Verslo vikingai
„Sodenis“ vadovai Marijus ir Šarūnas Viruišiai: „Šeimos versle visus žingsnius atliekame patys”
Paskelbta
1 metai prieš-
Ne tik Lietuvoje veikianti, šiltnamiais, pavėsinėmis prekiaujanti įmonė „Sodenis“ veikia jau trejus metus. Įmonės vadovai Marijus ir Šarūnas Viruišiai paneigia mitą, kad tokio tipo verslas klientų turi tik šiltuoju sezonu ir sako, kad pirkėjai tik jaunėja, o žmonės atsigręžia į gamtą bei sodininkystę. Kaip startavo šeimos verslas, kaip sekėsi išgyventi karantiną, kalbamės su M. Viruišiu.
– Pirmiausia pradėkime nuo jūsų verslo. Kiek metų jis skaičiuoja, kokias paslaugas teikiate, prekes siūlote?
– Mūsų šeimos įmonė „Sodenis“ mini trijų metų sukaktį, sausio mėnesį kaip tik švęsime gimtadienį. Kadangi versle esame jau ne pirmus metus, nesijaučiame naujokais, tačiau kaskart turime kur tobulėti. Pagrindinė įmonės veikla yra įvairaus tipo polikarbonato šiltnamių, pavėsinių, lauko tualetų pardavimas ir pristatymas klientui. Nuo šių metų pradėjome teikti ir surinkimo paslaugas, siekdami patys kuo geriau įsigilinti į kiekvieno gaminio specifiką ir ypatumus, kad galėtume profesionaliai konsultuoti klientus. Esame nedidelė įmonė, todėl visus žingsnius nuo gaminio atsivežimo iki surinkimo klientui atliekame patys.
– Dirbate su šiltnamiais. Ar tai yra labiau sezoninis verslas, ar darbo yra visada?
– Dažnai žmonės įsivaizduoja, kad šiltnamių, kaip ir lauko darbų, sezonas, egzistuoja tik šiltuoju metų laiku. Tačiau iš tiesų taip nėra. Šioje srityje prekybos sezonas startuoja sausio mėnesį, kadangi yra klientų, kurie sodina ir augina gėrybes nuo ankstyvo pavasario, turimus šiltnamius šildosi, verčiasi prekyba sodinukais. Verslo pikas būna vasario-kovo mėnesiais, kada ypatingai daug klientų nori atsinaujinti, pakeisti, padidinti turimus šiltnamius ar pavėsines, vyksta pagrindiniai sėjos darbai. Tada vasarai atėjus šiek tiek pailsime ir nuo rugpjūčio vėl kimbame į darbus, kadangi prasideda ruošimasis rudeniui ir su tuo susiję darbai. Pardavimų piko metu ne visada turime galimybę surinkti šiltnamį pagal kliento pageidavimą, žmonės laukia po kelias savaites, o kai kada net ir mėnesį. Todėl klientams visad sakome, kad nėra netinkamo meto įsigyti ir pasistatyti šiltnamį.
– Kokia buvo verslo pradžia? Ar buvo sunku, reikėjo pagalvoti, ką daryti toliau ir kam to reikėjo? O gal kaip tik „įsivažiavote“ pakankamai lengvai?
– Verslo pradžia nebuvo labai lengva, kaip ko gero ir daugeliui pradedančiųjų. Kilus idėjai prekiauti šiltnamiais, galvojome kaip tą daryti, kokiu būdu geriausia pasiekti klientą, užsitarnauti pasitikėjimą žmonių akyse. Ne paslaptis, kad dažnai į nežinomus prekinius ženklus žmonės linkę žiūrėti kreivai, o mažoms, specializuotoms įmonėms sunkoka konkuruoti su didžiaisiais prekybiniais tinklais. Iš pradžių ieškojome patikimų tiekėjų, gero kainos ir kokybės santykio, rinkome platų prekių asortimentą. Tada susidūrėme su vežėjų problema, kadangi tokių didelių išmatavimų gaminių nėra kam vežti arba dirbtinai išauginami kaštai tampa nepakeliami smulkiam verslui. Teko įsigyti specializuotą transportą vežioti produkcijai, plėsti darbuotojų skaičių, kadangi patys nebespėjome. Bet minties viską mesti nebuvo niekada, tikriausiai padėjo draugų ir šeimos palaikymas, tikėjimas idėjos sėkmė. Šiai dienai esame išaugę tiek, kad jau turime patikimus tiekėjus, sandėliavimo patalpas, nuosavą transportą ir gausų ratą rekomenduojančių klientų, nors praėjo tik (ar net) trys metai.
– Koks yra jūsų kliento portretas? Juk sakoma, kad mylintis gamtą ir augalus žmogus negali būti niūrus, piktas, priekabus. Ar tai tiesa?
– Tradiciškai galvojama, kad žemės darbais ir sodininkyste linkę užsiimti vyresnio amžiaus, arba kitaip auksinis jaunimas, jei taip galima šmaikščiai pasakyti. Tačiau galėčiau teikti, kad mūsų gaminių, ypač šiltnamių, pirkėjai jaunėja. Tam yra keletas priežasčių. Pirmiausia, kad žmonės vis dažniau nori gyventi apsupti gamtos ir, jei tik turi galimybę, turėti savo gėrybių (nuo prieskoninių žolelių iki uogų). Kita priežastis, ekologijos ir, sakyčiau, ekonomijos klausimas šeimose, kadangi paskaičiuojama, kad ekologiškas, netręštas daržoves konkrečios šeimos poreikiams užsiauginti pigiau. Kita vertus, darbas lauke veikia ir kaip terapijos priemonė po darbo ofise, o dar kai matai rezultatą, apima pasigėrėjimas. Todėl vienareikšmiškai pasakyti koks mūsų klientas sunku, nes jų būna visokių, o mes stengiamės pasiūlyti kiekvienam tinkantį sprendimą tiek kainos, tiek kokybės prasme.
– Kaip sekėsi karantino metu? Vieni skundžiasi, jog žmonėms nieko nereikėjo, tačiau jie kaip tik artėjo prie gamtos. Ar pajutote didesnę paklausą, o gal kaip tik reikėjo pergalvoti strategiją?
– Karantino metu tikrai pajutome didesnę paklausą todėl, kad žmonės buvo namuose, ne visur patekti buvo įmanoma, bet gyvenimas vis tiek vyko. Galbūt buvo daugiau klientų, kurie elektroniniu būdu pirko pirmą kartą gyvenime, jiems tai buvo naujiena, todėl buvo reikalinga pagalba pateikiant užsakymus per elektroninę parduotuvę. Neretas vyresnis klientas sakydavo, kad vis dar netiki, kad produktą tikrai atvešime, kad perka „katę maiše“. Tačiau karantino laikotarpiu tikrai negalime skųstis, buvo laiko ir su klientais bendrauti, ir elektroninę parduotuvę tobulinti.
– Dabar visi gamintojai, importuotojai skundžiasi žaliavų trūkumu bei brangimu. Kaip yra jūsų versle? Ar reikia ilgiau laukti užsakymų? Ar apsunkino sąlygas medžiagų trūkumas?
– Ilgiau laukti užsakymų tikrai nereikia, tačiau nuo rugsėjo mėnesio metalo žaliavos ir polikarbonato kainoms pakilus apie 40 procentų, išaugo ir galutinė kaina klientui. Ir tai dar ne pabaiga. Prognozuojama, kad nuo sausio mėnesio žaliavų kaina dar kils, kas atsilieps produktų brangimui.
– Ko palinkėtumėte naujiems verslininkams? Kokių savybių jie turėtų turėti, kad galėtų nerti į nuosavo verslo pasaulį? Ką svarbiausia žinoti?
– Nuosavas verslas yra strateginis žaidimas, kuris galutiniame rezultate turi teikti džiaugsmą. Užsispyrimas, noras mokytis iš geriausių, atkaklumas, darbo laiko valandų neskaičiavimas atneša gerus rezultatus. Būtina turėti patikimą komandą, o su ja galima viską pasiekti. O palinkėjimas paprastas – vieną kart suklupus atsistoti ir eiti toliau.
Apsilankykite: sodenis.lt
Taip pat skaitykite
-
Techninių analitikų mokytojas Tomas Dulkys: „Didžiausia investuotojų ir spekuliantų klaida – noras praturtėti, o ne tapti šios srities profesionalu“
-
„A Management“ vadovė Aušra Virkietytė: Sužvaigždėjimas renginių organizatoriui – karjeros pabaiga
-
LAVA SALES kompanijos vadovas Paulius Gumbelevičius: „Komanda – branduolys, padedantis sukurti sėkmingą verslą”
-
29-erių į pensiją išėjęs Gintaras Pociūnas: „Finansiškai raštingas ir investuojantis žmogus – turtingo mąstymo žmogus“
-
BIPA ir PLATIO: Nors saulės energetika Lietuvoje įgavusi pagreitį, saulės grindinys – vis dar naujovė
-
NUMAI įkūrėjas A. Čiagus: „Mūsų misija – padėti žmonėms įsigyti pirmuosius savo namus“
-
„GloberTop“ vadovas Aivaras Milašauskas: „Esu kaip tiltas, kuris padeda sujungti pardavėjus, partnerius ir pačią eBay organizaciją“
-
UAB „Town projects“ įkūrėja Vilma Bružienė: „Per savo jubiliejinį gimtadienį nusprendžiau pradėti nuosavą verslą ir įkūriau įmonę“
-
„Įmonės „carVertical“ įkūrėjai: Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams sužinoti tikrąją automobilių istoriją“