Paskelbta
2 metai prieš-
Pernai bendrovės „Amazon” atliktas tyrimas atskleidė, kad net 70 % smulkaus ir vidutinio verslo savininkų Europoje nepasitiki savo jėgomis, kaip plėsti verslą internete, nors dauguma verslininkų pripažįsta skaitmeninimo vertę ir augimo potencialą. Šis bei kiti tyrimai rodo, kad dažniausiai e. prekybos pritaikymą įmonėje riboja vadovų baimė, žinių trūkumas bei rizikos stoka.
Statistikos tinklalapio „Statista” duomenimis, smulkaus ir vidutinio verslo skaičius Europoje auga – per pastaruosius 14 m. (2008–2022 m.) padidėjo 18 %. Skaičiuojama, kad 2023 m. ES buvo 23 mln. smulkių ir vidutinių įmonių.
Europos Parlamento atliktas tyrimas parodė, kad maži ir vidutiniai verslai nesiima e. prekybos dėl kelių pagrindinių priežasčių – įgūdžių, žmogiškųjų resursų ir laiko trūkumo, mažo klientų prisitaikymo technologijų srityje, nesupratimo ar nežinojimo, kaip veikia e. prekyba.
Kaip teigia „Amazon”, nepaisant kliūčių, su kuriomis susiduria verslas, Europos šalyse smulkios ir vidutinės įmonės yra pasiryžusios siekti skaitmeninės sėkmės ir investuoti į kvalifikacijos kėlimą. Skaičiuojama, kad įmonių savininkai skiria 10 valandų per savaitę ieškodami, kaip išnaudoti e. prekybos galimybes savo verslui.
Internetu apsipirkinėja trečdalis žmonių
2023 m. duomenimis, perkančiųjų internetu skaičius siekė 2,64 mlrd. Tai sudaro net 33,3 % pasaulio gyventojų. Tyrimai rodo, kad per pastaruosius kelerius metus internetinių pirkėjų skaičius auga. Pernai jų buvo 80 mln. daugiau nei 2022 m., fiksuotas 3,1 % didesnis augimas per metus, nei anksčiau. Numatoma, kad perkančių internetu skaičius ir toliau didės – 2024 m. išaugs iki 2,71 mlrd., o dar kitais metais – iki 2,77 mlrd.
Prieš žengiant į e. prekybą svarbu įsivertinti finansines galimybes
Ekspertai pataria, kad drąsiai žengtumėte į elektroninės prekybos rinką, vertėtų pradėti nuo paprasčiausių dalykų. Pirmiausia – įvertinkite savo turimus finansinius išteklius. Detaliai peržiūrėkite dabartinius pinigų srautus ir galimus prekių siuntimo būdus. Išsiaiškinę verslo finansinę būklę ne tik šiuo metu, bet ir po kelių mėnesių, galėsite paprasčiau pasirinkti geriausią e. prekybos platformą. Žinant savo finansines galimybes lengviau spręsti ir dėl prekių pristatymo būdų. Taikant vietinius pristatymo metodus drastiškų trikdžių nebūna, tačiau jei anksčiau nedirbote su tarptautiniu gamintoju ar tiekėju, paskaičiuokite, kiek lėšų galėsite skirti tolimesniam prekių pristatymui.
Pradėdami elektroninę prekybą nenuvertinkite pardavimų strategijos reikšmės. Norint įsitvirtinti reikia ne tik tuščios nišos – turite derinti savo verslą prie populiariausių parduodamų produktų. Net jei jūsų verslas nėra susijęs su populiariausių prekių pramonės šakomis, galbūt yra būdų susieti su jomis savo produktą? Galbūt įmanoma užmegzti partnerystę su įmone, parduodančia populiarius produktus?
Nusprendę, ką pardavinėsite, galite susitelkti į elektroninės prekybos platformą. Galite rinktis pardavinėti per tarpininkus arba sukurti išskirtinę savo verslui. Norintiems sukurti savo verslo elektroninę parduotuvę, gali prireikti daugiau pinigų ir šiek tiek daugiau laiko, kol ji pradės funkcionuoti, tačiau ilgainiui turėsite visišką platformos nuosavybės teisę ir pats užtikrinsite saugią prieigą prie mokėjimo.
Elektroninei prekybai sparčiai braunantis į kiekvieno mūsų gyvenimus, ypatingai svarbu, kad mažų ir vidutinių įmonių savininkai prieš žengdami į e. prekybą gerai įsivertintų savo finansines galimybes. Taip pat verslas turi įsivertinti, ar jų paslauga, produktas turės potencialius pirkėjus internete.
Aurelijus Šveikauskas, „EMBank” pardavimų vadovas
Ekonomikos pagreitis Europoje ir Lietuvoje: ką tai reiškia verslui
„EMBank“ klientams – greitesni tarptautiniai mokėjimai su „Visa“
Pirmąjį pusmetį „EMBank“ augino pajamas, indėlių sumą ir investavo į plėtrą
Rekordinės investicijos Lietuvos startuoliams, bet mažiesiems verslams – vis dar kliūtys
„European Merchant Bank“ pradeda partnerystę su „Axiology“, kad supaprastintų kapitalo pritraukimą SVV
Klaipėdoje veikianti bendrovė į naują įrangą investavo daugiau nei 230 tūkst. eurų
Nuo ko reikėtų pradėti planuoti verslo modelį: Pagrindiniai žingsniai ir pavyzdžiai
Verslo idėjos testavimas: kaip išbandyti prieš paleidžiant
„EMBank“ 2024 m.: augantys indėliai ir stabiliai didėjančios pajamos
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...