Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
By
LukasŠių metų pradžioje oficialiai įsteigti Turkijos ir Lietuvos prekybos rūmai (angl. Turkish-Lithuanian Chamber of Commerce,TLCC), kurių tikslas – skatinti ir palengvinti prekybą, investicijas ir verslo bendradarbiavimą tarp Turkijos ir Lietuvos. Gegužės pabaigoje Vilniuje vyko atidarymo renginys verslo bendruomenei. Tikimasi, kad TLCC ženkliai prisidės prie šalies ekonomikos, gerindama bendradarbiavimo sąlygas tarp Turkijos ir Lietuvos verslų.
Ekonominio sudėtingumo observatorijos (OEC) duomenimis, 2023 m. Lietuvos eksportas į Turkiją sudarė apie 486 mln. eurų. Tuo tarpu Turkijos eksportas į Lietuvą sudarė apie 473 mln. eurų – dvigubai daugiau nei per pastaruosius trejus metus. Verta paminėti, kad 2023 m. Turkiją aplankė apie 280 000 Lietuvių turistų. Turkija išlieka pirmasis lietuvių, galvojančių apie atostogas, pasirinkimas.
Pasak Turkijos ir Lietuvos prekybos rūmų prezidento Sarp Demiray, kryptingo bendradarbiavimo dėka tokius skaičius jau artimiausiu metu galima padvigubinti, o prekybos rūmų atidarymas reiškia reikšmingą, naujo Turkijos ir Lietuvos ekonominių santykių etapo pradžią.
„Abiejų šalių ekonominiai santykiai turi didelį augimo potencialą. Tam, kad jis sparčiau augtų, trūko patikimų tarpininkų, kurie pasitelkdami savo patirtį, tinklus ir ryšius, padėtų formuoti gerus dvišalius santykius. Lietuva turi labai gerą verslo supratimą ir standartus. Čia suteikiamos geros sąlygos investuoti į daug potencialo turinčias strategines sritis, tokias kaip „fintech”, IT, biotechnologijos ir aukštųjų technologijų gamybos sritis. Tuo tarpu Turkija turi didelį ekonominį mastą ir gylį, kvalifikuotą darbo jėgą. Taip pat, stiprią praktinę patirtį daugelyje pramonės šakų, įskaitant gamybą, energetiką, finansus ir, žinoma, turizmą. Jeigu gebėsime tinkamai visa tai apjungti, prekyba tarp šių šalių gerokai išaugs”, – pažymint oficialios prekybos rūmų veiklos pradžią teigė S. Demiray.
Su oficialia veiklos pradžia TLCC pasveikino Ekonomikos ir inovacijų viceministras Karolis Žemaitis. Jis pabrėžė, kad Lietuvai Turkija yra svarbus verslo partneris.
„Tarp Lietuvos ir Turkijos yra daug neišnaudotų verslo galimybių. Abi šalys kiekvienai gali daug ką pasiūlyti – skirtingas, bet unikalias rinkas. Lietuva sparčiai auga. Todėl nenuostabu, kad šalis tampa centru, kuriame kuriasi ne tik vietinės bet ir užsienio bendrovės. Tikimės, kad bendrovių iš Turkijos sparčiai daugės mūsų šalyje”, – sakė K. Žemaitis
Renginyje dalyvavo ir Turkijos ambasadorius Lietuvoje Gorkem Baris Tantekin. Jis akcentavo, kad per pastaruosius paskutinius metus Lietuvos ir Turkijos verslo santykiai stiprėja, pasiekta daug svarbių laimėjimų.
„Turkijos ambasada Lietuvoje tvirtai remia TLCC. Prekybai palankioje strateginėje vietoje Europoje ir Azijoje išsidėsčiusi Turkija daugeliui Lietuvos įmonių atveria vartus į naujas rinkas. Kita vertus, Lietuva yra pagrindinė Baltijos regiono žaidėja. Dėl to ji – didžiausia mūsų prekybos partnerė Baltijos regione. Lietuva turi stiprią ekonomiką ir talentingus žmones. Yra visos sąlygos plėsti ir stiprinti bendradarbiavimą tarp dviejų šalių. Tai – ta priežastis, kodėl šiandien esame čia”, – teigia G. B. Tantekin.
Turkijos ir Lietuvos prekybos rūmų prezidentu išrinktas „European Merchant Bank” („EMBank”) generalinis direktorius Sarp Demiray, o viceprezidentais – „Šeimos kredito unijos” įkūrėjas Taurimas Valys ir „EBD Holding” operacijų vadovas Ugurcan Ozver. Prekybos rūmų vykdomuoju direktoriumi tapo Selim Emre Ozkan.
TLCC valdybą taip pat sudaro Dincer Eroglu, „Turkish Airlines” generalinis direktorius Lietuvoje, Efe Kesen, kelionių organizatoriaus „Coral Travel” generalinis direktorius Baltijos šalims, Kristina L. Aleknienė, „Baltic Accounting Experts” generalinė direktorė, Umit Atesagaoglu, Turkijos ambasados Vilniuje komercijos patarėjas, Mutlu Demir, NATO akredituotos inžinerijos įmonės „Denzay” partneris ir Turgay Bekfilavioglu, „DLG Logistics Group” Artimųjų Rytų skyriaus vadovas.
Verslo finansavimo perspektyvos: ko labiau stokojame – finansavimo šaltinių ar investicijų?
„EMBank” pradeda bendradarbiauti su „Europcar”
Trečiąjį ketvirtį „EMBank” pelną išaugino beveik dvigubai
Kauno augimas neša naudą visai Lietuvai
Trečias ECB palūkanų mažinimas: ką tai reiškia verslams ir vartotojams
„Investor Camp 2024“ į Vilnių pritraukė 250 investuotojų – nuo Amerikos iki Azijos
Tvarumo kursas: be smulkaus ir vidutinio verslo pokyčiai nebus įmanomi
Dar vienas impulsas startuoliams – prasideda trečiasis „Startup Lithuania“ ir „Plug and Play“ akceleratoriaus etapas
Pasaulinę turizmo dieną – šventė Klaipėdoje ir unikalūs maršrutai kelionių traukiniais mėgėjams
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
Geriausio Lietuvoje gyvenamosios paskirties projekto apdovanojimas šiais metais keliauja į Klaipėdą. Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos kartu su Darnios plėtros...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...