Verslo vikingai
„Žaislų klubas” – unikalus šeimos verslas, prisidedantis prie tvarumo ir taupymo
Paskelbta
2 metai prieš-
Dažnai šeimoje atsiradus vaikui suaugusieji tarsi pameta galvas. Ir ne tik tėvai, bet ir seneliai bei kiti giminaičiai. Žaislai namuose kaupiasi itin greitai, lygiai taip pat greitai jie atsibosta ir mažajam šeimos nariui. Taip atsitiko ir Lauryno Pamparo šeimoje. Pamatę, kiek žaislų kaupiasi namuose ir kiek pinigų tam išleidžiama, mažojo Leonardo tėvai sugalvojo unikalų verslą, kurį pavadino „Žaislų klubu”. Su Laurynu kalbamės apie kelią nuo idėjos iki realybės ir verslo sėkmę.
– Jūsų teikiama paslauga jau šiek tiek girdėta, bet dar tikrai nauja Lietuvoje. Sakykite, kaip kilo idėja sukurti būtent tokią paslaugą, tokį verslą?
– Idėja kilo labai natūraliai, tikriausiai kaip ir dauguma tėvų, praėjus pirmiesiems metams po sūnaus gimimo pastebėjome, koks chaosas namie yra su žaislais. Tiek patys aktyviai pirkome juos, tiek giminės bei draugai nuolat juos dovanodavo. Tikriausiai kaip dauguma šeimų pradėjome bandyti žaislus rotuoti, dėti į maišus, dėžes, tačiau tai žaislų kiekio ir išleidžiamų pinigų klausimo niekaip nesprendė. Pabandėme paieškoti interneto platybėse galimų sprendimų, tačiau nieko tinkančio mums neradome. Tuomet ir gimė idėja pabandyti sukurti sprendimą pirmiausiai mūsų pačių problemai.
Žinoma, nėra geriausia praktika aklai pulti įgyvendinti tokią idėją, tad pirmiausia nusprendėme apklausti kitus tėvelius Lietuvoje, išsiaiškinti ar tikrai ne mes vieni susiduriame su šia problema. Sukūrėme apklausą ir greitai surinkome nemažai aktyvių tėvelių, kurie mielai pasidalino savo patirtimi. Rezultatai, atvirai sakant, nustebino ir patvirtino, kad tikrai ne mes vieni susiduriame su šia problema. Pagal tėvelių atsiliepimus, daugumai vaikų bet koks naujas žaislas atsibosta vos per kelias dienas, retais atvejais susidomėjimą pavyksta išlaikyti kiek ilgiau. Žaislų paieškoms ir pirkimui taip pat išleidžiama nemažai pinigų ir laiko. Tuo pačiu klausėme tėvelių ir ar juos domintų mūsų sugalvota paslauga – kuomet kiekvieną mėnesį pristatytume specialistų atrinktus žaislus pagal jų vaiko amžių ir raidos etapą, visą mėnesį būtų galima žaisti, tyrinėti bei mokytis, o praėjus mėnesiui ir gavus naują rinkinį, tiesiog grąžinami anksčiau gauti žaislai. Absoliuti dauguma tėvelių pasidalino, kad mielai išbandytų tokią paslaugą, tai ir buvo mūsų stipriausias patvirtinimas, kad reikėtų judėti pirmyn.
– Šiek tiek plačiau pristatykite, kokie žaislai siūlomi, kam jie tinka ir kokio susidomėjimo sulaukia? Kokio tipo prenumeratas galima rinktis?
– Vaikų turėjimas tikrai nepadaro mūsų ekspertais, kokie žaislai yra tinkamiausi. Todėl, prieš pradedant kurti rinkinius, bendradarbiavome su ikimokyklinio ugdymo specialistais, kurie ir padėjo mums išgryninti kiekvienos amžiaus kategorijos raidos poreikius bei išrinkti tinkamiausius žaislus, kurie ir tapo mūsų verslo pagrindu. Visi žaislai atrenkami turint omenyje specifinę amžiaus kategoriją, pavyzdžiui, 12-18 mėn. amžiaus vaikus, šiai kategorijai sukuriamas rinkinys, kurį įprastai sudaro 4-6 edukaciniai žaislai. Žaislai parenkami taip, kad kiekvienas vaikas rastų kažką, kas jį sudomintų iškart, bei bent vienas-du žaislai, kurie reikalautų tėvelių įsitraukimo, kadangi jie vaikui būtų nematyti, reikalautų naujų gebėjimų tobulinimo ir įvaldymo. Išsiuntus tokį rinkinį 500 vaikų jau galime daryti išvadas ir pastebėti tendencijas bendraujant su mūsų klientais ir klausiant jų atsiliepimų.
Dažniausiai sužinome, kad nors rinkinys buvo kurtas platesniam amžiaus rėžiui, tačiau jis tobulai tinka būtent 13-14 mėn. vaikams, būtent šiame etape tėvelių atsiliepimai yra kategoriškai geresni už pavyzdžiui 12 ar 15 mėn. vaikus. Tuomet visa ši informacija kaupiama mūsų duomenų bazėje, remiantis kuria kiekvieną mėnesį parenkame kiekvienam vaikui tinkamiausią rinkinį, būtent pagal vaiko dabartinį amžių mėnesiais, remiantis šimtų vaikų ir tėvelių atsiliepimais bei patirtimis.
Mūsų paslauga sukurta remiantis trimis principais: žaidimas, mokymasis ir tvarumas. Visi žinome, kad mokymasis užtrunka ir niekad nenustoja, todėl mūsų klientai gali rinktis iš trijų skritingų prenumeratų planų: mėnesinio plano, kurį klientai renkasi norėdami išbandyti ir “pasimatuoti” paslaugą prieš renktantis 6 arba 12 mėnesių planus, kurie yra populiariausi. Pastebime, kad pastaruoju metu tėveliai dažniausiai renkasi būtent 12 mėnesių planą, jo kaina šiuo metu siekia vos 24.99 EUR/mėn., o kiekvieną mėnesį gaunamų žaislų rinkinio vertė, perkant juos parduotuvėje siektų iki 140 EUR, tad vaikai gali išbandyti, susipažinti, mėgautis ir žaisti su naujais žaislais kiekvieną mėnesį, tėveliai turi galimybę žaislų pagalba padėti vaikams įvaldyti naujus gebėjimus ir neieškoti naujų žaislų, jų nepirkti.
– Jūsų verslas gelbsti ne tik tėvus nuo didžiulio žaislų kiekio namuose ir išlaidų, bet galima sakyti, kad yra orientuotas ir į tvarumą?
– Tikrai taip, tvarumas yra viena pamatinių šio verslo savybių. Įprastai vienas žaislas yra panaudojamas 1-2, retesniais atvejais daugiau vaikų, tačiau absoliuti dauguma jų savo kelionę užbaigia itin greitai sąvartyne. Dauguma parduotuvėse randamų žaislų yra plastikiniai. Tuo tarpu, mūsų asortimentą sudaro pagrinde mediniai arba perdirbto plastiko žaislai.
Siekiame, kad ne tik pati paslauga būtų tvari, bet ir žaislai, naudojami šioje paslaugoje, būtų pagaminti tvariai ir saugiai. Atsakingai renkantis kokybiškus žaislus mes galime reikšmingai prailginti žaislų gyvavimo laikotarpį. Dar turime ne vieną žaislą, kuris jau džiugino ir matė daugiau nei 20 vaikų ir tikime dar džiugins ne vieną. Tai yra tikrai atsakingas, tvarus ir žiedine ekonomika paremtas verslo modelis, kuris, tikime, prisideda prie švaresnės ateities mūsų vaikams.
– Kokių investicijų reikėjo norint sukurti tokį verslą?
– Šį verslą pradėjome iš asmeninių santaupų. Prisipažinsime, jis pareikalavo tikrai nemažai investicijų. Pirmą kartą šią paslaugą pristatėme 2021 m. kovo mėnesį, tuo metu prenumeratos Lietuvoje kaip ir dabar dar tikrai nėra plačiai paplitusios, dažnam klientui tai yra vienas pirmųjų santykių su tokio tipo paslauga, tad investuojame į vartotojų edukaciją, kalbame apie savo paslaugą, kaip tokio tipo paslaugos veikia, kodėl verta jas rinktis.
– Ar turite konkurentų, o gal jie tampa partneriais? Ar šioje sferoje dar yra vietos naujiems tokio tipo verslams?
– Tiesioginių konkurentų net pasauliniu mastu nėra daug, tačiau įmonių, veikiančių žaislų ar paslaugų vaikams srityje, yra apstu. Mums padeda tai, kad mūsų siūlomas modelis yra pakankamai unikalus, tad pavyksta išsiskirti nuo kitų žaidėjų rinkoje. Konkurentų nėra daug, kadangi tiesiog parduoti žaislą yra šimtą kartų paprasčiau nei jį kiekvieną mėnesį išsiųsti vis kitam vaikui, prižiūrėti, tvarkyti, valyti ir užtikrinti, kad jis džiugintų ne vieną šeimą.
Daug investavome tam, kad rastume efektyvų sprendimą kaip tai atlikti. Prisimenant pirmuosius žaislų užsakymus, supratome, kad dalis žaislų dėl detalių skaičiaus, valymo ypatumų ar tiesiog savo konstrukcijos ir naudojamų dažų visiškai nėra tinkami tokio tipo modeliui. Todėl nuolat analizuojame savo pakankamai unikalią duomenų bazę, matome kaip skirtingų gamintojų, konstrukcijų ir medžiagų žaislai atrodo po 3-6-12 ar daugiau mėnesių, ar jie lūžta, kiek laiko trunka juos kiekvieną mėnesį išvalyti ir pan. Nemažą dalį žaislų, su kuriais pradėjome šį verslą, teko nurašyti, nors jie labai patiko mažiesiems, jie tiesiog tarnavo labai trumpai arba buvo itin sunkiai valomi, tad reguliariai analizuojame turimą informaciją ir nuolat plečiame savo asortimentą naujais žaislais, didiname kiekį pasiteisinusių ir laiko patvirtintų žaislų.
– Ar planuojate plėtrą? Galbūt į užsienį?
– Šiuo metu aktyviai plečiamės Lietuvoje, kiekvieną dieną mūsų klientų ratą papildo naujos šeimos. Remiantis šia sėkme Lietuvoje, artimiausiu metu planuojame plėtrą į Didžiąją Britaniją ir Vokietijos rinkas, šiuo metu vykdome parengiamuosius darbus ir tikimės kitais metais jau pasiūlyti šią paslaugą už Lietuvos ribų.
Taip pat skaitykite
-
Soc. tinkluose išgarsėjusi Mokytoja Veronika: „Mokytojo darbas – tai ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas“
-
Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis
-
Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”
-
NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?
-
„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje
-
Naujausios baldų tendencijos: ką verta įsigyti?
-
3 geriausi telefonai iki 250 EUR
-
Kaip veikia E100?
-
NT agentūrą Ispanijoje įkūrusi lietuvė: „Svajokite, planuokite, veikite ir jums pavyks. Po saule vietos yra visiems”