Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) naujausia statistika rodo, jog elektromobilių pardavimai Europoje smunka jau keletą mėnesių iš eilės. Ne išimtis ir Lietuva, mat naujausiais „Regitros” duomenimis, mūsų šalyje iki rugsėjo užregistruota 18 proc. mažiau elektromobilių negu pernai tuo pačiu laikotarpiu. ACEA skaičiuoja, kad Europos vartotojai dabar kur kas dažniau renkasi hibridinius automobilius, kadangi per šių metų pusmetį jų pardavimai išaugo maždaug 22 proc. Visa ši statistika – tai ne kas kita, kaip ženklai, kad elektromobilių rinka Europoje šiek tiek išsikvėpė. Anksčiau planuoto spartesnio perėjimo prie elektromobilių dar turėsime palaukti.
ACEA skaičiavimais, liepos mėnesį elektromobiliai sudarė 13,6 proc. visų naujų automobilių pardavimų Europos regione, kai pernai šis skaičius siekė 14,5 proc. Kita vertus, mažėjo ir dujomis varomų automobilių pardavimai (8,4 proc.) bei dyzelinių automobilių (11 proc.).
Įdomu tai, kad remiantis „Regitros” duomenimis, iki 2024 m. rugsėjo Lietuvoje iš viso įregistruota maždaug 1 proc. daugiau lengvųjų automobilių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, tačiau jeigu pažvelgtume į elektromobilius, mūsų šalis visiškai atitinka šiuo metu Europoje įsivyravusias tendencijas. Paskolų atsigavimo visose srityse reikės palaukti, bet pozityvūs ženklai matomi
Iki šių metų rugsėjo Lietuvoje įregistruota maždaug 300 mažiau elektromobilių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, o elektromobilių rinkos dalis mūsų šalyje, lyginant su pernai sumažėjo kiek daugiau nei procentu ir dabar siekia 5,4 proc.
Be to, tai, kad vartotojai šiuo metu kur kas labiau linkę rinktis hibridinius automobilius vietoje elektrinių, galiu patvirtinti ir remdamasis mūsų įmonės statistika. Pavyzdžiui, Lietuvoje verslai pastaruoju metu gerokai dažniau ieško finansavimo pirkti hibridiniui automobiliui, o ne elektriniam. Mūsų šalyje verslai labiau linkę įsigyti benzinu varomus automobilius, kurių kaina svyruoja nuo 10 000 Eur iki 40 000 Eur. Kaip rodo mūsų vidiniai duomenys, šiuo metu verslas itin mėgsta „Toyota” ir „Volkswagen” gamintojo automobilius.
Konkurencija, ekonominė padėtis ir valstybių požiūris
Kaip akcentuoja Europos automobilių gamintojų asociacija, Europos automobilių pardavimai ypač stagnuoja dėl to, nes Vokietijoje, kuri Europoje yra didžiausia automobilių rinkos žaidėja, mažėja elektromobilių paklausa. Planuojate parduoti automobilį? Ekspertai siūlo palaukti bent iki pavasario
Skatinant elektromobilių įsigijimą jau tapo įprasta, kad daugumoje Europos šalių taikomos skatinamosios priemonės. Pavyzdžiui, Lietuvoje privatiems asmenims už naują grynąjį elektromobilį šiuo metu kompensuojami 5000 eurų, o už naudotą – 2500 eurų.
Tačiau jeigu pas mus situacija skatinant įsigyti elektromobilį vis dar dėkinga, ji tokia jau bene pusę metų nėra Vokietijoje.
Praėjusių metų gruodį, Vokietijos valdžia savo šalyje, visais metais anksčiau nei planuota, nutraukė subsidijų teikimą elektromobiliams. Tai automatiškai lėmė ir vartotojų polinkį pirkti pigiau kainuojančius hibridinius automobilius arba vien tik vidaus degimo varikliais varomus. Lietuva ir Šiaurės regionas
Iškart pradėta prognozuoti, kad 2024 m. vien tik baterijomis varomų automobilių dalis Vokietijoje sumažės iki maždaug 15 proc., kai anksčiau ji siekė beveik 20 proc.
Dabar didžiausias Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen” planuoja uždaryti bent kelias gamyklas bei vis atviriau pripažįsta, kad viena esminių priežasčių, kuri apsunkina Europos elektromobilių rinkos perspektyvas yra konkurencinė įtampa su Kinija, kuri labai stipriai subsidijuoja savo elektromobilių pramonę.
Tuo tarpu automobilių „Mercedes-Benz” gamintojas, kuris anksčiau buvo kiek pozityvesnis, irgi sušvelnino šių metų teigiamas prognozes ties elektromobiliais ir taip pat atvirai pripažįsta, kad perėjimas nuo vidaus degimo varikliais varomų automobilių prie elektrinių užtruks ilgiau nei tikėtasi.
Tie, kurie domisi automobilių rinka, tikrai puikiai žino, kad Europos Sąjunga (ES) yra nustačiusi galutinį terminą (2035 m.) iki kurio automobilių gamintojams teks palaipsniui nutraukti naujų vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių pardavimus.
Dar šių metų pradžioje galėjome džiaugtis tuo, kad įgyvendinant tokį tikslą, viskas juda gerąją linkme, mat naujų lengvųjų automobilių pardavimai Europoje 2023-aisiais išaugo 13,9 proc., o elektromobiliai pagal paklausą pirmąkart pranoko dyzelinu varomus automobilius. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, elektromobilių pernai buvo nupirkta 37 proc. daugiau nei užpernai. „Citadele“ bankas
Kita vertus, naujausia statistika pasiuntė aiškią žinią, kad į sėkmingą ir savalaikį perėjimą prie elektromobilių reikia žvelgti ir apie jį kalbėti kiek atsargiau.
Elektromobilių rinkoje Europoje vyrauja nemažai audringų vėjų, kurie nebūtinai visada pučia tik į teigiamą pusę.
Kęstutis Grinaveckas, „Finpro” valdybos narys
Lietuvos verslų optimizmas lenkia europines nuotaikas – naudą galima išvysti dar šiemet
ECB palūkanų mažinimas Lietuvos verslams gali reikšti „karštą“ vasarą
Šalies verslams būdingą problemą įveikusi kūdikių maisto gamintoja iškart fiksavo rekordinį augimą
Lietuvių įkurtas alternatyvus finansuotojas „Finpro“ žengia į užsienį: pradėjo veiklą Estijoje
„Finpro“ pritraukė investiciją iš „Areus“ įmonių grupės – įstatinis kapitalas didinamas 1,5 mln. eurų
Dainius Vaičikonis. Trys pokyčiai, kurie dar šiemet sušvelnintų Lietuvos SVV skaitmenizacijos spragas
„Finpro” paskolų portfelis 2024-aisiais išaugo daugiau nei 4 mln. eurų
2024 metais naujų automobilių registracijos šoktelėjo: Lietuva kaimynus lenkė net 73 proc.
Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...