Verslo vikingai
Skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas Remigijus Kuliešius: „Reklama turi būti pamatuojama, efektyvi ir orientuota į tikrus rezultatus“
Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Reklamos ištakos siekia dar senovės Egipto laikus – tam buvo naudojami papirusai, kuriuose būdavo paliekamos reklaminės žinutės. Net archeologams kasinėjant Pompėją, aptikti užrašai ant sienų, informuojantys apie pardavinėjamas prekes. Šiandieną papirusų nebereikia – pasitelkiant informacines technologijas galima pasiekti kur kas didesnę auditoriją potencialių klientų. Apie skaitmeninę rinkodarą, automatizuotas reklamos kampanijas ir apie tai, kaip svarbu išlikti savimi šiame skubančiame pasaulyje, rubrikoje „Verslo vikingai“ kalbamės su pirmosios skaitmeninės rinkodaros agentūros RAIBEC įkūrėju Remigijumi Kuliešiumi.
Į skaitmeninę rinkodarą – iš kilusio poreikio
Naivu būtų tikėtis, kad visi žino, kas yra skaitmeninė rinkodara. Geriausiai tai gali paaiškinti šios srities specialistas, tad pirmasis klausimas RAIBEC vadovui R. Kuliešiui ir yra, kaip jis pristatytų RAIBEC įmonę žmonėms, kurie galbūt nėra susidūrę su skaitmenine rinkodara?
– RAIBEC padeda verslams sėkmingai parduoti savo prekes ar paslaugas skaitmeninėje erdvėje. Mūsų darbas – remiantis turima ir prieinama informacija, padėti verslui atsakyti į svarbius klausimus: kur geriausia pardavinėti savo produktą, kaip ir kur jį reklamuoti, kiek galima tikėtis parduoti tam tikroje rinkoje, ką reikėtų daryti, kad pardavimai būtų sėkmingi, – paaiškina R. Kuliešius.
RAIBEC kuria sistemas ir priemones, kurios padeda potencialiems klientams atrasti ir įsigyti produktus. Pasak R. Kuliešiaus, agentūros tikslas – padėti verslui priimti pagrįstus sprendimus ir efektyviai, 360 laipsnių kampu išnaudoti skaitmeninės rinkodaros galimybes.
Į skaitmeninę rinkodarą verslų vyrą atvedė, kaip pats sako, „labai praktiška patirtis“.
– Kaip verslininkui, man pačiam teko susidurti su sunkumais parduodant savo paslaugas.
Mane visuomet traukė technologijos ir inovacijos, tad nusprendžiau studijuoti informacines technologijas. Baigęs studijas, pradėjau savo verslą – kūrėme internetinius puslapius. Nors savo darbą dirbome puikiai, visiškai negebėjome pritraukti klientų. Reklamai išleisdavome daug, tačiau rezultatai neatitiko lūkesčių – pardavimų neužteko, kad veikla būtų pelninga, – sudėtinga verslo reklamos patirtimi pasidalija R. Kuliešius.
Verslininkui tokia situacija pasirodė nepriimtina:
– Nenorėjau susitaikyti su gaju požiūriu, jog reklama „niekada neatsiperka“ ir yra tik „būtinos išlaidos dėl žinomumo“.
2005 metais R. Kuliešiaus įsteigta įmonė, ieškodama efektyvesnių reklamos sprendimų, atrado „Google Ads“ sistemą. RAIBEC vadovo teigimu, tai buvo dar mažai kam žinoma skaitmeninė reklama, kurios veikimą buvo galima pamatuoti.
– Būtent tai mane ir sužavėjo – pagaliau buvo galima aiškiai matyti, kas veikia, kas ne, ir kaip reklama prisideda prie pardavimų auginimo, – atradimų džiaugsmu pasidalija R. Kuliešius.
Tada ryžtingam verslinkui ir atsirado noras ne tik sau, bet ir kitiems padėti kurti reklamą, kuri duoda realią grąžą. Taip prasidėjo R. Kuliešiaus kelias į duomenimis grįstą rinkodarą – nuo vienos reklamos priemonės iki visos sistemingos strategijos, padedančios verslams augti.
– Šiandien tai ne tik darbas, bet ir mano asmeninis įsitikinimas: reklama turi būti pamatuojama, efektyvi ir orientuota į tikrus rezultatus, – reziumuoja verslininkas.
„Konkurencija yra natūrali ir neišvengiama“
RAIBEC įkūrėjas sutinka – šiandieninė skaitmeninės rinkodaros rinka labai didelė ir įvairi. Tačiau skaitmeninės rinkodaros profesionalas tikras, kad kiekvienas rinkos dalyvis turi savo klientą.
– Rinkodara apima daug sričių, o technologijos nuolat keičiasi ir tobulėja. Neįmanoma visko sekti ir viską išmanyti vienodai gerai, todėl neišvengiamai atsiranda specializacijos. Mes koncentruojamės į tam tikrus sprendimus, o kiti sprendžia kitas užduotis. Net ir tie, kurie siūlo iš pažiūros tas pačias paslaugas, dažnai dirba kitaip: vieni orientuojasi į kainą, kiti – į kokybę, vieni akcentuoja procesą, kiti – rezultatą, – savo požiūrį, jog visiems vietos po saule užtenka, atskleidžia R. Kuliešius.
Pasak įmonės vadovo, klientai renkasi pagal savo supratimą, patirtį ir poreikius.
– Vieniems mes atrodome kaip stipri komanda, kuri žino, ką daro. Kiti ieško alternatyvų. Pavyzdžiui, nors RAIBEC yra „Google Premium“ partneris – tokį statusą Lietuvoje šiuo metu turi tik šešios agentūros – tai nereiškia, kad visi rinksis mus. Yra įmonių, kurios renkasi dirbti su pradžiamoksliais ar pažįstamais, net jeigu šie neturi jokio oficialaus statuso, – kai kurių žmonių preferencijas išdėsto verslininkas.
Tas pats ir su duomenų valdymo sprendimais – nors RAIBEC yra vieninteliai Lietuvoje tiek „Usercentrics“, tiek „Cookiebot“ platininiai partneriai, klientai sprendimus vis tiek perka iš įvairių tiekėjų. R. Kuliešius įsitikinęs:
– Konkurencija yra natūrali ir neišvengiama, bet kartu tai ir sveika – konkurencija verčia nesustoti, tobulėti ir ieškoti, kur galime būti naudingi.
RAIBEC komandoje kiekvienas specialistas atsakingas už savo sritį – „Google Ads“, „Meta Ads“, duomenų analizę, reklamos technologijas ir t. t. Viena iš svarbiausių kiekvieno specialisto užduočių – sekti savo srities naujienas, testuoti naujoves praktikoje ir pritaikyti jas ten, kur jos veikia geriausiai.
Savo žiniomis RAIBEC darbuotojai dalinasi vidiniuose komandiniuose susitikimuose – pasidalija patirtimi apie iššūkius bei pasiteisinusius sprendimus. Toks bendradarbiavimas, sako skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas, leidžia greičiau reaguoti į pokyčius ir pritaikyti naujoves skirtingiems klientams. Žinių gilinimas RAIBEC agentūroje taip pat ne paskutinėje vietoje – įmonės darbuotojai aktyviai dalyvauja tarptautiniuose renginiuose, mokymuose ir partnerių organizuojamose sesijose – „Google“, „Meta“ ir kitų platformų. Svarbu ir tai, kad RAIBEC turi prieigą prie kai kurių testinių (dar oficialiai nepaleistų) produktų, tad gali išbandyti naujoves anksčiau nei jos tampa plačiai prieinamos rinkoje.
Sėkmės recepto ingredientai
Paklaustas, ar RAIBEC jau žino savo sėkmės receptą, R. Kuliešius patvirtina, kad savo verslo sėkmės receptą jo vadovaujama įmonė jau turi.
– Recepto pagrindas paprastas: kai sėkmingi mūsų klientai, sėkmingi ir mes. Tačiau tikroji verslo sėkmė – ne trumpalaikis šuolis pardavimuose, o ilgalaikis augimas ir stabilumas, – tuo, kas lemia skaitmeninės rinkodaros verslo sėkmę, dalinasi verslininkas ir prideda dar kelis svarbius „ingredientus“: tai – sąžiningumas („nemėgstame manipuliacijų nei skaičiais, nei gražiai pateiktais, bet mažai ką reiškiančiais rezultatais“), atvirumas, net jei kartais tai nepatogi tiesa, tikslumas – visi agentūros sprendimai remiasi ne intuicija, o duomenimis. Inovatyvumas ir patirtis taip pat prisideda prie RAIBEC sėkmės.
– Investuojame į technologijas ir kuriame savo įrankius – esame sukūrę Google Ads kampanijų automatizavimo sprendimą, CRM duomenų integracijas, rinkodaros vertinimo sistemas. Testuojame, atrenkame ir taikome tai, kas iš tiesų veikia. Dirbame nuo 2007 m. Per tuos metus keitėsi technologijos, konkurentai ir net pati rinka – bet mūsų požiūris išliko nuoseklus. Daugelio agentūrų, kurias pažinojome pradžioje, jau nebėra. O mūsų klientų partnerystės trunka ne vienerius metus – kai kurie yra su mumis daugiau nei dešimtmetį, – klientų ištikimybe pelnytai didžiuojasi R. Kuliešius.
RAIBEC įkūrėjas gali pelnytai didžiuotis ir agentūros „užaugintais“ specialistais. Tie, kurie atlaiko itin dinamišką darbo tempą, tampa stipriais profesionalais.
– Džiaugiamės, kad iš mūsų komandos išaugę žmonės dirba tarptautinėse įmonėse, startuoliuose, vienaragiuose. Tai taip pat mūsų sėkmės dalis, – tvirtai sako RAIBEC lyderis.
Vadovai ar įmonės, kurie geba išlikti skaitmeninės reklamos pasaulyje, R. Kuliešiaus nuomone, turi kelis svarbiausius bruožus: verslumą – gebėjimą matyti galimybes ir rizikas, prisitaikymą, t. y. lankstumą nuolat besikeičiančioje aplinkoje, pastebimą nuolatinį tobulėjimą – tiek produkto, tiek procesų lygmeniu, ir aiškią vertybinę lyderystę – gebėjimą vadovauti ne vien per skaičius, bet per prasmę ir pasitikėjimą.
O kokius savo bruožus, kurie padeda dirbant su klientais bei kolegomis, galėtų įvardinti pats RAIBEC vadovas?
– Nors oficialiai esu įmonės vadovas, didžiąją savo darbo dalį vis dar skiriu ne vadovavimui, o darbui kartu su komanda – ypač sprendžiant klientų vystymo klausimus. Man svarbu būti arti praktikos, nes būtent ten gimsta sprendimai, kurie kuria vertę. Labai daug duoda ir mano ankstesnė patirtis. Esu baigęs programavimą dar 1995 m., o vėliau, 2010-aisiais, papildomai baigiau ekonomiką – jos tikrai trūko verslo sprendimuose. Ilgainiui daugiausia iššūkių kėlė rinkodara ir pardavimai, todėl natūraliai šios sritys tapo mano stipriausia kompetencijų dalimi.
Būtent šis derinys – technologijos, ekonomika ir praktinė rinkodara, R. Kuliešiaus įsitikinimu, labiausiai ir padeda jam tiek vadovaujant, tiek dirbant su klientais.
Neišsemtos sritys ir ateities kryptis
Agentūra RAIBEC yra stipriai susijusi su reklamos platformomis „Google“, „Meta“, „TikTok“, „LinkedIn“, „Bing“ ir kt. Šios platformos kuria produktus, diktuoja technologinius pokyčius ir kryptį, o RAIBEC, kaip nepriklausomi tarpininkai, stengiasi padėti verslams šiuos produktus suprasti ir naudoti.
– Viena pagrindinių mūsų ilgalaikių krypčių – duomenų valdymas ir jų panaudojimas rinkodaros gerinimui. Ši sritis dar toli gražu nėra išsemta. Mūsų tikslas – padėti verslams ne tik rinkti, bet ir išmintingai naudoti duomenis: tiek reklamos optimizavimui, tiek sprendimų priėmimui. Technologijų daugėja, bet tikroji vertė atsiranda tada, kai jos įgyvendinamos organizacijos viduje. Šioje srityje ir toliau gilinsimės bei kursime sprendimus, kurie veiks praktiškai, – ateities šydą praskleidžia Remigijus Kuliešius.
Taip pat skaitykite
-
Prekės ženklo žinomumas: tai ką turi žinoti kiekvieno verslo atstovas
-
B2B skaitmeninė reklama: Veiksmingiausios strategijos šiais metais
-
Minint duomenų apsaugos dieną: Ar jūsų verslas žino svarbiausius klientų duomenų apsaugos principus?
-
Skaitmeninė rinkodara 2025: kaip DI valdys rinką ir kodėl turite jaudintis dėl duomenų apsaugos?