Sekite naujienas

Verslo idėjos

Verslo plano rašymas, rengimas: sužinok kaip parašyti?

Paskelbta

-

Verslo planas – tai kelių žemėlapis, artimiausios ateities veiksmų programa, kurioje aprašomi verslo plėtros etapai ir viskas, ko tam reikia. Investuotojai ypatingą dėmesį skiria dokumentui. Todėl nuo jo turinio didžiąja dalimi priklauso, ar projektas gaus finansavimą, ar liks be jo.

Rengiant verslo planą reikia atsižvelgti į keletą skyrių: gyvenimo aprašymą, įmonės informaciją, rinkos analizę, organizavimą ir valdymą, paslaugą ar produktą, rinkodarą ir pardavimą, finansavimą, finansines prognozes, taikymą. Pažvelkime į kiekvieną skyrių išsamiau.

Reklama:

Verslo plano komponentai

1. Santrauka

Santrauka laikoma svarbiausia verslo plano dalimi. Trumpai pristatoma įmonė ir jos tikslai bei paaiškinama, kodėl pristatyta verslo idėja bus sėkminga. Jei jus domina finansavimo pritraukimas, jūsų gyvenimo aprašymas bus kaip kabliukas, patraukiantis potencialaus investuotojo dėmesį.

Santraukoje išryškinami viso verslo plano privalumai, ši dalis rašoma paskutinė, kai jau yra paruoštas pagrindinis dokumento tekstas.

CV turinys

Priklausomai nuo verslo plėtros etapo, šio skyriaus turinys skiriasi.

Esamam verslui:

Misija, pagrindiniai tikslai. Būtina paaiškinti, kuo užsiima verslas. Informacijos kiekis: keli sakiniai, pastraipa.

Informacija apie įmonę. Trumpai papasakokite, kada įmonė buvo įkurta, nurodykite steigėjų vardus ir pareigas versle, darbuotojų skaičių ir verslo vietą.

Pagrindiniai augimo taškai. Įtraukite įmonės augimą, finansus, rinkos dalį. Šiuo metu tiktų grafikai ir diagramos.

Produktai/paslaugos. Trumpai apibūdinkite įmonės siūlomus produktus ar paslaugas.

Informacija apie finansinę padėtį. Jei norite gauti finansavimą, įtraukite į šią dalį bet kokią informaciją apie investuotojus ir banką.

Ateities planai. Paaiškinkite, kuo norite, kad jūsų verslas būtų.

Visa informacija gyvenimo aprašyme pateikiama glaustai. Santrauka yra pirmoji verslo plano dalis, kurią matys dauguma žmonių, todėl kiekvienas jos žodis turi būti aktualus.

Pradedantiesiems, naujam verslui:

Gyvenimo aprašymo skiltyje dėmesys turėtų būti skiriamas patirčiai ir sprendimams, kurie paskatino jus pradėti verslą.

Turite parodyti savo žinias apie rinką. Įtraukite informaciją apie rinkos, į kurią nukreipiate, poreikius ir kokius sprendimus siūlote jiems patenkinti. Aprašykite savo ateities planus.

Atminkite, kad savo gyvenimo aprašymą rašysite paskutinį. Turėsite pradėti nuo skilties „Įmonės informacija“.

2. Įmonės informacija

Šiame skyriuje pateikiama išsami įvairių verslo elementų analizė. Tai padeda potencialiems investuotojams greitai suprasti įmonės tikslus ir unikalią pasiūlą rinkoje.

Skyriaus turinys

Apibūdinkite veiklos rūšį, išvardinkite rinkos poreikius, kuriuos įmonė nori patenkinti.

Paaiškinkite, kokie įmonės produktai ir paslaugos atitinka šiuos poreikius.

Įvardykite vartotojus, organizacijas ar įmones, kurias aptarnaus įmonė.

Apibūdinkite konkurencinius pranašumus, dėl kurių verslas bus sėkmingas (vieta, aukštos kvalifikacijos darbuotojai, efektyvus darbas su klientais ir kt.).

3. Rinkos analizė

Ši verslo plano dalis parodo jūsų žinias apie pramonę ir rinką, taip pat jūsų tyrimų rezultatus.

Skyriaus turinys

Pramonės analizė ir perspektyvos . Aprašoma pramonės šaka, kurioje veikia įmonė, įskaitant informaciją apie jos apimtis, augimo tempus, tendencijas ir ypatybes (gyvavimo ciklo etapus, numatomą augimą ir kt.). Taip pat išvardytos pagrindinės pramonės vartotojų grupės.

Informacija apie buvimą rinkoje. Būtina susiaurinti buvimą rinkoje iki numatomo dydžio. Į šį elementą įtraukta ši rinkos informacija:

Ypatumai. Kokių neatidėliotinų poreikių turi potencialūs klientai? Kur jie gyvena? Kokios sezoninės ar vartotojų tendencijos turi įtakos jūsų verslui?

Rinkos dydis. Kokie yra jūsų pramonės ar nišos metiniai pardavimo apimtys? Koks numatomas rinkos augimas?

Rinkos dalis. Kokią rinkos dalį ir kiek klientų įmonė tikisi laimėti konkrečiame regione? Pagrįskite savo skaičiavimus.

Kainodara ir pelno tikslai. Nustatykite savo kainodaros politiką, pelno lygį ir planuojamų naudoti nuolaidų tipus.

Konkurencinė analizė. Nustatykite rinkos segmentą, pagrindinę produktų liniją ar paslaugą, kad galėtumėte konkuruoti.

Įvertinkite šias konkurencinės aplinkos ypatybes:

rinkos dalis;
privalumai ir trūkumai;
buvimo rinkoje svarba konkurentams;
kliūtys patekti į rinką;
geriausias momentas patekti į rinką;
netiesioginių konkurentų buvimas;
kliūtys rinkos plėtrai (technologijų pokyčiai, didelės išlaidos, kvalifikuoto personalo trūkumas);
teisės aktų apribojimai (reikalavimai ir galimybė jų laikytis).

4. Organizavimas ir valdymas

Šiame skyriuje pateikiama informacija apie įmonės organizacinę struktūrą , savininkus ir jų kvalifikaciją.

Kas ką veikia versle? Kokį išsilavinimą jie turi? Kokios patirties jie turi? Už ką jie atsakingi? Apibūdinkite kiekvieną skyrių ir jo funkcijas.

Šiame verslo plano skyriuje turėtų būti pateikta informacija apie tai, kokius konsultantus įmonė naudoja, kokį atlyginimą ir kokių išmokų paketą siūlote darbuotojams.

Organizacinė struktūra. Šioje verslo plano dalyje reikia parodyti, kas ką daro įmonėje, kas atsakingas už kiekvieną funkciją.

Teisinė struktūra. Šiuo metu būtina atskleisti teisinę verslo struktūrą kartu su informacija apie savininkus. Ar įmonė turi vienintelį savininką, ar yra bendrasavininkių? Ar įmonė su kuo nors bendradarbiauja?

Taip pat turėtų būti įtraukta ši svarbi informacija:

savininkų vardai ir pavardės;
dalyvavimo akcijos;
nuosavybės formos.

Vienas iš pagrindinių sėkmės veiksnių bet kurioje dinamiškai besivystančioje įmonėje yra jos savininko/vadybos patirtis ir žinios. Taigi verslo plane būtina atsiskaityti apie pagrindinius įmonės asmenis ir jų išsilavinimą:

Vardas;
pareigos (trumpas aprašymas, kuriame išvardintos pagrindinės pareigos);
atsakomybė;
išsilavinimas;
unikali patirtis ir įgūdžiai;
Ankstesnė darbovietė;
Specialūs įgūdžiai;
pasiekimai, pasisekimai;
išpažintis;
Socialinis darbas;
darbo patirtis įmonėje;
kompensacija.

Informacija apie valdybą

Pagrindinis valdybos privalumas yra tai, kad ji dalijasi ekspertinėmis žiniomis. Gerai žinomų, sėkmingų verslo žmonių sąrašas dažnai yra svarbus įmonės patikimumui.

Kokią informaciją turėtumėte įtraukti:

vardai;
pareigas direktorių valdyboje;
ryšio su įmone laipsnis;
fonas;
indėlis į įmonės sėkmę.

5. Paslauga arba produktas

Apibūdinkite savo paslaugą ar produktą, pabrėždami naudą potencialiems ir esamiems klientams. Pabrėžkite, kodėl jūsų produktas gali visiškai patenkinti klientų poreikius.

Skyriaus turinys

Prekės/paslaugos aprašymas. Įtraukite informaciją apie konkrečią produkto ar paslaugos naudą klientų požiūriu. Įtraukite, kaip produktas ar paslauga gali patenkinti poreikį, taip pat visus pranašumus, kuriuos jis turi prieš konkurentus dabartiniame kūrimo etape (idėja, prototipas).

Informacija apie produkto gyvavimo ciklą. Tai informacija apie produkto gyvybingumą. Bet kokie veiksniai, galintys turėti įtakos ciklui ateityje, yra svarbūs.

Intelektinė nuosavybė. Atsižvelgiama į autorių teisių ar patentų informaciją. Šioje pastraipoje galite nurodyti, kas gali būti laikoma komercine paslaptimi.

Tiriamasis darbas

Nurodykite bet kokį tiriamąjį darbą, kurį atliekate ar planuojate atlikti. Kokių rezultatų tikitės?

6. Rinkodara ir pardavimas

Šiame skyriuje apibrėžiama rinkodaros strategija.

Skyriaus turinys

Apima keturis svarbius blokus:

Įsiskverbimo į rinką strategija.

Plėtros strategija ( vidinė plėtra: darbuotojų išplėtimas, kito verslo pirkimas, franšizės plėtra; horizontali integracija: plėtros strategija, kuri apima kitos tos pačios veiklos srities įmonės įsigijimą; vertikali integracija: plėtros strategija, kai viena įmonė perima vieną ar kelis produkto gamybos ar platinimo etapus).

Pardavimo strategija (vidinis pardavimo skyrius, platintojai, mažmenininkai).

PR strategija. Kaip ketinate pasiekti klientus? Geriausiai veikia visų strategijų derinys: reklama, darbas su žiniasklaida, reklaminė medžiaga (brošiūros, katalogai, skrajutės ir kt.).

Sukūrę rinkodaros strategiją, galite pradėti apibrėžti išsamią pardavimo strategiją, kurią turėtų sudaryti du pagrindiniai elementai:

Pardavimų skyriaus strategija. Ar planuojate turėti pardavimų skyrių? Jei taip, kokius išteklius naudosite – vidinius išteklius ar rangovus? Kiek pardavimų vadybininkų planuojate pasamdyti? Kokias talentų įgijimo strategijas naudosite? Kaip ruošiatės pardavimų personalo mokymui? Kokia motyvavimo sistema bus naudojama?

Prekybos veikla. Kurdami pardavimo strategiją, apibrėžkite konkrečius veiksmus ir apibūdinkite perspektyvas. Pirmenybę teikite turimiems kontaktams, pirmiausia pasirinkdami tuos, kurie gali būti suinteresuoti pirkti. Tada suskaičiuokite šaltų skambučių skaičių, kurį turite atlikti per tam tikrą laikotarpį. Nustatykite vidutinį skambučių skaičių per operaciją, vidutinę operacijos sumą ir vidutines pardavėjo pajamas.

7. Finansavimas

Jei ieškote finansavimo savo verslui, įtraukite šį skyrių į savo verslo planą, kad apibūdintumėte savo poreikius.

Skyriaus turinys

Dabartiniai finansavimo reikalavimai.
Bet kokie finansavimo reikalavimai, kurie gali atsirasti per ateinančius penkerius metus.
Kaip ketinate panaudoti surinktas lėšas?
Strateginis finansų planavimas ateičiai (išpirkimas, verslo pardavimas, skolų grąžinimas ir kt.).
Apibrėždami savo finansavimo reikalavimus, įtraukite sumas, kurių jums reikia dabar ir ateityje.

8. Finansinės prognozės

Šis skyrius ne mažiau svarbus investuotojams. Todėl rengiant verslo planą svarbu į jį atkreipti dėmesį.

Skyriaus turinys

Ankstesnių metų finansiniai rodikliai. Jei turite verslą, į savo verslo planą įtraukite duomenis apie įmonės veiklą per pastaruosius trejus–penkerius metus. Tai yra pelno ir nuostolių ataskaitos, balansai ir pinigų srautų ataskaitos.

Finansiniai rodikliai ateičiai. Investuotojai domisi bendrovės artimiausių metų planais. Kiekvienų metų informacija turėtų apimti numatomų pajamų ataskaitas. Įsitikinkite, kad prognozės atitinka jūsų finansavimo užklausas.

Į savo verslo planą įtraukite trumpą finansinės informacijos analizę. Verta vizualizuoti skaičius naudojant grafikus.

9. Paraiška

Paraiška ruošiama pagal poreikį. Verslo planas yra komunikacijos priemonė ir yra parašytas daugeliui žmonių.

Kokia informacija paprastai įtraukiama į paraišką:

kredito istorija;
trumpa informacija apie pagrindinius vadovus;
gaminio nuotrauka;
rekomendaciniai laiškai;
rinkos tyrimai;
paminėjimai žiniasklaidoje, ekspertų publikacijose;
licencijos, leidimai ar patentai;
teisiniai dokumentai;
nuomos sutarčių kopijos;
sutartys;
verslo konsultantų sąrašą.

Patarimas: periodiškai atnaujinkite verslo planą ir atnaujinkite informaciją.

Naujienos

Verslo Vikingai

Dirbtinis intelektas6 d. prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Nekilnojamas turtas3 mėnesiai prieš

NT agentūrą Ispanijoje įkūrusi lietuvė: „Svajokite, planuokite, veikite ir jums pavyks. Po saule vietos yra visiems”

Dirbti ir vystyti verslą saulėtoje Ispanijoje gali būti ne vieno lietuvio svajonė. Ją prieš šešerius metus įgyvendino Sonata Norkienė, šiuo...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

SPA trenerė, grožio terapeutė Deimantė Gelgutienė: „Tu gali būti tik pavyzdžiu kitiems“

Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |