Paskelbta
1 metai prieš-
Lietuvos oro erdvė visoje šalies teritorijoje bus stebima nuo žemesnio aukščio. Oro navigacijos paslaugų teikėja per pusantrų metų ketina įdiegti antrinio stebėjimo sistemą, projekto vertė 3,6 mln. eurų.
Įmonė plačios aprėpties daugiajutiklinę stebėjimo sistemą (angl. Wide Area Multilateration System (WAM)) įsigis iš Čekijos kapitalo „Omnipol“ grupės įmonės „Era“, kuri gamina daugiajutiklinio, daugiastatinio stebėjimo, žvalgybos ir kitas technologijas.
„Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius sako, kad tai vienas svarbiausių planuojamų investicijų projektų, siekiant šalies oro erdvės stebėseną pakelti į naują kokybės lygmenį.
„Įgyvendinus projektą bus užtikrintas stebėjimo paslaugų teikimas aukštesniu kokybiniu lygiu ir platesnėje aprėptyje. Tai reiškia, kad WAM sistema apims visą šalies teritoriją, o oro erdvė bus stebima nuo 2000 pėdų (609 metrų) aukščio“, – teigia jis.
Šiuo metu šalyje veikia Vilniaus, Kauno ir Palangos antrinės radiolokacijos stotys, naudojamos nuo 2008 metų. Jos užtikrina pakankamą padengimo ir rezervavimo laipsnį maršruto oro erdvėje, bet dalyje aerodromų skrydžių valdymo rajonų oro erdvės stebėjimui pasitelkiama kaimyninių šalių stočių informacija. Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių oro uostai taip pat galės naudotis WAM sistemos aprėptimi ir optimizuoti orlaivių artėjimo procesą atitinkamose oro erdvėse.
Pasak S. Batavičiaus, įdiegus naują oro erdvės stebėjimo sistemą dabar turimus tris pavienius įrenginius pakeis arba papildys trys dešimtys stočių: sistema bus išskaidyta į daug dedamųjų, atitinkamai jos atsparumas pavienių radarų netekimui bus nepalyginamai didesnis.
„Oro navigacija“ yra sertifikuota Europos oro navigacijos paslaugų teikėja, teikianti oro eismo valdymo, ryšių, navigacijos ir stebėjimo bei oro navigacijos informacijos paslaugas. Lietuvai 2023 m. liepą surengus NATO viršūnių susitikimą Vilniuje, „Oro navigacija“ reikšmingai prisidėjo užtikrindama šių išskirtinių delegacijų skrydžių saugą bei sklandų skrydžių aptarnavimą.
100 proc. „Oro navigacijos“ akcijų priklauso valstybei, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija.
Lietuva žengia į ateitį: gautas sertifikatas atveria kelią sklandžiam bepiločių eismui
„Oro navigacija“ pristatė 2,5 mln. Eur kainavusią bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą
„Oro navigacija“ diegs dronų rizikos vertinimo priemonę „wingman“
Jau kitąmet Lietuvoje neliks neatpažįstamų dronų – ekspertai anonsuoja pokyčius
Skrydžių vadovo kasdienybė – kaip filme: nuo prasto oro iki nusileidimo tako „nepasidalinančių“ orlaivių
Pakoreguota karšto oro balionų skrydžių tvarka: pilotai ir „Oro navigacija“ vadovausis vienodais vėjo duomenimis
„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve
„Oro navigacijai“ 2022-ieji buvo finansiškai stabilūs: uždirbta pelno, bus mokami dividendai
Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo
Pagaliau atėjusi vasariška šiluma įpūtė nemažai optimizmo ūkininkams. Nors praslenkančios liūtys nuskalbia tai vieną, tai kitą šalies regioną, žemės ūkio...
Prasidėjusi vasara žymi atostogų kelionių pradžią, kuomet nemaža gyventojų dalis planuoja vykti ilsėtis ar pramogauti į užsienio šalis. Keliautojai vis...
Lietuviai vis dažniau draudžia ne tik būstą ar automobilį, bet ir rečiau sutinkamus objektus – nuo greičio matuoklių, vėjo jėgainių...
Pirmasis darbas arba savanoriška praktika vasarą jaunimui gali ne tik padėti apsispręsti dėl ateities, bet ir tapti svarbia pamoka, kaip...
Pasiruošimas mokyklai gali tapti tikru iššūkiu ir tėvams, ir vaikams. Dažnas vaikas prieš eidamas į pirmąją klasę lanko vaikų darželį,...