Sekite naujienas

Verslas

„Lidl“ prisideda prie kovos su klimato kaita: išmetamo CO2 kiekį sumažino net 60 proc.

Paskelbta

-

Šiuo metu Dubajuje vykstanti Jungtinių Tautų klimato kaitos konferencija vėl paskatino gilias diskusijas planetos išsaugojimo klausimais. „Lidl“ grupė nuolat imasi veiksmų, siekiant sumažinti klimato kaitą – prisiima atsakomybę už klimato apsaugą ir ne tik užsibrėžia ambicingus tikslus, bet ir sėkmingai juos įgyvendina. Naujausios „Schwarz Group“ pažangos ataskaitos duomenimis, „Lidl“ grupei išmetamo CO2 kiekį pavyko sumažinti net 60 proc. Taip prekybos tinklas prisideda prie Paryžiaus susitarimo įgyvendinimo – siekti, kad vidutinės temperatūros kilimas pasauliniu mastu nepadidėtų daugiau kaip 1,5 °C.

Kovoje su klimato kaita turi dalyvauti kiekvienas, tačiau maisto pramonė yra atsakinga už beveik trečdalį į atmosferą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD), kurios spartina klimato kaitą. Todėl prekybos tinklai turi dėti visas pastangas, kad jų veikla būtų kuo tvaresnė ir palankesnė planetai bei žmonėms.

„Lidl“ – gerai žinomas vardas visame pasaulyje, todėl siekiame rodyti pavyzdį visoms verslo organizacijoms ir aktyviai prisidedame prie Paryžiaus susitarimo tikslų įgyvendinimo. Tiek maisto produktų gamyba, tiek logistika prisideda prie ŠESD emisijų. Todėl jaučiame atsakomybę ir stengiamės veikti tvariau ne tik žodžiais, bet ir konkrečiais veiksmais“, – sako „Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.

Anot jo, dėl šios priežasties „Lidl“ tvarumo strategijoje didelis dėmesys skiriamas kovai su klimato kaita – nuolat rengiamos išsamios ataskaitos apie įmonės paliekamą anglies dioksido pėdsaką ir ieškoma būdų, kaip jį mažinti.

Ambicingi tvarumo tikslai


Siekiant sumažinti ŠESD emisijas, svarbu aiškiai nustatyti, kokią pažangą įmonė daro ir taip įvardyti, kokie veiksmai veikia, o kuriuos dar reikėtų patobulinti. Naujausio „Schwarz Group“ grupės įmonių protokolo duomenys rodo, kad „Lidl“ grupei priklausantiems prekybos tinklams, lyginant su 2019 m., anglies dioksido emisiją pavyko sumažinti net 60 proc.

„Prie tokio rezultato prisidėjo kiekviena „Lidl“ grupės šalis. Pavyzdžiui, visuose „Lidl Lietuva“ priklausančiuose pastatuose naudojama žalioji energija, kurią gamina ant dalies parduotuvių, logistikos centro bei administracijos pastato pastatyti saulės kolektoriai“, – teigia A. Bubnelis.

Anot jo, svarbiausias „Lidl“ grupės tikslas – iki 2030 m. ŠESD emisiją sumažinti 80 proc. Vienas iš įrankių pasiekti šį tikslą – atidžiai peržiūrėti tiekėjus ir rinktis tokius, kurie gamybos procese palieka kuo mažesnį CO2 pėdsaką. Tokių veiksmų imasi ir „Lidl Lietuva“.

„Keliame itin aukštus reikalavimus mūsų tiekėjams. Pavyzdžiui, ūkininkų reikalaujame taikyti gerąją žemės ūkio praktiką ir tą įrodyti dalyvaujant „GlobalG.AP“ sertifikavimo programoje. Vykdant joje numatytų reikalavimų laikymosi kontrolę, tikrinama, ar produktų auginimas konkrečioje vietoje nekelia rizikos vandens prieinamumui, kokybei ir ieškoma būdų, kaip tokią riziką sumažinti“, – aiškina „Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovas.

Skatina augalinę mitybą


Itin svarbų vaidmenį, siekiant maisto pramonę paversti tvaresne, atlieka ir produktų asortimentas. Augalinės kilmės produktai dažnai yra ženkliai draugiškesni klimatui nei gyvūninės kilmės produktai.

Pavyzdžiui, norint užauginti ir į prekybą patiekti 1 kg jautienos, yra išskiriama net 60 kg ŠESD. Tuo metu tam pačiam kiekiui pupelių užauginti – tik 0,9 kg ŠESD.

„Dėl šios priežasties „Lidl Lietuva“ skatina pirkėjus į savo mitybos racioną įtraukti kuo daugiau augalinės kilmės produktų. Kasmet sausio mėnesį „Lidl Lietuva“ skelbia „Augalausiu“, kuomet kviečia pirkėjus visą mėnesį maitintis augalinės kilmės produktais ir taip žengti žingsnį tvaresnio pasaulio link“, – pasakoja A. Bubnelis.

„Lidl Lietuva“ asortimente gausu augalinės kilmės produktų – prekybos tinklas nuolat siekia užtikrinti, kad jie būtų itin prieinamos kainos.

Pasak „Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovo, siekiant užtikrinti kuo tvaresnę įmonės veiklą, „Lidl Lietuva“ nuolat peržiūri bei koreguoja priemones, kurių imamasi kovoje su klimato kaita. Šiuo metu įmonė vykdo vidinę darbuotojų iniciatyvą, kurioje kviečia kolektyvo narius dalintis idėjomis, kaip tiek mažmeninės prekybos veiklą, tiek kiekvieno darbuotojo kasdienybę galima būtų paversti kiek įmanoma tvaresne.

Naujienos

Verslas13 val prieš

Tvarią gamybą skatins naujos finansavimo galimybės atsinaujinantiems energijos ištekliams ir pramonės dekarbonizacijai

Inovacijų agentūros renginyje pristatytos finansavimo priemonės, kurios padės įmonėms pereiti prie tvaresnės gamybos bei taupyti energiją. Ekonomikos ir inovacijų ministerija...

Verslas1 d. prieš

Lietuvos oro uostai 10 metų kartu: įspūdingiausi dešimtmečio plėtros projektai

Prieš dešimtmetį įvykęs Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimas buvo tarsi Lietuvos aviacijos pakilimas naujam skrydžiui. Dešimtmetį skaičiuojanti Lietuvos...

Startuoliai1 d. prieš

TOP 7 didžiausios Lietuvos startuolių pritrauktos investicijos šiemet

Lietuvos startuoliai per pirmąjį šių metų pusmetį jau pritraukė 32 mln. eurų investicijų – vidutinė vienos investicijos suma siekia 1,87...

Verslas2 d. prieš

Inovacijų agentūra prisidės prie personalizuotos medicinos sektoriaus vystymo Europoje

Inovacijų agentūra kartu su 24 partneriais dešimtyje šalių skatins personalizuotos medicinos sektoriaus Europoje vystymąsi. Dalyvaudama PRECISEU (angl. Personalised Medicine Empowerment...

Dirbtinis intelektas2 d. prieš

„Telia“ – tarp pirmųjų išbandžiusiųjų „Microsoft 365 Copilot“: pirminį susižavėjimą DI asistentu keitė praktiškos išvados

Daugeliui organizacijų dar tik domintis „Microsoft“ dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, „Telia“ jau spėjo juos pritaikyti savo veikloje ir įvertinti jų...

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |