonės, dalyvaudamos tarptautinėse parodose, verslo misijose gali ne tik efektyviai patikrinti produkto potencialą naujoje rinkoje bei įgyti daugiau matomumo, bet ir rasti realių verslo partnerių.
Rezultatai išryškino ir tobulintinas sritis
Viena iš sričių, kurioje Lietuvos įmonės galėtų sustiprinti savo pozicijas, yra aiškios atsakomybės už eksporto plėtrą priskyrimas. 38 % įmonių vis dar neturi dedikuoto specialisto, atsakingo už šią sritį. Tokiu atveju eksporto užduotys dažniausiai tenka vadovui arba rinkodaros vadovui, kurie jas atlieka greta savo pagrindinių pareigų. Tarptautinių partnerysčių plėtrai bus skirta beveik pusę milijono eurų
„Eksportui reikia krypties, nuoseklumo ir aiškaus atsakingo žmogaus ar komandos, galinčios užtikrinti proaktyvų rinkų stebėjimą ir nuoseklų planų įgyvendinimą“, – pabrėžia S. Buziliauskienė.
Eksporto diagnostikos rezultatai taip pat rodo, kad 56 % įmonių neturi aiškaus eksporto plano ir biudžeto, o tai fragmentuoja visą procesą ir didina priklausomybę nuo riboto partnerių rato.
Nacionalinio vertės pasiūlymo paieškos
Koreguojasi ir lietuviško verslo vertės suvokimas. Lietuva seniai nebėra pigi darbo rinka, todėl įmonėms svarbu aiškiai įvardyti savo unikalius konkurencinius pranašumus (USP). Rezultatai rodo, jog 38 % įmonių yra aiškiai apsibrėžusios 1–3 unikalius konkurencinius pranašumus. Lietuvos IT sektoriaus eksporto plėtra įsibėgėja
S. Buziliauskienė pažymi, kad nebegalima Lietuvos verslo statyti į vienus rėmus – kiekvienos įmonės tikrasis vertės pasiūlymas yra individualus. „Tikrąjį vertės pasiūlymą sunku nustatyti iš vidaus. Efektyviausias būdas – tiesioginis įmonės klientų poreikių surinkimas bei analizė, siekiant suprasti, ką klientai vertina ir kodėl jie renkasi jūsų produktą ar paslaugą“, – sako ji.
Struktūra lemia sėkmę
Didžiausias Lietuvos verslo potencialas atsiskleis tuomet, kai ambicijos bus derinamos su aiškia struktūra ir nuosekliais veiksmais. Inovacijų agentūra siūlo visą eksporto paslaugų paketą, kuris padeda įmonėms spręsti esminius eksporto klausimus: sistemingai pasiruošti eksportui, priimti duomenimis grįstus rinkų plėtros sprendimus ir efektyviai plėsti užsienio kontaktų tinklą – nuo dalyvavimo tarptautinėse parodose ar verslo misijose iki 20-tyje pasaulio šalių veikiančių komercijos atašė pagalba. Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas: paslėpti mokesčiai griauna pasitikėjimą ir demotyvuoja verslą
„Verslas eksporte auga tada, kai augti leidžia struktūra, o ne sėkmė“, – reziumuoja S. Buziliauskienė, pabrėždama, kad kryptingas darbas su rinkomis leis pasiekti kur kas daugiau sėkmės globalioje arenoje.
Našumo lyderiai – Lietuvos regionai atranda nuosavas verslo stiprybes
Mentorystės diena ir pirmieji apdovanojimai – ženklas, kad mentorystės kultūra Lietuvoje stiprėja
Robotai, kuriems nereikia kodo: kaip Lietuvos įmonės inovacija atranda kelią į Lenkiją ir Ukrainą
6-ąjį gimtadienį švenčiantis „ROCKIT“ kelia klausimą, kaip išjudinti startuolių ekosistemą
Lietuvos IT sektorius pasiekė rekordinę 5,4 % BVP ribą – eksportas išaugo penkis kartus
Naujų galimybių ieškantiems Lietuvos verslams ‒ nemokamos Inovacijų agentūros ekspertų konsultacijos
Vienkartinis plastikas – ilgalaikės pasekmės: kur slypi tikroji problema?
Prasidėjo didžiausia pasaulinė paroda EXPO 2025 – bus matomas ir Lietuvos verslas
Hakeriai taikosi į kiekvieną – nesaugūs jūsų duomenys kelia grėsmę visiems


Naudingos nuorodos:
Dermatologo vizito dažnai tenka laukti nuo vieno iki trijų mėnesių. Per tiek laiko odos ligos progresuoja, o pacientai arba nutraukia...
Įdomu, kaip istorijoje kartais viską pakeičia ne didieji karo planai ar vizijos, o paprasčiausia… baimė. Atsargumas. Kartais — šiek tiek...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ kitais metais visų įmonės padalinių darbuotojų darbo užmokesčio didinimui numato skirti 14 mln. eurų daugiau nei...
Kartais sunku patikėti, kad dabartinis premium automobilių simbolis — BMW — kažkada stovėjo ant tokio plono ledo, kad vienas netikęs...
Vilniaus rajone, Bukiškyje, statomas naujas „premium“ klasės gyvenamasis kvartalas „ROOTHAUS“. Jame iškils dvidešimt individualių namų, bus įrengtos poilsio ir sporto...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai...
Lietuviai per Kalėdas šiemet nori praktiškų dovanų – net 71 proc. džiaugtųsi po kalėdų eglute dovanų radę draudimą. Draudimo technologijų...
Kol dauguma verslų konkuruoja dėl vietos „Google“ paieškos rezultatuose, sparčiai auga informacijos paieška per dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Generatyviniai DI...
Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi...