Sekite naujienas

Verslas

Tyrimas: ruošdamiesi Kalėdoms lietuviai sieks sutaupyti ieškodami nuolaidų ir mažesnių kainų

Paskelbta

-

Lietuvos gyventojai pradeda gyventi šventinėmis nuotaikomis ir ruoštis Kalėdoms, kurias 56 proc. tautiečių laiko svarbiausia metų švente. Visgi pasiruošimo šventėms džiaugsmus 29 proc. gyventojų temdo nerimas dėl kainų, o penktadaliui – dėl geopolitinės situacijos. Tą atskleidė didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima“ iniciatyva bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas lietuvių pasiruošimo šventėms tyrimas.

„Nors didžiausios metų šventės neabejotinai atneša daug džiaugsmo ir yra visų laukiamos, daugeliui gyventojų kalėdinis laikotarpis taip pat siejasi su išaugusiomis išlaidomis. Šventiniu laikotarpiu, kai gyventojų išlaidos išauga, kainos tampa dar svarbesniu kriterijumi. Ruošdamiesi šventėms lietuviai išties skaičiuos – tai rodo ir gyventojų apklausa – 77 proc. respondentų įsigydami produktus kalėdiniam stalui šiemet vienokiu ar kitokiu būdu sieks sutaupyti. Visus metus vertėmės per galvą, kad užtikrintume mažas kainas, todėl ir kalėdinėje kampanijoje pagrindinį dėmesį sutelkėme į geriausias šventinio asortimento kainas ir pasiūlymus“, – sako prekybos tinklo „Maxima” Korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.

Tyrimo duomenimis, ruošdamiesi šventėms dauguma Lietuvos gyventojų šiemet planuoja išleisti bent 180 eurų, o didžiausią šventinio biudžeto dalį ketina skirti dovanoms.

Du iš penkių lietuvių kalėdinėms dovanoms šiemet planuoja išleisti daugiau kaip 120 eurų, o maždaug kas penktas norėtų tilpti į 91-120 eurų biudžetą. Pusė apklausos dalyvių šiemet dovanoms nusiteikę išleisti tiek pat, kiek pernai, penktadalis norėtų skirti mažiau. Nemaža dalis (36 proc.) žmonių pirkdami dovanas ketina sutaupyti ieškodami nuolaidų, kiti ieškos pigesnių daiktų ar paprasčiausiai jų pirks mažiau.

Tyrimas atskleidė, kad nemaža dalis lietuvių šiemet taip pat planuoja atsinaujinti dalį arba daugumą kalėdinių dekoracijų. 54 proc. gyventojų tam ketina skirti iki 50 eurų, o ketvirtadalis – ir iki 100 eurų sumą.

Taupyti lietuviai nusiteikę ir ruošdami šventinį stalą. Beveik pusė (46 proc.) lietuvių produktus šventiniam stalui įsigis atsižvelgdami į parduotuvėse taikomas nuolaidas, beveik trečdalis maisto pirks mažiau, o 24 proc. rinksis pigesnes prekes. Kalėdų ir Kūčių stalui visai taupyti neplanuoja 23 proc. Lietuvos gyventojų. Šventinėms vaišėms didelė dalis (38 proc.) žmonių planuoja skirti 50-100 eurų, 28 proc. yra nusimatę 101-200 eurų biudžetą, penktadalis sieks išsiversti su 50 eurų suma.


„Apklausos duomenys atskleidė, kad vartotojų nerimas dėl infliacijos šalyje neslūgsta ir, lyginant su praėjusių metų kalėdinio laikotarpio pradžia, netgi šiek tiek sustiprėjo. Visgi daugelis gyventojų šiemet Kalėdoms planuoja išleisti panašiai kaip ir pernai. Taip pat galime matyti, kad ruošiantis šventėms sutaupyti yra aktualu daugeliui šalies gyventojų, o nuolaidų ir akcijų medžioklė yra pagrindinis būdas tai padaryti“, – sako tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas.

Lietuvos gyventojų pasiruošimo Kalėdoms tyrimą „Maxima“ iniciatyva bendrovė „Spinter tyrimai“ atlikto šių metų lapkričio pradžioje. Tyrimui pasitelkta reprezentatyvi 18-75 metų amžiaus Lietuvos gyventojų apklausa, kurioje iš viso dalyvavo 1021 respondentas.

Naujienos

Verslas9 val prieš

Tvarią gamybą skatins naujos finansavimo galimybės atsinaujinantiems energijos ištekliams ir pramonės dekarbonizacijai

Inovacijų agentūros renginyje pristatytos finansavimo priemonės, kurios padės įmonėms pereiti prie tvaresnės gamybos bei taupyti energiją. Ekonomikos ir inovacijų ministerija...

Verslas1 d. prieš

Lietuvos oro uostai 10 metų kartu: įspūdingiausi dešimtmečio plėtros projektai

Prieš dešimtmetį įvykęs Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimas buvo tarsi Lietuvos aviacijos pakilimas naujam skrydžiui. Dešimtmetį skaičiuojanti Lietuvos...

Startuoliai1 d. prieš

TOP 7 didžiausios Lietuvos startuolių pritrauktos investicijos šiemet

Lietuvos startuoliai per pirmąjį šių metų pusmetį jau pritraukė 32 mln. eurų investicijų – vidutinė vienos investicijos suma siekia 1,87...

Verslas1 d. prieš

Inovacijų agentūra prisidės prie personalizuotos medicinos sektoriaus vystymo Europoje

Inovacijų agentūra kartu su 24 partneriais dešimtyje šalių skatins personalizuotos medicinos sektoriaus Europoje vystymąsi. Dalyvaudama PRECISEU (angl. Personalised Medicine Empowerment...

Dirbtinis intelektas2 d. prieš

„Telia“ – tarp pirmųjų išbandžiusiųjų „Microsoft 365 Copilot“: pirminį susižavėjimą DI asistentu keitė praktiškos išvados

Daugeliui organizacijų dar tik domintis „Microsoft“ dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, „Telia“ jau spėjo juos pritaikyti savo veikloje ir įvertinti jų...

Verslo Vikingai

Technologijos3 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas4 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai5 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |