Paskelbta
4 d. prieš-
Atsižvelgdama į augančius visuomenės lūkesčius dėl gyvūnų gerovės, vietos gamintojų investicijas ir aiškią rinkos kryptį, „Rimi“ patvirtina – iki 2026 m. pabaigos prekybos tinklo parduotuvėse Lietuvoje bus atsisakyta narvuose laikomų vištų kiaušinių. Tai bus galutinis žingsnis pereinant prie aukštesnių gyvūnų gerovės standartų šviežių kiaušinių asortimente bei visuose prekybos tinklo gaminamuose produktuose.
Iki 2026 m. pradžios parduotuvėse bus leidžiamas tik vienas narvuose laikomų vištų kiaušinių produktas – ir tik iš gamintojų, kurie turi aiškią socialinės atsakomybės politiką bei įsipareigoja visiškai atsisakyti šio laikymo būdo.
„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių ir korporatyvinės atsakomybės vadovės Lukos Lesauskaitės-Remeikės teigimu, šiuo metu jau 95 proc. kiaušinių „Rimi“ lentynose yra iš narvuose nelaikomų vištų, o jų paklausa nuosekliai auga.
„Švieži vištų kiaušiniai yra vienas prieinamiausių baltymų šaltinių, randamas kone kiekvieno pirkėjo prekių krepšelyje. Todėl svarbu, kad užtikrindami aukštesnę gyvūnų gerovę išlaikytume ir prieinamą kainą. Per ateinančius metus pilnai pereisime prie kiaušinių iš narvuose nelaikomų vištų – tiek parduotuvių lentynose, tiek mūsų gaminamuose produktuose, įskaitant „Mano dienai“ ir kitas linijas.
Kelerius metus dirbome kartu su gyvūnų teisių organizacijomis ir gamintojais Baltijos šalyse, kad parengtume subalansuotą planą, atliepiantį tiek gyvūnų gerovę, tiek vietos gamintojų pajėgumus ir vartotojų lūkesčius, kurie vis labiau orientuoti į atsakingą vartojimą. Mūsų tikslas išlieka nepakitęs – gyvūnų gerovė, patenkinti pirkėjai ir prieinama kaina“, – sako L. Lesauskaitė-Remeikė.
VšĮ „Tušti narvai“ vadovės Gabrielės Vaitkevičiūtės teigimu, prekybos tinklo sprendimas visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių yra svarbus žingsnis link didesnės gyvūnų apsaugos mūsų šalyje. Baltijos šalyse pirmauja Lietuva
„Kai tokios didelės ir žinomos įmonės renkasi parduoti tik etiškiau išgautus produktus, keičiasi visa rinka. Ir dėl to, kad gamintojai turi keistis, ir dėl to, jog parodomas pavyzdys. Sveikinu šį „Rimi“ sprendimą, apsaugosiantį tūkstančius paukščių nuo gyvenimo narve“, – teigia ji.
Lietuvos gamintojai: pokyčiui reikalingos nuoseklios investicijos
Paskutinysis „Rimi“ perėjimo prie žymiai aukštesnės dedeklių vištų gerovės etapas – atsisakymas 3 kodo arba narvuose laikomų vištų kiaušinių – jau suplanuotas. Šį pokytį įgyvendinti padeda atsakingi „Rimi“ tiekėjai.
Vienas didžiausių šalies gamintojų, „Groward Group“, pastaruoju metu taip pat žengia reikšmingus žingsnius.
„Šiais metais pasiekėme svarbų pokytį – dauguma mūsų fermose auginamų paukščių jau laikomi ne narvuose, o ant kraiko. Planuojame ir toliau nuosekliai investuoti į sprendimus, kurie didins ant kraiko laikomų paukščių dalį bei stiprins mūsų veiklos tvarumą“, – sako „Groward Group“ pardavimų vadovas Vytis Bradauskas.
Jis pabrėžia, kad bendradarbiavimas su partneriais, kurie laikosi atsakomybės, skaidrumo ir gyvūnų gerovės principų, yra itin svarbus. Gyvūnų gerovė pirmoje vietoje
Pokytį spartina ir kiti Lietuvos gamintojai. Žemės ūkio bendrovė „Sparnai“ per pastaruosius metus įgyvendino reikšmingas investicijas.
„Viena ferma buvo aprūpinta specialiais laisvo laikymo viščiukų auginimo įrenginiais, o šešios fermos – moderniais kraiko laikymo sprendimais. Iš viso į pokyčius investuota apie 2 mln. eurų“, – teigia bendrovės direktorius Dainius Spirikavičius.
Gyvūnų gerovė tampa rinkos standartu
L. Lesauskaitės teigimu, „Rimi“ sprendimas visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių atspindi tendenciją, kurią vis aktyviau palaiko tiek Lietuvos gamintojai, tiek prekybos tinklai ir patys vartotojai. Perėjimas prie aukštesnių gyvūnų gerovės standartų ne tik gerina produktų kokybę, bet ir stiprina tvarią paukštininkystės pramonę bei skatina atsakingą vartojimą. Dažome velykinius margučius
Nors tokie pokyčiai reikalauja reikšmingų investicijų, tiek gamintojai, tiek prekybininkai sutaria – tai ilgalaikė ir būtina kryptis Lietuvos rinkoje.
Artėja kuklesnės šventės: trečdalis lietuvių Kalėdoms planuoja išleisti mažiau nei pernai
2 taupūs ir lengvi receptai iš brokolių: nuo šviežios mišrainės iki gardžių blynelių
Interjero dizainerė atskleidžia 2025 m. kalėdų dekoro tendencijas: kaspinai madingi išliks ir šiemet, pataria dekoruoti ir veidrodžiais
Prekybos tinklas „Rimi“ skelbia parduotuvių darbo laiką šventiniu laikotarpiu
Pokyčiai „Rimi Baltic“ vadovų komandoje: personalo direktorės pareigas perima Vaida Kaikarienė
Susipažinkite su vaisių karaliumi mangu: kaip tinkamai išsirinkti, supjaustyti ir panaudoti virtuvėje
Britiškas sūris, užkariavęs lietuvių virtuves: 2 paprasti ir taupūs receptai su čederiu
Nuo lapkričio 3 d. keičiasi dalies „Rimi“ parduotuvių darbo laikas
Paskutinės minutės idėjos Helovino šventei: susikurkite šiurpią atmosferą ir pasilepinkite skanėstais paprastai ir taupiai

Lietuvos gyventojai tampa vienais ryškiausių paštomatų naudojimo lyderių Europoje – naujausias tarptautinis „DPD“ „E. barometro“ tyrimas rodo, kad siuntų pristatymą...
Įdomu, kaip dažnai prabangos pasaulyje galioja taisyklės, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo absurdiškos. Pardavinėti mažiau, nors paklausa – milžiniška? Skamba...
Lapkričio 27 d. verslo bendruomenė kviečiama į nuotolinį renginį „Automatizacija 80/20: kasdienės verslo operacijos arba ką ir kaip automatizuoti?“. Tai...
Į Vilniaus oro uostą jau kitąmet atriedės nauji elektriniai autobusai. Lietuvos oro uostai su kompanija COBUS pasirašė sutartį dėl 12...
Nėra daug verslo istorijų, kurios prasideda viešbučio bare Bankoke ir baigiasi globalia industrija, kurioje kasmet sukasi milijardai. „Red Bull“ būtent...
Specialistai pabrėžia, kad žema lauko temperatūra neigiamai veikia beveik visas automobilio sistemas, todėl, termometro stulpeliui krentant, automobilį atšiaurioms žiemos sąlygoms...
Atsiradus galimybei įsigyti naują būstą kyla klausimas, ką daryti, jei senoji paskola vis dar nėra išmokėta. Apie reikalingus žingsnius ir...
Prekės ženklai, kurių komunikacijoje atsispindi 90-ųjų tematika, sulaukia apie 30 procentų didesnio auditorijos įsitraukimo, o nostalgija grįstas turinys sukelia net...
Skaitmeniniame amžiuje, kai socialiniai tinklai formuoja mūsų įpročius, nuomones ir net emocinę savijautą, prekių ženklams ar turinio kūrėjams sukurti „virusinį“...
Kai artimas draugas, partneris ar šeimos narys praneša apie planus keisti karjerą, pirmoji mūsų reakcija – jį palaikyti. Tačiau, pasak...