Paskelbta
2 savaitės prieš-
Lietuvoje akcijų ir specialių pasiūlymų paieška išlieka vienu svarbiausių pirkėjų įpročių, o kaina dažnai nulemia galutinį apsisprendimą. Naujausi tyrimai rodo, jog akcijų „medžioklė“ beveik pusei gyventojų jau virto sąmoninga ir nuolatine pirkimo strategija. Prekybos tinklams šis pirkėjų lūkestis virsta nuolatiniu iššūkiu: kaip efektyviai valdyti tūkstančius kainų pokyčių. Pasak „StrongPoint“ vadovo Rimanto Mažulio, šiandien technologijos siūlo būdą, kaip šiose lenktynėse laimėti ir pirkėjui, ir prekybininkui.
Remiantis 2025 m. kovo mėnesį „Havas Group“ ir „Norstat LT“ atliktu reprezentatyviu Lietuvos visuomenės nuotaikų ir elgsenos tyrimu, ryškėja aiškus paveikslas: nors nerimas dėl finansinės padėties palaipsniui mažėja, Lietuvos vartotojų elgsenoje dominuoja racionalumas, o kainai ir nuolaidoms tenka lemiamas vaidmuo. Pusė (49 proc.) respondentų nuolat ieško specialių pasiūlymų, akcijų bei nuolaidų ir pagal jas sprendžia, kada įsigyti prekę.
Daugiau nei pusė (51 proc.) respondentų teigia, kad specialiai apsilanko skirtinguose prekybos tinkluose priklausomai nuo ten taikomų nuolaidų, o net 31 proc. gyventojų tikisi, kad įmonės padės klientams teikdamos nuolaidas ir akcijas. Tai rodo, kad vartotojų elgsenoje ir toliau dominuoja racionalumas, kai siekiama maksimalios naudos už kiekvieną išleistą eurą.
„Pirkėjams kaina yra kur kas daugiau nei tik skaičius etiketėje – tai pasitikėjimo ir emocijos klausimas. Gera nuolaida leidžia žmogui jaustis protingai apsipirkusiu, suteikia pasitenkinimo. Ir tai nėra tik Lietuvos pirkėjų bruožas. Matome, kad racionalaus pirkimo ir vertės paieškos banga ritasi per visą pasaulį, todėl gebėjimas lanksčiai atliepti šiuos lūkesčius tampa iš principo svarbiausia šiuolaikinio verslo užduotimi”, – sako R. Mažulis.
Panašios tendencijos stebimos ir pasauliniu mastu. Vieno naujausių 2024 m. „PwC“ Pasaulinės vartotojų įžvalgų tyrimo (angl. „PwC Global Consumer Insights Pulse Survey“) duomenimis, daugiau nei pusė vartotojų visame pasaulyje dėl ekonominės situacijos mažina nebūtinas išlaidas ir aktyviai ieško prekybininkų, kurie siūlo patrauklias akcijas.
„Šiuolaikinis pirkėjas yra „hibridinis“ – jis ieško informacijos internete, bet dažnai perka fizinėje parduotuvėje, todėl tiksli ir aiški kainodara lentynoje tampa vienu svarbiausių veiksnių. Pavyzdžiui, žmogus telefone pamato gerą pasiūlymą ir ateina į parduotuvę jau žinodamas, ko nori. Jeigu fizinėje parduotuvėje kaina kitokia nei pirkėjas matė internete, žmogus nusivilia. Taip verslas rizikuoja ne tik prarasti pardavimą, bet ir sugadinti visą kliento patirtį. Todėl sujungti interneto ir fizinės parduotuvės informaciją, kad kainos visur sutaptų taip svarbu”, – paaiškina R. Mažulis. Kas antras pirkėjas akcijas medžioja mobiliosiose programėlėse
Daugybė privalumų – nuo sutaupyto laiko iki išvengtų klaidų – skatina prekybininkus visame pasaulyje investuoti į išmaniuosius sprendimus. Viena ryškiausių tokių inovacijų – elektroninės kainų etiketės. Paprastai tariant, tai yra maži, prie lentynų tvirtinami ekranai, kurie pakeičia įprastus popierinius kainų lapelius. Jie belaidžiu ryšiu sujungti su centrine parduotuvės sistema, todėl pakeitus kainą kompiuteryje, ji akimirksniu atsinaujina ir lentynoje. Gyventojų apsipirkimo įpročiai
Būtent tai suteikia prekybininkams galimybę greitai reaguoti į pirkėjų lūkesčius. Pasak R. Mažulio, ši technologija pirmiausia panaikina žmogiškąsias klaidas ir taip garantuoja, kad kaina lentynoje atitiks tą, kurią pirkėjas mato kasoje. Produktų iš grūdų tendencijos 2023-iaisiais
„Prekybos tinklai, leisdami akcijų laikraštukus, vienu metu keičia nuo 2 tūkst. iki 6 tūkst. prekių kainų. Elektroninės etiketės leidžia šį procesą atlikti per valandą visame tinkle, kai rankiniu būdu tai užimtų nepalyginamai daugiau laiko. Etiketės taip pat padeda prekybininkams lengviau ir greičiau sukrauti prekes į lentynas. Produktas kurį reikia padėti į lentyną, gali būti nuskanuotas mobiliu įrenginiu ir etiketė lentynoje iškart pradeda mirksėti, tai darbuotojui padeda daug greičiau surasti prekės vietą ir taip išvengti klaidų, kad prekė tikrai sutaptų su kainos etikete“, – paaiškina R. Mažulis. Vilniaus oro uosto naujovė
Vilniuje oficialiai užbaigtos verslo centro „Hero“ statybos
Kiek metų jums duotų dirbtinis intelektas? Kviečia išbandyti Vilniaus centre
Humanoidiniai robotai: netrukus atsiras darbo vietoje šalia jūsų
Naujas technologijų puslapis atverstas knygyne: viename iš jų apsipirkti galima greičiau
Naujas etapas verslui: reikalavimas naudoti išmaniuosius kasos aparatus padės mažinti šešėlį
Parduotuvės keičiasi greičiau nei pastebi pirkėjai: ką netrukus išvysime Lietuvoje?
Atsisako laukti eilėse: tyrimas atskleidė, kaip apsiperka Z karta
Senjorai apsipirkinės paprasčiau: maisto parduotuvėse pradeda veikti išmanioji pagalbos sistema
Centų neliks, sumaišties – taip pat: nauja sistema palengvins atsiskaitymą kasose
Iš pirmo žvilgsnio, mokėjimas grynaisiais už nekilnojamąjį turtą atrodo saugiausias ir protingiausias sprendimas. Jokių palūkanų, jokių skolų, jokių mėnesinių įmokų...
Netikėti gedimai – trūkęs vamzdis, neveikianti šildymo sistema ar užstrigusi spyna – dažnai įvyksta ne vietoje, ir ne laiku. Tokiose...
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ pradėjo išankstinę prekybą „iPhone 17“ telefonais. „Tele2“ siūlys savo klientams naujausius Apple produktus „iPhone 17“, „iPhone...
Naujausi „Eurostat“ duomenys rodo, kad verslas Lietuvoje patenka tarp daugiausiai į skaitmeninę reklamą investuojančių ES šalių. 2024 m. bent kartą...
Vilniuje rugsėjo 10–11 dienomis vyko tarptautinė konferencija „Telematics and Connected Mobility“, sutraukusi daugiau kaip 500 transporto, telematikos ir technologijų ekspertų...
Ekstremalaus sporto entuziastai neretai viešumoje vadinami bebaimiais, mat jų pasirodymai dideliu greičiu lekiant lenktynių trasose ar miško keliukais, atrodo, reikalauja...
Spalio 16 d. Vilniuje vyksianti „Social Media Day“ konferencija atvers duris į nuomonės formuotojų pasaulį, kuriame taisyklės neegzistuoja, o sėkmę...
Daugelis lietuvių, net nenutuokdami, savo stalčiuose „užkonservavę“ laiko ne vieną šimtą eurų. Kažkada brangiai kainavę, bet jau pasenę išmanieji namuose...
Vaikams rugsėjį sugrįžus į mokyklas, keliuose kasmet išauga eismo įvykių rizika. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, beveik pusė...
Lietuvoje augant elektromobilių skaičiui, vairuotojai žvelgia į infrastruktūrą. Tarptautiniai tyrimai atskleidžia, kad šalyje įkrovimo stotelių vietos ir jų skaičius problemų...