Paskelbta
1 savaitė prieš-
Milda Degutienė, „Lietuvos draudimo“ tvarumo vadovė
2024 m. konsultacijų ir audito paslaugų bendrovės PwC atliktas tarptautinis tyrimas atskleidė, kad net 85% pasaulio vartotojų jaučia klimato kaitos poveikį kasdienybėje. Remiantis tyrimo rezultatais, 8 iš 10 vartotojų yra pasirengę už prekę mokėti vidutiniškai 10% daugiau, jei ji būtų pagaminta aplinkai ir bendruomenei tvariu būdu.
Tyrimo rengėjai atkreipė dėmesį, kad nors vartotojai vis labiau jaučia infliacijos ir kylančių būtiniausių prekių, tokių kaip maisto produktai, kainų spaudimą, tačiau šiame kontekste jie vis tiek teikia pirmenybę tvariai pagamintiems ir tiekiamiems produktams. Todėl įmonės, norėdamos pritraukti ir išlaikyti vartotojus, turi balansuoti tarp prieinamumo ir poveikio aplinkai.
Panašią tendenciją patvirtina ir „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų tyrimas – 67% šalies gyventojų teigia, jog įmonių pastangos mažinti poveikį aplinkai turėtų pozityvios įtakos renkantis jų produktus ar paslaugas. Be to, reikšminga dalis gyventojų stengiasi atsižvelgti į tvarumo aspektus rinkdamiesi produktus ar paslaugas (84%), ir tik nedidelė dalis (13%) tvarumo nelaiko svarbiu pasirinkimo kriterijumi.
Šių skirtingos imties ir skirtingose lokacijose atliktų tyrimų rezultatai patvirtina reikšmingą dalyką − pastaraisiais metais tvarumas atsikratė nišinės temos etiketės ir tapo vis dažniau aptariamu klausimu tiek verslo realybėje, tiek žmonių kasdieniuose pasirinkimuose ir vartojimo įpročiuose. Rekordinis verslo paskolų augimas Lietuvoje lėtėja, pozityviausi ženklai – Estijoje
Šiandien gyventojai, ir ypatingai jaunesnioji karta nuo 18 iki 25 m. amžiaus jau nebevertina tvarumo kaip papildomo privalumo – tai tampa natūraliu lūkesčiu paslaugos teikėjui ar prekės gamintojui. Tačiau labai svarbu pažymėti, kad vartotojai dažniausiai renkasi prekes ar paslaugas iš tų įmonių, kurių atsakingas požiūris yra akivaizdus ir lengvai pastebimas – kuomet nereikia gaišti laiko bandant išsiaiškinti, kokie yra tvarumo žingsniai, ar papildomai tikrinti informacijos.
Analizuojant tyrimo rezultatus galima matyti, kad dauguma vartotojų (60%) savo nuomonę formuoja remdamiesi tuo, ką yra girdėję anksčiau arba ką mato tiesiogiai, pavyzdžiui, ant produkto pakuotės ar paslaugos pristatyme. 1 iš 10 vartotojų skiria laiko ir sąmoningai ieško informacijos apie įmonių tvarumo iniciatyvas. Jau daugiau nei pusė lietuvių išbandė savitarnos kasas
Tai yra aiški žinia verslui − tvarumas turi būti ne pavienė iniciatyva, o natūralus būdas veikti, aiškiai komunikuojamas ir pagrįstas realiais veiksmais. Jei atsakingas požiūris neturi aiškiai išreikštos žinios, tikėtina, kad jo įtaka vartotojo pasirinkimui stipriai sumažės, nes prekių ženklų komunikacijos triukšme vartotojas visų pirma išgirs ar pamatys pačius ryškiausius ir aiškiai iškomunikuotus pavyzdžius.
Atsigaunančios Estijos impulsas lėtėjančiai Baltijos šalių verslo paskolų dinamikai
Ši kryptis dera ir su platesnėmis Europos tendencijomis. Tvarumas čia jau nebėra pasirinkimas – jis tampa teisine prievole daugeliui sektorių įmonių. Pašto sektoriaus lūžis
Naujoji tvarumo atskaitomybės direktyva (CSRD) įpareigoja organizacijas viešai skelbti informaciją apie jų poveikį aplinkai. O Europos Sąjungos „Žaliasis kursas“ – ilgalaikė strategija, siekianti iki 2050 m. paversti Europą pirmuoju klimatui neutraliu žemynu – numato esminius pokyčius visose ekonomikos srityse, nuo energetikos iki pramonės. Tai dar labiau paskatins įvairių sričių verslus veikti aktyviau, skaidriau ir nuosekliau įgyvendinant savo tvarumo tikslus. Kaip versle įdiegti tvarumo principus?
Laukia penki šventiniai laisvadieniai: ką būtina padaryti paliekant namus ilgesniam laikui
Prieššventinės spūstys tampa kantrybės išbandymu vairuotojams: kaip sumažinti įtampą prie vairo
Simonas Lisauskas pradeda eiti „Lietuvos draudimo“ generalinio direktoriaus pareigas
Ką savanorystė turi bendro su pasitenkinimu darbu
Verslas drąsiau planuoja plėtrą, tačiau rizikų valdymas – dažnai paliekamas pilkoje zonoje
AB „Lietuvos draudimas“ 2025 m. devynių mėnesių finansiniai rezultatai
Neturite jėgų ir sudėtinga susikaupti: priežastis daugelį nustebins
Vėl metas keisti padangas: kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai
Draudikai suskaičiavo: kas patiria daugiau žalų − butų ar individualių namų savininkai


Naudingos nuorodos:
Artėjant Kalėdoms Lietuvos gyventojai nesvajoja nei apie egzotines salas, nei apie snieguotas Šveicarijos slidinėjimo trasas – dažnas ruošiasi Kalėdas sutikti...
Šventiniu laikotarpiu Lietuvos gyventojai mėgsta išvykti iš namų – lankyti artimuosius, keliauti. „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad 61...
Yra skaičius, kuris automobilių pasaulyje nuolat sukelia lengvą nepatogumą. Kartais – atvirą susierzinimą. Tai „Porsche“ pelnas vienam automobiliui. Kai kurie...
Kriminologijos ekspertai pastebi, kad vagysčių iš butų bei privačių namų padaugėja vasaros atostogų ir žiemos švenčių metu. Oficialiais Lietuvos policijos...
Naujausi duomenys apie Lietuvos gyventojų požiūrį į internetą ir dirbtinį intelektą (DI) rodo dvilypę tendenciją – technologijos plačiai vertinamos kaip...
Artėjant didžiosioms metų šventėms, dovanų paieška tampa ne tik būtinybe, bet ir malonia tradicija. Kad apsipirkimas teiktų daugiau džiaugsmo nei...
Pasiruošimo didžiosioms metų šventėms laikotarpiu automobilių spūstys šalies didmiesčiuose tampa neatsiejama kasdienybės dalimi – ir kartu papildomu streso šaltiniu. Naujas...
Kelionės vis dažniau tampa kalėdinių dovanų pasirinkimu – nuo savaitgalio Europos miestuose iki svajonių atostogų egzotiškuose kraštuose. Tokia dovana kuria...
Artėjančios šventės reiškia gražias, malonias, džiugias ir skanias akimirkas prie šventinio stalo, prie kurio susėsime su mums brangiais žmonėmis. Tačiau...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...