Sekite naujienas

Verslo idėjos

Verslo idėjos analizė: Kaip įvertinti verslo idėją?

Paskelbta

-

Šis straipsnis yra natūralus verslo idėjų paieškos medžiaga. Jei bent kartą gyvenime tikrai susimąstėte, kaip kurti idėjas savo verslui, tikriausiai suprantate, kad rasti vertingą idėją nėra net pusė darbo. Daug svarbiau nuoširdžiai atsakyti į klausimus „ar ji tikrai to verta? Ar verta tai daryti? ir jei taip, kaip tiksliai?

Reklama

Apie tai ir kalbėsime.

Ši medžiaga gimė patyrus atitinkamos paskaitos verslo mokykloje įspūdį. Čia išdėstysime pagrindinius principus ir požiūrius, kuriais dalijosi dėstytojas, ir pateiksime savo komentarus bei išvadas.

Idėjos analizės kriterijai

Jų nėra tiek daug:

Motyvacijos lygis ir autoriaus asmeninis įsitraukimas į būsimą projektą.
Atitiktis savo kompetencijoms ir profesinėms žinioms.
Atsižvelgimas į dabartines tendencijas.
Jūsų rinka: tikslinė auditorija, konkurentai, apimtis.
Pradinės investicijos dydis.
Galimybės išplėsti įmonę ir įtraukti ją į naujas rinkas.

Dabar eilės tvarka.

Asmeninis entuziazmas, susidomėjimas projektu

Pirma vieta, nes nuo jos viskas prasideda. Tai yra pagrindinis šaltinis pirmą kartą. Jums reikės daug jo (entuziazmo). Pirma, kelyje kuriant beveik bet kokią įmonę – nuo inovatyvios pradedančiosios įmonės iki duonos kiosko – bus daug sunkumų ir klaidų. Juos įveikti padeda vidinis nusiteikimas ir noras užsiimti šiuo verslu vien dėl to, kad jis jums patinka.

Antra, savimotyvacija turi gana didelį komercinį poveikį. Vien dėl to, kad investuotojai daug mieliau skiria pinigų tam, kad entuziastingas žmogus įgyvendintų idėją. Žinoma, vien „užsidegimo” nepakanka, tačiau tai neblogas „bonusas”.

Kaip sužinoti, ar jūsų entuziazmo pakanka?

Tai labai subtilus dalykas. Svarbiausia – pasistengti sąžiningai savęs paklausti, ką planuojate gauti iš realizacijos. Jei visos jūsų svajonės susijusios su pinigais, tai blogas ženklas. Tačiau jei iš anksto ja mėgaujatės:

didžiuojatės savo darbu;
naujas asmeninio tobulėjimo etapas („niekada anksčiau to nedariau!”);
nauda, kurią suteiksite būsimiems klientams,

tada viskas gerai.

Taip pat norėtume pridurti, kad motyvacijos „įkrauta” mintis išstumia iš galvos visas kitas, neleidžia galvoti apie kitus verslo kūrimo būdus. Pagal tai ją gana lengva atpažinti.

Beje, tai taip pat reiškia, kad:

Reikia generuoti idėjas specialiai tam skirtu laiku, būti jų sraute, neapsistoti ties jomis ir nesistengti jų vystyti. Atrodo, kad banalu iš pradžių sugalvoti daug ir įvairių idėjų, paskui įvertinti ir daugumą jų atmesti. Tačiau praktiškai dažnai neįmanoma atsikratyti gimstančių minčių analizavimo ir kritikos. Tai reiškia, kad vos tik atsiranda jūsų nuomonės verta koncepcija, tampa labai sunku sugalvoti kitas.

Būtina atidžiai ir nešališkai peržvelgti būsimo projekto kaulus dėl likusių kriterijų. Juk „mėgstamiausias vaikas”, uždegantis entuziazmu, verčia užmerkti akis prieš realius trūkumus.

Taigi eikime toliau.

Kompetencijų atitikimas

Čia viskas paprasta. Pradedantieji verslininkai turi liūto dalį pradinių išteklių – savo laiką ir darbą. Dalį darbų teks atlikti patiems; geriausiu atveju teks asmeniškai prižiūrėti vykdytojus. Todėl svarbu, kad verslas būtų pradėtas daugiau ar mažiau pažįstamoje ir jums artimoje vietovėje.

Tendencijų suvokimas

Gerai, jei jūsų įmonė kuriama ant tendencijos bangos: rinka tam pasirengusi.

Šio parametro analizės būdai:

Artimų panašių projektų (galbūt kitame regione ar užsienyje) buvimas ar nebuvimas.
Ryšys su pasaulinėmis, bendromis tendencijomis (pavyzdžiui, šiais laikais – globalizacija, mobiliųjų įrenginių plitimas, elektroninių mokėjimų, socialinių tinklų ir asmeninių santykių internete plėtra).
Žiniasklaidos publikacijų paieška glaudžiai susijusia tema.
Statistinės ataskaitos apie dominančių rodiklių augimą / mažėjimą (pavyzdžiui, jei siūlomas projektas yra kelionių agentūra, jums bus įdomu sužinoti, kokias vietas pernai aplankė daugiau žmonių nei užpernai).
Statistiniai duomenys, gauti iš paieškos sistemų: išvestų dokumentų skaičius pagal sąvoką apibūdinančius žodžius, užklausų skaičius per mėnesį ir pan.

Rinkos tyrimai

Tai tiesiog platus klausimas; pradiniame etape pakaks įvertinti:

Bendras rinkos dydis, joje cirkuliuojančių pinigų kiekis, potencialių klientų skaičius.
Konkurentų skaičius ir jų pozicionavimas (ar yra laisvų nišų jūsų pozicionavimui?).
Rinkos konsolidacija. Geriau, jei nėra aiškaus lyderio.
Čia taip pat atsižvelgiama į apytikslį pelną, pelningumo lubas.

Norint įvertinti šį rodiklį, turi būti naudojamas didelis duomenų kiekis. Galimi šaltiniai: reklaminiai leidiniai ir žinynai, leidiniai apie valstybės dotacijų konkursus, teminės parodos, statistinės ataskaitos.

Pradinis kapitalas

Visi ištekliai, kurių jums reikia norint pradėti. Dažnai ne tik ir ne tiek daug pinigų – grynuosius ir negrynuosius sėkmingai galima pakeisti ryšiais ir savo kompetencijomis (pažįstamas programuotojas, buhalteris ir pan.). Turite atsižvelgti į viską, įskaitant jūsų laiko sąnaudas.

Didinimo principas

Jei apie tai pagalvojate iš anksto, tikimybė, kad verslas išaugs iki „vidutinio” ir „didelio”, yra daug didesnė. Iš tikrųjų tai yra strategijos klausimas, čia analizuojama gana tolima perspektyva. Todėl prieš didinant mastą svarbu žinoti, kaip projektas atrodys pradinės rinkos užbaigimo etape.

Kodėl būtina vykdyti tokią idėjos plėtrą?

Yra daug priežasčių.

Visų pirma, tokiu būdu galite nuspręsti, ar apskritai yra prasmės tokius dalykus daryti. Netgi puiki idėja gali pasirodyti nereikšminga, pavyzdžiui, jei:

Neturi aiškių perspektyvų plėstis.

Ji neatitinka tendencijų; ji susijusi su technologijomis, kurios nyksta (pavyzdžiui, užsiimti kompaktinių diskų gamyba yra bloga idėja).

Neturi tikslinės auditorijos; jis skirtas „žmonėms apskritai” (tai taip pat gali pasiteisinti, tačiau tai visiškai kitos eilės projektas).

Antra, turėdami atspausdintą dokumentą su tokia analize, galite pradėti ieškoti partnerių ir investuotojų, pateikdami jiems ne tik „Turiu idėją, sukurkime socialinį tinklą, geresnį už „Facebook”, bet ir faktais pagrįstą koncepciją. Su jais galėsite kalbėti ta pačia kalba.

Naujienos

Dirbtinis intelektas2 val prieš

DI agentai: kas tai ir ką privalote žinoti prieš pradedant juos naudoti?

Generatyvinis dirbtinis intelektas (angl. generative AI) dominavo dirbtinio intelekto industrijoje 2024-aisiais. Vienas po kito pasirodė vis pajėgesni kalbos robotai (angl....

Verslas6 val prieš

„EIKOS statybai“ 2024-ieji – įspūdingi projektai ir drąsūs planai: įmonė ruošiasi augti ir didinti darbuotojų skaičių

Statybų bendrovei „EIKOS statyba“ 2024-ieji buvo įspūdingų projektų metai: baigtas statyti ir atidarymo laukia Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas, nuo...

Verslas11 val prieš

Verslo logistiką stabdo kvalifikuotų specialistų trūkumas – kaip mokslas gali pakeisti situaciją?

Verslo logistikos sektorius atlieka itin svarbų vaidmenį globalioje ekonomikoje: tai – viena pagrindinių sričių, lemiančių tiekimo grandinių stabilumą ir nenutrūkstamą...

Startuoliai1 d. prieš

10 startuolių, kuriuos rekomenduojama stebėti šiemet

2024 m. neapibrėžtumas privertė daugelį verslų įkūrėjų permąstyti verslo modelius, diegti naujoves ir kuo greičiau pasiekti pelningumą. Tai neabejotinai formuos...

Verslas1 d. prieš

„Delamode Baltics“ žengia žingsnį į ateitį: darbuotojams – 20 elektromobilių ir 20 įkrovimo stotelių

Didžiausią Lietuvos krovinių ekspedijavimo kompaniją „Delamode Baltics“ pasiekė 20 naujų, darbuotojų poreikiams skirtų „Škoda Enyaq“ elektromobilių. Ilgalaikę tvarumo strategiją įgyvendinanti...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |