Sekite naujienas

Verslas

Vilniaus oro uoste baigta centrinės aikštės rekonstrukcija: projekto esminiai darbai baigti mėnesiu anksčiau

L

Paskelbta

-

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad Vilniaus oro uosto centrinė eismo schema po rekonstrukcijos atveriama transportui, esminiai darbai baigti mėnesiu anksčiau. Naujoje aikštėje priešais terminalą įrengta daugiau nei 400 lengvųjų automobilių ir autobusų stovėjimo vietų, netolimoje ateityje bus įrengtos kelios dešimtys elektromobilių įkrovų vietų, jau įrengtos naujos dviračių statymo vietos, įdiegtas naujas ženklinimas, sukurtos žaliosios zonos, pastatytos specialios pastogės nuo kritulių ir kiti sprendimai, kurie skirti geresnei keleivių patirčiai ir keleivių transporto srautų valdymui.

Reklama

Teigiama, kad tai pirmojo stambaus keleivių infrastruktūros atnaujinimo etapo pabaiga, kuri žymi reikšmingą žingsnį pirmyn į visiškai atnaujintą sostinės oro uostą, kuriame jau kitais metais startuos ir naujasis išvykimo terminalas.

Investicijos į centrinės aikštės atnaujinimą siekia 9,5 mln. eurų. Viso buvo rekonstruota beveik 30 tūkst. kvadratinių metrų teritorija.

„Nauja transporto judėjimo schema atveria galimybes efektyviau aptarnauti automobilių ir viešojo transporto srautus. Tai ypač svarbu baigiant kitus Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos darbus ir žvelgiant į artėjantį naujojo išvykimo terminalo atidarymą, kai jau kitąmet galimybes aptarnauti išvykstančių keleivių srautus sostinės oro uoste padidinsime dvigubai“, – teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų (LTOU) infrastruktūros plėtros departamento vadovas.

Rekonstrukcija vykdyta keliais etapais


Eismo schemos pertvarka prie pagrindinių šalies oro vartų nuo metų pradžios buvo įgyvendinta keliais etapais ir baigta per mažiau nei devynis mėnesius. Pasak A. Dūmano, tai rodo, kad projekto rangovas „Eikos statyba“ darbus planavo itin atsakingai bei pasitelkė profesionalius partnerius, kurie įgyvendino darbus.

„Džiaugiamės galėdami pristatyti sėkmingai užbaigtą Vilniaus oro uosto centrinės aikštės rekonstrukcijos projektą. Šio projekto įgyvendinimas puikus pavyzdys kaip glaudus bendradarbiavimas su Lietuvos oro uostais ir visomis kitomis projekte dalyvavusiomis šalimis leidžia pasiekti puikių rezultatų. Mūsų komanda įdėjo daug pastangų, kad užtikrintume aukščiausią statybos kokybę ir būtų laikomasi visų nustatytų terminų. Esame įsitikinę, kad atnaujinta aikštė gerokai pagerins keleivių patirtį ir padės oro uostui tapti dar patrauklesniu tiek lankytojams, tiek oro linijoms“, – Almantas Čebanauskas, „EIKOS statybos“ vadovas.

carvertical VIN patikra

LTOU plėtros vadovas A. Dūmanas dėkojo oro uosto specialistų komandoms, kurios prasidėjus aktyviam vasaros kelionių sezonui, padėjo suvaldyti laikinus pokyčius Vilniaus oro uosto prieigose iki visos aikštės atidarymo. Tam specialiai buvo pasamdyti konsultantai, kurie teikė informaciją keleiviams bei valdė eismo srautą, teikė pagalbą keleiviams tarpinių etapų laikotarpiu.

Visi eismo schemos darbai buvo derinami prie naujojo išvykimo terminalo statybų bei prie metų laikų, kai galima efektyviausiai vykdyti tokio pobūdžio darbus. Darbai buvo skaidomi etapais siekiant, kad pereinamuoju laikotarpiu įtaka parkavimo paslaugoms, keleivių judėjimui bei oro uosto partneriams būtų kuo mažesnė.

Įrengta pastogė – nuo lietaus ir sniego


Po šių permainų centrinė aikštė prie Vilniaus oro uosto tapo patogesnė atvykstantiems ir išvykstantiems vairuotojams bei keleiviams. Aiški transporto schema leidžia lengviau susiorientuoti ir manevruoti oro uosto prieigose.

Taip pat atnaujintos ir patogiau išdėstytos taksi ir pavežėjimo paslaugų zonos. Įrengtos naujos viešojo transporto sustojimo vietos bei judėjimo schema keleiviams padės judėti sklandžiau ir greičiau tiek esamo, tiek naujojo išvykimo terminalo kryptimis.

Dalis naujos centrinės aikštės uždengta specialia pastoge, kuri apsaugo lankytojus nuo kritulių ar kaitrios saulės spindulių tuo metu, kai į oro uostą atvykstama išleisti ar pasitikti keleivių.

Esminiai eismo schemos pokyčiai keleiviams


LTOU atstovai teigia, kad visa senosios eismo schemos logika buvo iš esmės pakeista, o dabartiniai sprendimai leidžia transporto priemonėms efektyviau judėti ratu, iš esmės išvengti atvejų, kai atvažiuojama ne į tą aikštelę, vairuotojai gali patogiau pasitikti arba išleisti keleivius.

Šiuo metu keleiviai pėsčiomis į išvykimo terminalą gali patekti trimis būdais: per abidvi panduso puses arba per atvykimo terminalą. Daugiau bagažo turintieji gali pakilti atvykimo terminalo liftu. Atvežant ar pasiimant keleivius, kurie turi judėjimo ar kitų negalių, galimas užvažiavimas ant panduso – tokiu atveju reikia interneto puslapyje ne mažiau kaip prieš 48 val. iki atvykimo į oro uostą užpildyti specialią formą.

Centrinėje aikštėje aktualiausias pokytis privačiam transportui – pirmosios dvi įvažiavimo eismo juostos skirtos pasukti kairiau – į trumpalaikio stovėjimo aikštelę (P2). Dar viena – kairiau sukti leidžianti trečioji juosta – vadinamoji „Kiss&Fly” zona, kuri skirta greitam pasitikimui arba keleivių išleidimui.

Kitoje eismo schemos dalyje sukurta stovėjimo zona didesniam keleiviniam transportui (autobusams) – ji pasiekiama sukant į dešinę.


Centrinėje aikštėje (P2) įrengtos ir dviračių laikymo, paspirtukų dalinimosi vietos, elektromobilių įkrovos stotelės. Lieka ir oficialių oro uosto taksi linija, atnaujintos miesto viešojo transporto sustojimo vietos.

Visa informacija apie eismo pokyčius skelbiama specialiame polapyje https://vilnius-airport.lt/lt/kaip-atvykti

Naujienos

Verslas39 minutės prieš

Pelningai 2024-uosius metus baigę Vilniaus šilumos tinklai įgyvendino strateginius projektus ir didino investicijas

2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...

Verslas1 d. prieš

„Hero“ projektas žingsnis po žingsnio artėja link finišo: patalpos jau įrengiamos pagal nuomininkų poreikius, vyksta aplinkotvarkos darbai

Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...

Startuoliai2 d. prieš

Kauno startuolių bendruomenė – investicijos į mokslinius tyrimus ir antreprenerystę

2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...

Verslas2 d. prieš

Greta Ranonytė. 152 milijardai eurų – ne riba. Kiek dar gali augti „fintech“ Lietuvoje?

Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...

Verslas2 d. prieš

„SBA Urban“ grupės įmonė pradeda platinti 23,5 mln. eurų obligacijų emisiją verslo centro „Hermanas“ Kaune plėtojimui

„SBA Urban“ ir „TABA Invest“ valdoma įmonė „S3 Business“ pradeda platinti pirmąją 23,5 mln. eurų bendros obligacijų emisijos dalį. Jos...

Ekspertai

Ekspertai15 val prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai20 val prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai2 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai6 d. prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Ekspertai6 d. prieš

Motociklų sezonas įsibėgėja: kodėl svarbu vairuoti atidžiau?

Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |