Sekite naujienas

Verslas

Tradicijos ir naujovės viename kąsnyje: ko tikisi šiuolaikiniai vartotojai?

L

Paskelbta

-

Naujausios pasaulinės tendencijos rodo, kad vartotojai vis dažniau ieško ne tik pažįstamų skonių, bet ir naujų, netikėtų derinių, sukuriančių unikalią skonio patirtį. Maisto pramonei tai yra tiek iššūkis, tiek galimybė ir skatina nuolat eksperimentuoti, ieškoti inovatyvių sprendimų ir kurti gaminius, kurie vis dar nustebintų, rodos, visko mačiusius ir ragavusius vartotojus.

Reklama

Naujausios maisto pramonės tendencijos rodo, kad vartotojai vis dažniau ieško netikėtų, kontrastingų derinių, kurie praturtina valgymo patirtį. Nyderlanduose įsikūrusios pasaulinės vartojimo prekių analizės kompanijos „Innova Market Insights“ duomenimis, daugiau nei pusė (55 proc.) vartotojų aktyviai ieško naujų ir novatoriškų skonių savo maisto pasirinkimuose. Dar 43 proc. vartotojų pirmiausiai renkasi produktus, siūlančius unikalią kulinarinę patirtį, tradicinius skonius sujungiančią su šiuolaikiniais akcentais.

Ramunė Puzinienė, „Mantingos“ naujų produktų vystymo vadovė sako, kad besikeičiantys vartotojų lūkesčiai skatina ne tik sekti pasaulines tendencijas, bet ir eksperimentuoti su naujomis idėjomis bei gamybos technologijomis.

„Vienas tokių gaminių, kurį tarptautinėse parodose pristatome kaip kepinių rinkos inovaciją, yra pyragėlis „Crookie“. Tai kruasano (pranc. croissant) ir amerikietiško sausainio (angl. cookie) kombinacija, kurioje dera sviestinis sausainių tešlos įdaras su traškiais kruasano tešlos sluoksniais, o papildomo subtilumo suteikia šokolado gabaliukai. Tai pirmasis crookie, pritaikytas didelio masto gamybai. Jis buvo sukurtas naudojant tvarias technologijas bei atsakingai atrinktas žaliavas, taip užtikrinant mažesnį poveikį aplinkai – nuo tvarios gamybos iki atsakingo išteklių naudojimo“, – sako R. Puzinienė.

Sūri karamelė ir toliau išlieka populiari

Kita matoma tendencija – saldžiai sūrūs skoniai, kurie pastaraisiais metais sulaukia vis daugiau vartotojų dėmesio Europoje. Vartotojai vis dažniau ieško papildomų pojūčių – švelnios sūrumo užuominos, kuri sustiprina skonio intensyvumą bei sukuria balansą. Tarp populiariausių derinių jau keletą metų dominuoja sūri karamelė – „Innova Market Insights“ duomenimis, ji ypač mėgstama 18–34 metų amžiaus grupėje.

Reaguodama į šią tendenciją, „Mantinga“ šiemet pristatė kelis gaminius, kuriuose saldumo ir sūrumo derinys bei kontrastuojantys skoniai tampa pagrindiniu akcentu. „Ši tendencija paskatino mus sukurti tokius gaminius kaip daniškos sluoksniuotos tešlos pyragėlis su sūria karamele, taip pat bandelė su karamelės ir obuolių deriniu, kur saldumas papildomas natūraliu rūgštumu“, – vardija R. Puzinienė.

Traškumas turi įtakos skonio suvokimui

Maisto tekstūra, įskaitant traškumą, turi reikšmingos įtakos skonio suvokimui ir valgymo patirčiai. Įvairūs gastrofizikos tyrimai rodo, kad traškus maistas sukelia didesnį pasitenkinimą valgant ir dažnai siejamas su šviežumu ir aukšta maisto kokybe, todėl vartotojai linkę rinktis tokius produktus.

„Vis daugiau dėmesio skiriame ne tik skoniui, bet ir tekstūrai – kuriame gaminius su traškiais priedais ir naudojame specialias kepimo technologijas, kad atlieptume šį lūkestį. Traškumo tendenciją atspindi ne tik anksčiau minėti mūsų kepiniai, bet ir kitos naujienos. Viena jų – pyragėlis su kreminiu braškių įdaru, sluoksniuota traškia tešla ir cukraus kristalais, suteikiančiais papildomo traškumo“, – sako R. Puzinienė.

1998 metais įkurta „Mantinga“ šiandien yra didžiausia duonos, užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintoja Baltijos šalyse. Vien šių metų pradžioje gamintoja rinkai pristatė apie 60 naujų produktų, iš viso asortimentą sudaro virš 1000 skirtingų gaminių, o jos produkcija eksportuojama į daugiau nei 40 pasaulio šalių.

 

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |