Sekite naujienas

Finansai

Tyrimas: piniginę išsitraukiame vis rečiau, įpratome atsiskaityti bekontakčiais būdais

Paskelbta

-

Mokėjimo kortelės išlieka populiariausiu atsiskaitymo būdu Baltijos šalyse, rodo „Citadele“ banko užsakymu atliktos apklausos rezultatai. Daugiau nei pusei respondentų naudojantis mokėjimo kortele svarbiausia bekontakčio mokėjimo funkcija, o kas trečias tikisi, kad mokėjimo kortelė turės papildomų privalumų, pavyzdžiui, kelionių ar pirkinių draudimą.

Dažniausiai atsiskaitantys fizine mokėjimo kortele nurodė daugiau nei pusė respondentų (59 proc. lietuvių, 58 proc. latvių ir 69 proc. estų). Kas penktas (23 proc. lietuvių, 22 proc. latvių ir 19 proc. estų) apklaustasis nurodė įprastai atsiskaitantis telefonu. Dažniausiai naudojantys grynus pinigus nurodė 15 proc. lietuvių, 17 proc. latvių ir 9 proc. estų respondentų. Išmaniaisiais įrenginiais – laikrodžiu, mokėjimo žiedu ar kitu – susimoka po 2 proc. apklaustųjų.

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

„Dar ne taip seniai neįsivaizdavome savo kasdienybės be grynųjų pinigų. Tačiau per gana trumpą laiką stipriai išaugo skaitmeninių sprendimų pasiūla. Galime atsiskaityti naudodamiesi naujomis technologijomis, o norėdami pasidėti indėlį ar kitais būdais kaupti ateičiai, tai galime padaryti nuotoliniu būdu. Tai supaprastina naudojimąsi paslaugomis, o kartu padeda keistis mūsų įpročiams, sutaupyti laiko. Gali būti, kad ateityje labiau naudosimės ne mokėjimo kortelėmis, o kitais novatoriškais būdais, kurie, galbūt, dar nėra išrasti“, – sako „Citadele“ banko valdybos narė, atsakinga už mažmeninę bankininkystę, Rūta Ežerskienė.

Anot jos, skaitmeninių sprendimų pasiūlą didina ne tik išaugę gyventojų, bet ir verslo poreikiai. Pavyzdžiui, darbdaviams pradėjus visuotinai pervesti darbuotojų atlyginimus į banko sąskaitą, iš esmės visi vienos įmonės darbuotojai algą gali gauti vienu metu, nereikia turėti grynųjų pinigų. Tai suteikia ir saugumo, ir patogumo.

Apklausos duomenimis, renkantis mokėjimo kortelę, labiausiai respondentams aktuali bekontakčio mokėjimo funkcija (63 proc. lietuvių, 57 proc. latvių ir 57 proc. estų). Nors daugelis respondentų atsižvelgia į mėnesinį kortelės mokestį (52 proc. lietuvių, 61 proc. latvių ir 58 proc. estų), dažnas įvertina ir tai, kokią naudą suteikia kortelė.

Kas trečias respondentas (35 proc. lietuvių, 30 proc. latvių ir 36 proc. estų) tikisi kartu su kortele gauti ir papildomų privalumų, pavyzdžiui, kelionių ar pirkinių draudimąįvairių kitų pasiūlymų ar nuolaidų (27 proc. lietuvių, 33 proc. latvių ir 42 proc. estų) bei dalyvauti lojalumo programose (29 proc. lietuvių, 39 proc. latvių ir 34 proc. estų). Vizualinei kortelės išvaizdai daugiausia dėmesio skiria estai – 12 proc. (7 proc. lietuvių ir 8 proc. latvių).

„Renkantis paslaugos tiekėją, vis labiau atsižvelgiama į tai, kokią papildomą vertę jis gali suteikti. Pavyzdžiui, su kortele veikiantį draudimą nuo nelaimingų atsitikimų kelionės metu, už išleistas lėšas gaunamų taškų kaupimo programą, kai taškus galima keisti į automobilio plovimą, maisto pristatymą ar kitus vertingus prizus. Arba vis labiau populiarėja vartotojo patirties sužaidybinimas (angl. gamification), kai žmogus mobiliojoje programėlėje gali kelti finansines užduotis savo vaikams, planuoti išlaidas, skirstyti jas pagal kategorijas ir pan., taip suasmeninant kliento patirtį“, – sako R. Ežerskienė.

Naujienos

Startuoliai1 d. prieš

IT egzaminas prasidėjo: startuoliai kviečia nemokamai atnaujinti technologijų žinias

Penktadienį, gegužės 17 dieną, startuoja visuotinis IT egzaminas – išskirtinis dėmesys šiemet skiriamas dirbtiniam intelektui ir kibernetiniam saugumui. IT egzaminą...

Verslas2 d. prieš

Lietuvos oro uostai ruošiasi naujo terminalo startui ir esamų erdvių pertvarkoms: skirtingiems keleivių poreikiams ieškomi maitinimo paslaugų teikėjai

Lietuvos oro uostai skelbia tarptautinį nuomos konkursą, jo tikslas – pritraukti profesionalų skirtingų formatų maitinimo paslaugų veiklą vykdantį operatorių, kuris...

Verslas2 d. prieš

Aurelijus Šveikauskas. Naujoji pramonės revoliucija. Kaip paspartinti inovacijų diegimą įmonėse

Skaitmeniniai bankai stumia iš rinkos institucinius bankus, sutelktinio finansavimo platformos rimtai konkuruoja su patyrusiais investuotojais ir skolintojais, o dirbtinis intelektas...

Nekilnojamas turtas2 d. prieš

Ieškote būsto Ispanijoje? NT specialistė įvardijo 12 priežasčių, kodėl verta rinktis Esteponos miestą

Lietuviams šluojant nekilnojamąjį turtą Ispanijoje, dažnai susiduriama su esminiu klausimu – kurį šios šalies regioną pasirinkti? Ispanijoje nekilnojamojo turto eksperte...

Verslas3 d. prieš

„Avia Solutions Group“ obligacijomis pasiskolino 300 mln. USD

„Avia Solutions Group“ aviacijos įmonių grupė išplatino 300 mln. USD vertės obligacijų emisiją. Įmonė skolinasi 5 metams už 9,75 %...

Verslo Vikingai

Technologijos2 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai2 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas3 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |